• snofsan

varför e de så svårt för män att vara romantiska??

ja just det varför ska de vara så svårt för män att vara romantiska egentligen...

kanske finns de nån romantisk karl där ute som planerar massa men ja tvivlar på att de e särskilt många...

ta min karl tex... förr förra julen fick jag pokermarker i julklapp...jippie.. ja spelar inte ens poker.. vilket han gör... å förra julen fick jag en brödrost.. *suck*

man skulle skicka honom på en romantik skola finns de ??

jag älskar min m2b men ibland vill ja bara ha en blomma elle nått.... fast å andra sidan har han kommit med hem med en cola (han vet att ja gillar det).. men oftast e de ja som får stå för romantiken här hemma...

Men då e frågan e de så att en kvinna har större förväntningar på romantik än en karl.... elle har ja enkelt läst för mycker harlequinn böcker..

• Svar på tråden varför e de så svårt för män att vara romantiska??
  • Tooticki

Misery:

Ja, det betyder mycket mer för mig än en bukett rosor som en florist har bestämt är fin.

• Oms

snofsan - min man kan var jätteromantisk och det ligger i hans natur - tror inte att man kan "lära" ngn att bli romantisk men självklart så kan man ju diskutera hur man känner det och ge mkt tydliga hintar om vad man gillar o inte gillar. annars får man nog acceptera att alla visar sin kärlek på olika sätt

jag tycker inte alltid att köpa saker på förutbestämda dagar behöver betyda romantik - det är mer vad man gör för varandra i vardagen. att tex jobba sent och komma hem till ett nedsläckt hus m massor av ljus tända,fin musik i högtalarna alt en trevlig film beredd att ses, god mat som puttrat på spisen och en man som möter en med en kyss i dörren - bara för att han vill - det är värt mer för mig.

däremot vad det gäller materiella ting så har vi båda valt att inte lägga pengar på det utan vi visar m känslor, handlingar och upplevelser istället vad vi känner för varandra.

• snofsan
    Oms skrev 2007-10-19 12:44:44 följande:
    snofsan - min man kan var jätteromantisk och det ligger i hans natur - tror inte att man kan "lära" ngn att bli romantisk men självklart så kan man ju diskutera hur man känner det och ge mkt tydliga hintar om vad man gillar o inte gillar. annars får man nog acceptera att alla visar sin kärlek på olika sättjag tycker inte alltid att köpa saker på förutbestämda dagar behöver betyda romantik - det är mer vad man gör för varandra i vardagen. att tex jobba sent och komma hem till ett nedsläckt hus m massor av ljus tända,fin musik i högtalarna alt en trevlig film beredd att ses, god mat som puttrat på spisen och en man som möter en med en kyss i dörren - bara för att han vill - det är värt mer för mig.däremot vad det gäller materiella ting så har vi båda valt att inte lägga pengar på det utan vi visar m känslor, handlingar och upplevelser istället vad vi känner för varandra.
    hihi nä man kanske inte an lära någon att bli romantisk ja de går la inte lära gamla hundar sitta...
    asså de e inte de att jag vill ändra på m2b utan jag skulle bara vilja ha uppskattning nån gång
  • Misery

han har inte andra, mindre rosafluffiga sätt att visa det som du helt enkelt missar då?

snofsan skrev 2007-10-19 13:21:11 följande:
    asså de e inte de att jag vill ändra på m2b utan jag skulle bara vilja ha uppskattning nån gång
  • snofsan
    Misery skrev 2007-10-19 13:22:15 följande:
    han har inte andra, mindre rosafluffiga sätt att visa det som du helt enkelt missar då?
    hmmm.. funderar vet inte han jobbar juh ganska mycket nu typ 19 timmar om dagen

men ja han säger juh att han älskar mej
  • Misery

19 timmar om dagen? så mycket får man väl inte jobba, eu-regler och stuff.
    vad tusan har han för jobb?

• snofsan

Han har två jobb ett på dan å ett på natten

men de e bara måndag till torsdag på fedag jobbar han vanligt å helgerna e han ledig elle ja nu ska han åka iväg å jobba varannan helg

• fru Trul

Jag har nog haft tur min m2b är både romantisk å omtänksam
    I vintras när jag gick å handlade så började det snöa kraftigt, å jag såg ut som en snögubbe när jag kom till affären. Jag plockade snabbt ihop varorna å när jag kom till kassan så ser jag min m2b komma in i affären. Jag frågade förvånat vad han gjorde där å vet ni vad han sa? " Älskling jag kom på att du glömt dina vantar.." ( Jag är reumatiker å får ont i händerna när det är kallt)

I den stunden visste jag att jag valt rätt kille..

• oss två

Min man är ofta inte så jätte romantisk av sig...men idag var han för gullig, vi hade en del att göra, skulle bla slänga en hel del skräp å hade lite disk å så...sa vi att vi skulle fixa det tillsammans men att vi satte oss i soffan å kolla på en film först eftersom vi båda var ganska trötta. Jag somna...å vakna sen 3 timmar senare med att det luktar mat..då hade han vare å slängt allt skräp, tage disken, städat, men han ville inte damsuga, för då kunde han väcka mig, dessutom laga han maten..det gör han aldrig annars.. sen när jag fråga han varför han inte väckte mig så vi kunde hjälpts åt så sa han "men du va så söt när du sov å jag tänkte att du behövde det". Det är inget jag annars bryr mig så mkt om att han hjälper till hemma, det är en självklarthet, men just denna gången tycker jag att det var för gulligt

• Tooticki

fru Trul:

Härligt omtänksamt av honom!

• fru Trul
    Tooticki skrev 2007-10-19 19:31:42 följande:
    Härligt omtänksamt av honom!
    Visst var det? Det är såna saker som gör att man älskar dom..
  • lilltass

Jag har inte läst hela tråden men jag reagerar på frågan och liknande diskussioner. Som att män är si och så och vi ursäktar vissa beteenden och brist på uppskattning genom att skylla på deras kön.
    Att TS tvivlar på att det finns romantiska karlar därute tycker jag är jättesorgligt. Det är verkligen att underskatta ett kön och inte förvänta sig något mer av dem. Om du är missnöjd med presenterna som han ger dig så tycker jag att det är bättre att se till hans specifika personlighet och sätt istället för att generalisera alla män. Det finns många romantiska män och många oromantiska kvinnor. Jag tycker att det är trevligare att se det hela på en individnivå istället för att generalisera. Det bidrar enbart till att vi blir ännu mer fast i våra könsroller.

Svar på tråden varför e de så svårt för män att vara romantiska??