• snofsan

varför e de så svårt för män att vara romantiska??

ja just det varför ska de vara så svårt för män att vara romantiska egentligen...

kanske finns de nån romantisk karl där ute som planerar massa men ja tvivlar på att de e särskilt många...

ta min karl tex... förr förra julen fick jag pokermarker i julklapp...jippie.. ja spelar inte ens poker.. vilket han gör... å förra julen fick jag en brödrost.. *suck*

man skulle skicka honom på en romantik skola finns de ??

jag älskar min m2b men ibland vill ja bara ha en blomma elle nått.... fast å andra sidan har han kommit med hem med en cola (han vet att ja gillar det).. men oftast e de ja som får stå för romantiken här hemma...

Men då e frågan e de så att en kvinna har större förväntningar på romantik än en karl.... elle har ja enkelt läst för mycker harlequinn böcker..

• Svar på tråden varför e de så svårt för män att vara romantiska??
  • *Lilla M*

Min man är ganska romantisk, och gör ganska ofta saker som jag förstår att är bara för att göra mig glad, även om det inte är det klassiska blommor och choklad.
    Men jag har faktiskt rätt och upp och ner sakt till honom:
    Jag behöver att du visar uppskattning och överraskar mig ibland, för att jag ska kunna känna mig älskad. Och så gav jag några exempel.
    Efter att jag sagt det, tackade han och sa att det var bra, att han inte skulle tänkt på det själv.
    Det kändes fånigt att be om det, men det gjorde det lättare för både honom och mig.

• Ickaflicka

Min m2b är väldigt romantisk och omtänksam av sig! Jag tror det är något de måste lära sig av sina föräldrar, en uppfattning om hur man visar känslor och är uppmärksam på någon annans känslor, dvs tala "kärlekens språk" som doctor Phil säger, hihi! Om inte hans föräldrar har lärt honom så måste du tyvärr lära honom!

• Lajsan

Så man är inte ensam om att aldrig få blommor första året vi var ihop fick man presenter och blommor, nu ska man vara glad om man får blommor när man fyller år en gång om året, fick dock ej i år så det är två år sen...... Så jag har börjat köpa hem blommor till honom så han kanske få sej en tankeställare och i bland köper jag hem blommor och säger att dom är till oss, fånigt?

• Marsaphir Marlean

Själv var jag jättedeppig häromdagen, då kom killen hem med fina röda rosor, sa hur han valt ut dem ifrån de han vet jag tycker är begravningsblommor (liljor och nejlikor) och sedan ställde han sig och lagade jättegod mat. Så satt vi och myste hela kvällen.

• liz_s

min älsklinmg är rätt romantiskt får fina gulligra prisneter i olika prisklasser i bland något dyrt och i bland något fint som inte kostar så mycket... sen så skriver han ofta små vackra sms eller anndra medelande... får blommor bukket och har fått handplokade med =) för någon väcka sen fick jag hem ett blomster bud... =) med mörkrödarosor i =)

• Ernhake

Hahaha.. pratade med min m2b för ett par månader om våran förlovning, vi planerar allt gemensamt men jag sa att det kändes lite tråkigt att jag inte skulle bli bortrövad på en romantisk helg där han planerat allt. Sambon tittade på mig och frågade "vill ni tjejer verkligen att det ska vara som på film?"
    Han lät jätteförvånad när han sa det och förklarade sen att han tyckte att det var så romantiskt att vi planerade allt tillsammans, som att vi verkligen var ett team. Snacka om att se olika på romantik.. fast nu är jag helt inne på hans spår..

• Anglia

Romantik vad är det?? Det finns inte hos min "kära" i alla fall.. Förra året inför Alla Hjärtans Dag så bad jag honom att planera den dagen. Han fick bestämma om vi skulel göra nåt och i så fall vad. Jag nästan hotade honom att han skulle göra det. Han var verkligen tvungen att fundera ut nåt. Men jag gjorde i alla fall upp en reservplan i fall det skulle gå åt pipan.. Picknick på vardagsrumsgolvet.. Men tänkte att det kommer jag ju inte behöva..
    Gissa vad vi gjorde på kvällen efter jobben?!?!

Satt på vardagsrumsgolvet med en picknickkorg.. Romantiskt från min sida, men inte från hans.. *suck* tur att man inte är ensam här i världen..

A

• Skottdagen2008

Min sambo gav mig en överraskning till min födelsedag, det var ett A4 papper med olika klockslag då jag skulle sluta jobbet, hämta gossen på dagis, lämna honom hos baranvakt, sätta mig på ett speciellt tåg och så kom han och mötte mig i Sthlm.

Trodde helklart att det var 3-rätters och hotell den natten, hm..... smått snopen när vi åt på Sandys (smörgåsar) sedan bar det av till stadsteatern och den var ju hur trevlig som helst, men efter det hoppades jag på hotell.

Tänk en natt med honom ensam utan gossen, dvs den 2:a natten på 2 år snart. Hade tagit med mig lite vin och mörk choklad, köpt nya sexga underkläder och så slutar det med att han planerat att vi ska sova hos en kompis till oss. Ok, han gjorde det för att vi sparar till bröllopet sa han, så det var ju omtänksamt, men......

• Nemilover

Jag har fått en enda ros av min sambo, och den fick jag andra gången vi träffades. Fast jag är nog mer glad att han inte köper en massa blommor, tycker det är ett så meningslöst sätt att göra av med pengar.

Jag tycker han visar att han älskar mig ändå! Han kommer och hämtar mig med bilen om det är mörkt, för att han vet att jag är rädd för att vara ute ensam då. Han fixar frukost till mig de dagar jag vaknar och hela min kropp smärtar. Men ingen av oss skulle vilja äta den i sängen, så han bär inte dit den.

Om han vill ha nåt i köket, så frågar han alltid om jag också vill ha nåt när han ändå går. Han bråkar aldrig om TV:n när han vet att det nåt av mina favoritprogram som går.

Jag begär inte att han ska tänka så mycket längre än så, han är omtänksam, kärleksfull och visar mig respekt. Vill jag ha jordgubbar och champagne, så säger jag det och då fixar vi det gemensamt. Likaså så planerar vi gemensamt för kärlekshelger hemifrån... då kan man vara säker på att det blir nåt som vi båda uppskattar.

• Misery

sen så är ju romantik ett ganska flytande begrepp, jag uppskattar inte rosor, nallar, smycken, choklad och dylika klyschpresenter utan bakomliggande tanke, och är mest glad at jag slipper sånt.

Svar på tråden varför e de så svårt för män att vara romantiska??