• snofsan

varför e de så svårt för män att vara romantiska??

ja just det varför ska de vara så svårt för män att vara romantiska egentligen...

kanske finns de nån romantisk karl där ute som planerar massa men ja tvivlar på att de e särskilt många...

ta min karl tex... förr förra julen fick jag pokermarker i julklapp...jippie.. ja spelar inte ens poker.. vilket han gör... å förra julen fick jag en brödrost.. *suck*

man skulle skicka honom på en romantik skola finns de ??

jag älskar min m2b men ibland vill ja bara ha en blomma elle nått.... fast å andra sidan har han kommit med hem med en cola (han vet att ja gillar det).. men oftast e de ja som får stå för romantiken här hemma...

Men då e frågan e de så att en kvinna har större förväntningar på romantik än en karl.... elle har ja enkelt läst för mycker harlequinn böcker..

• Svar på tråden varför e de så svårt för män att vara romantiska??
  • Fröken Figo

Jag har tur, min man är MR Romance själv. Mycket mer än vad jag är. Jag tror det var han som lärde mig vad romantik är...

Eftersom han lyckades omvandla mig kan du säkrt omvandla din m2b. Visa med gott exempel. Ge honom superromantiska saker... Och visa när du är sådär halvglad över presenten, låtsas INTE vara jätteglad. Visa med en liten min... "jaha..?" Behöver ju inte vara otrevligt. Bara "ärligt".

Fixa en massa romantiska middagar, kalla honom "älskling" (det tycker jag är så fint! Det gjorde jag inte med förra pojkvänner. vi vande oss aldrig vid det och sen kändes det bara tillgjort men med m2b känns det helt naturligt)

• snofsan

Misery : vad menar du med flytande begrepp?.. (heheh känner mej ganska dum som frågar)

• snofsan

Lajsan . hihihi jag skulle kanske göra så ja med så han får sej en liten fin pik

• charmed

hellooo,vilke kul tråd!

Min älskling är sådär över romantisk men jag är så oromatiskt att jag kan tycka att det är lite pinsamt när han agerar ut sin romantik. Men det är ju mig det är fel på såklart,men det blir bättre för var dag som går...i början så försökte jag undvika honom när han hade fina romatiska planer guuud va patetisk man låter,hahaha

Nä men han är helt underbar och väldigt känslig som man

• Misery

jag menar att det du tycker är romantiskt kanske inte jag tycker är det, det är ett ord som kan innebära lite olika saker.

snofsan skrev 2007-10-15 09:23:18 följande:
    Misery : vad menar du med flytande begrepp?.. (heheh känner mej ganska dum som frågar)
  • 20070929

Min man är inte ett dugg romantisk... om man inte skrapar lite på ytan! Genom åren har jag fått en del märkliga presenter och julklappar som jag inte har förstått meningen med alls. Men när jag sedan frågar så har han minsann tänkt till och funderat ordentligt. Som förra julen, när jag fick ett par sladdlösa hörlurar. Vad skulle jag ha dem till? Men då visade det sig att lilla hjärtat som faktiskt vet att jag har svårt att sova ibland hade lagt in en massa ljudböcker i datorn som jag kan ligga och lyssna på i sängen med mina hörlurar när jag inte kan sova. Det, mina vänner, tyckte jag faktiskt var väldans romantiskt!

• rosesarered

Jag som brukar klaga på att min sambo är oromantisk.. fast han nog egentligen är ganska romantisk av sig. Varje födelsedag har jag fått långskaftade röda rosor. Han brukar ibland skriva en lapp innan han går till jobbet.
    Han friade på ett fint sätt, det mest romantiska han har gjort:)

hmm jag kanske är kräsen
    kan däremot önska att han lite oftare skulle överraska mig. Kanske köpa en liten present eller ge en blomma. bara själva grejen med att bli överraskad är romantiskt.

• 20070929

Ofta är det nog så att män anser att de är hiskeligt romantiska om de plockar ur diskmaskinen utan att vi ber dem...

• Misery

personligen så skulle jag nästan bli sårad om min gubbe fick för sig att ge mig röda rosor.
    en sån opersonlig standarspresent sänder enligt mig signalen "jag känner att jag bör ge dig något, men tycker inte det är värt att försöka komma på något med lite substans bakom" alternativt "jag är fjorton år"

samma sak gäller choklad, nallebjörnar, "en egen stjärna" och liknande allahjärtans dag - dynga.

• rosesarered

Jag tycker om röda rosor. Det kanske man kan klura ut genom att se min presentationsbild.
    Nej han är inte 14 år:P

som sagt romantik är ett flytande begrepp.

Svar på tråden varför e de så svårt för män att vara romantiska??