• snofsan

varför e de så svårt för män att vara romantiska??

ja just det varför ska de vara så svårt för män att vara romantiska egentligen...

kanske finns de nån romantisk karl där ute som planerar massa men ja tvivlar på att de e särskilt många...

ta min karl tex... förr förra julen fick jag pokermarker i julklapp...jippie.. ja spelar inte ens poker.. vilket han gör... å förra julen fick jag en brödrost.. *suck*

man skulle skicka honom på en romantik skola finns de ??

jag älskar min m2b men ibland vill ja bara ha en blomma elle nått.... fast å andra sidan har han kommit med hem med en cola (han vet att ja gillar det).. men oftast e de ja som får stå för romantiken här hemma...

Men då e frågan e de så att en kvinna har större förväntningar på romantik än en karl.... elle har ja enkelt läst för mycker harlequinn böcker..

• Svar på tråden varför e de så svårt för män att vara romantiska??
  • Tuss78

Romantiskt tycker jag är om man kommer hem från en tuff dag på jobbet och mannen har typ städat hela lägenheten, lagat met (eller hämtat mat....) och tänt ljus. DET uppskattar jag mycket mer än en blomma...

• snofsan

Tuss78 : ja de e romantiskt med

• Fejs

Tuss78 jag det är helt underbart att komma hem då! Ibland kan all tvätt vara tvättad också... =)

• Misery

för mig känns det lite sorgligt att vissa ser helt självklara saker som matlagning och städning om en riktig treat.

• Linda o Jonny

Ja vi har hållt i hop i snart 6 år!
    Nu är det mer sällan men, Han kommer hem med en blomma eller lite choklad eller så har han handlat så han kan laga maten o jag får bara njuta o det är så skönt !

• snofsan
    Misery skrev 2007-10-17 08:32:21 följande:
    för mig känns det lite sorgligt att vissa ser helt självklara saker som matlagning och städning om en riktig treat.
    ja å för mej blir det att kännas att du e ganska ohövlig som dissar allas inlägg som e romantiska för dom

okay du gillar inte romantik soo fine för mej....men du behöver inte gnälla på alla andras sätt att se på romantiken....
  • 2008-08-09

Det handlar väl för tusan inte om att man borde FÖRVÄNTA sig att killen städar, lagar mat osv.
    Det handlar ju om att man har hittat en man som känner en så bra att han vet NÄR han ska göra det...iaf för mig är det så..
    Jag har min kille på jobb hela veckorna och han kommer hem på torsdagkvällarna efter att ha åkt 60 mil i en bil...TROTS detta så kommer han hem, ser att jag är trött och sliten och ställer sig och lagar mat, damsuger, pysslar om mig m.m!! Det är en karl dé! Då får du säga vad du vill Misery, om det är fel att jag blir glad över saker som han BORDE göra ändå...men jag begär inte att han ska pyssla om mig som han gör fast han är TOTALT slut och trött...DET är romantik för mig!!

• snofsan

2008-08-09 skrev 2007-10-18 21:43:51 följande:

Det handlar väl för tusan inte om att man borde FÖRVÄNTA sig att killen städar, lagar mat osv. Det handlar ju om att man har hittat en man som känner en så bra att han vet NÄR han ska göra det...iaf för mig är det så..Jag har min kille på jobb hela veckorna och han kommer hem på torsdagkvällarna efter att ha åkt 60 mil i en bil...TROTS detta så kommer han hem, ser att jag är trött och sliten och ställer sig och lagar mat, damsuger, pysslar om mig m.m!! Det är en karl dé! Då får du säga vad du vill Misery, om det är fel att jag blir glad över saker som han BORDE göra ändå...men jag begär inte att han ska pyssla om mig som han gör fast han är TOTALT slut och trött...DET är romantik för mig!!
    håller med dej det e verkligen romantik
  • Misery

jag har aldrig sagt att jag inte gillar romantik, däremot så har jag sagt att romantik betyder inte samma sak för alla.

känns det inte lite poänglöst med ett forum där man bara får hålla med?

det lät lite som om vissa brudar alltid städar och lagar all mat, och såg det som en romantisk handling när Mannan för en gångs skull hjälpte till, det lät sorgligt och jag påpekade det.

i 2008-08-09:s fall så förstår jag helt hur städning ocg liknande kan anses vara romantiskt.

snofsan skrev 2007-10-18 21:36:47 följande:
    ja å för mej blir det att kännas att du e ganska ohövlig som dissar allas inlägg som e romantiska för domokay du gillar inte romantik soo fine för mej....men du behöver inte gnälla på alla andras sätt att se på romantiken....
  • valkyriana

Nej min gubbe är inte heller det minsta romantisk. Jag vill bli överaskad med en spontan midag eller en liten present- det tycker jag är romantiskt. men nej... Han vill var säker på att allt blir rätt..
    Lyssna på detta- detta är typiskt min m2b
    Vi är i Kroatien, jag fyller år på semestern och har givit KRAFTIGA hintar om att jag skulle bli glad om jag fick något i guld.
    En kväll så är vi ute och promenerar, min bror och hans familj och så vi och våran lilla familj. Så ser jag att min underbara m2b faktiskt GÅR IN i en guldaffär! Och jag spelar med och låtsas som om jag inte fattar något, sådant betende MÅSTE uppmuntras på alla sätt!!!
    Efter ca 5 minuter kommer han ut, med en lapp i handen och skriker : Ööö Älskling! Kolla här! Dô guldpriset här är si och så här och det är bara 14 karat! Jag vill köpa dig ett armband, men det är bättre vi gör det i Sverige! Och så är det bättre att du väljer det, så att du får det du vill ha!
    Och där dog den överaskningen. Det slutade med att jag kvällen innan min födelsedag pekade på ett par örhängen- den typen av örhängen skulle jag vilja ha. Så fick jag dem!

Jasså jag förstår ju tanken är ju jättefin, han vill att jag ska ha 18 karat för det första och han vill att jag ska ha något som jag verkligen tycker om. (Och han vill inte betala för högt guldpris *asg*)

Sedan blev ifs min födelsedag den bästa i mitt liv. Han fixade en överaskning, en sådan där födelsedags drink med fyrverkeri grejj. och god midag, drinkar kvällsdopp och en ridtur på e mekanisk tjur!

Men att säga att han är romantisk... Nej... Alla hjärtans dag glömde han och åkte ner till statoil och köpte någon ful nalle(?) då jag låg på sängen och grät (jag var hög gravid).

Men det är min man och jag älskar honom för att han är helt underbar på alla möjliga sätt. Han är omtänksam och generös trotts att han är snål.
    Vill jag verkligen ha något så får jag det. Han ser till att min bil alltid är i tip top skick, han ser till att jag har en bil som jag vill ha.
    Han åker ner till Korvan och köper mig en 200grams hamburgare då jag är lite nere.
    Han älskar mig precis som jag är, och han får mig att känna mig älskad utan att behöva låtsas eller någonsin sätta upp en fasad.
    Han är fenomenalt underbar med min son, nu "vår" son.
    och det skulle jag aldrig byta mot blommor och stora romantiska gester. För att vara ärlig- det är bara yta. Det är det som ligger djupare som räknas.
    Jag har haft pojkvänner som har varit über romantiska, men de går inte ens att nämna i samma mening, nej samma kapitel eller till och med bok som min blivande äkta make...

gud vilken uppsats det här blev... Nu strular säkert BT för det...

Svar på tråden varför e de så svårt för män att vara romantiska??