• Fru Bernhardsson

Förstår inte hut man kan göra så

Fick höra nu på jobbet av en kund som hade varit på en svensexa i helgen och de hade varit två strippor den kvällen. Han berättade att de hade klätt av sig helt nakna och dansat och smekt sig mot den blivande manen. De hade även låtit honom smeka olja på deras bröst.

De värsta av allt va att han berättade för mig med ett flin i ansiktet om att den blivandes bruden hade sagt till att hon tyckte de va fel att ha strippor på svensexa och hon hade sagt till killarna som skulle hålla svensexan vad hon tyckte, Och så ger de honom två.. Jag förstår inte hur man kan göra så.. Nu va de tydligen liv hemma och de va inte säkert att de skulle bli nå bröllop alls..

Vad är de för vänner man har då, de är ju tackvare de nu som de kanske har förstört ett förhållande.

De är inga vänner .. Blir bara så arg när jag hör nått sånt här..

• Svar på tråden Förstår inte hut man kan göra så
  • Fru Bernhardsson
    MadonnaCiccone skrev 2007-09-19 08:55:10 följande:
    Fru Bernhardsson skrev 2007-09-18 11:33:02 följande:
    TS: Där är jag HELT enig med dig, bara för att jag själv inte tycker det är hela världen om en kille tittar på en strippa på sin svensexa, speciellt när det inte är han själv som beställt det, så tycker jag man skall respektera andras åsikter. Just den situationen blev ju helt fel, men denna tråden har ju istället börjat handla om ifall det är ok med strippor överhuvudtaget och där har vi olika åsikt helt enkelt.//M
    Se vad en tråd kan leda till för diskutioner..
  • MadonnaCiccone
    EdithGreen skrev 2007-09-19 12:44:17 följande:
    Fru Cinderella skrev 2007-09-19 11:14:41 följande:
    Jag tycker att många här fokuserar på vad det gör med förhållandet om en kille som betalar för en strippa. Om man kan förlåta eller ej (om man nu inte tycker det är helt ok).Jag tänker mer på killens människosyn - att man kan köpa/hyra någons kropp. En sådan kille skulle jag aldrig vilja vara tillsammans med. Det handlar inte om att förlåta en enskild handling, utan att försöka bortse från att man inte delar grundläggande värderingar och det hoppas jag att ingen ger sig på. Ett sådant äktenskap vore att leva i förnekelse.
    Om vi nu håller oss till TS inlägg så handlar det ju inte om att killen själv gått o betalat för en strippa för att bli upphetsad. DEN diskussionen är ju en helt annan och där är min åsikt helt annorlunda än den om en kille "råkar" ut för en strippa på sin svensexa. Syftet med strippor på svensexa är ju inte att hetsa upp direkt, det har ju blivit mer av en tradition (som man kan tycka vad man vill om) och killarna har nog inte för avsikt att sätta sig o bli kåta och betala för ytterligare sexuella tjänster heller. Det verkar ju som om just denna svensexan bestått av hans kompisars behov istället för hans egna och det kan man ju bara beklaga.

//M
  • MadonnaCiccone
    Liinda_e skrev 2007-09-19 09:47:29 följande:
    detta har ju inte med disskusionen och göra men vill svara ändå
    måste bara tilläga att min m2b GÖR faktist det och jag blir lika chockad varje gång...-vad håller du på med?????varför ska jag sitta och glo på en annan naken kvinna speciellt när du sitter bredvid ...bara för att hon är på tv och inte verklig är skitsamma-ööööh jaja gör vad du vill.....nu vet du!
    Ärligt talat, du borde nog tala allvar med din kille. Han verkar ju totalt hämma sig själv av någon anledning. Det verkar inte vara ett sunt beteende...

//M
  • tattar-Emma

Min uppfattning är inte att det är tradition med strippa på svensexa, det är nog snarare en relativt nyimporterad amerikansk grej. Hur länge har det ens funnits strippor i Sverige?

För mig är det bara en teknikalitet vem som har stått för betalningen. Så länge killen har roligt och låter sig bli upphetsad gör han fel. Den som står bredvid och inte säger emot är med lika mycket som den som driver på.

Jag vet för övrigt många män som i ett eller annat sammanhang "råkat ut för" striptease och valt att gå därifrån.

• Emmilur

Jag skulle aldrig gifta mig med, eller vara ihop med för den delen, någon som har en sådan människosyn att han tycker att det är ok med strippor eller liknande. Men vi är alla olika såklart!

• Liinda_e
    MadonnaCiccone skrev 2007-09-20 10:12:26 följande:
    Ärligt talat, du borde nog tala allvar med din kille. Han verkar ju totalt hämma sig själv av någon anledning. Det verkar inte vara ett sunt beteende...//M
    M en liten hint bara .....detta är internet...........
  • Fru Cinderella

Edith Green

Jag har inget emot strippor, i sådana fall missförstod du mig

• EdithGreen

Fru Cinderella skrev 2007-09-22 18:17:52 följande:

Edith GreenJag har inget emot strippor, i sådana fall missförstod du mig
    Nejdå, det förstod jag. Varför trodde du att jag missförstod dig?

Jag har inte heller något emot strippor.

Jag har däremot något emot att en del betalar för att se/ta på strippor.
  • Fru Cinderella
    EdithGreen skrev 2007-09-24 11:47:05 följande:
    Fru Cinderella skrev 2007-09-22 18:17:52 följande:
    Nejdå, det förstod jag. Varför trodde du att jag missförstod dig?Jag har inte heller något emot strippor.Jag har däremot något emot att en del betalar för att se/ta på strippor.
    Jaha ja då var det nog jag som missförstod ;)
  • Fröken Figo

Jag vill blåsa liv i den här diskussionen igen.

Min m2b har riktigt slemmiga kompisar! Jag blir så förbannad och ledsen. En kompis ringde nyligen och snacka "svensexa" och m2b blev helt klart nervös på rösten eftersom jag satt bredvid. M2b säger att "ni kan inte göra nåt som inte är accepterat i den svenska kulturen" (vi gifter oss i Sverige men han är utlänning o svensexan kommer vara i Sverige) och då blir kompisen irriterad och säger att de ska kidnappa honom och göra vad som är ok enligt deras kultur.

Jag vet att m2b varit på strippklubb säkert 10 gånger men efter många diskussioner med en feminist (mig!!) har han ändrat inställning och är inte sugen på att gå på det mer. Men dessa kompisar vill till varje pris pracka på honom det...

Och sen (skitdålig stil) sa kompisen: "jaha, din sambo sitter bredvid". FAN! Dessa idiotiska kompisar gör en massa skit bakom fruars och flickvänners ryggar... ggggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

De planerar svensexor med NOLL respekt för bruden. Så skulle jag aldrig göra, jag vet att de har skapat massa problem i förhållanden förut...

• Sister of the Night

Fröken Figo

Oförskämt. Mot både dig och den blivande brudgummen. Om det inte vill till att visa brudparet tillbörlig respekt så bör man nog låta bli hela bröllopet -inklusive sexa/hippa- om man har något förnuft att skryta med.

Vad tänker din blivande man göra åt saken?

• aircondition

*hmmmm* kan man inte göra så att man styker dessa "kompisar" från gästlistan till bröllopet.....? Dessutom meddela vederbörande om att man tänker göra det.... Det skulle jag göra!
    Jag är redan gift och både jag och min man klarade oss ifrån idioter som ordnade hippa och sexa.

Svar på tråden Förstår inte hut man kan göra så