• Fru Bernhardsson

Förstår inte hut man kan göra så

Fick höra nu på jobbet av en kund som hade varit på en svensexa i helgen och de hade varit två strippor den kvällen. Han berättade att de hade klätt av sig helt nakna och dansat och smekt sig mot den blivande manen. De hade även låtit honom smeka olja på deras bröst.

De värsta av allt va att han berättade för mig med ett flin i ansiktet om att den blivandes bruden hade sagt till att hon tyckte de va fel att ha strippor på svensexa och hon hade sagt till killarna som skulle hålla svensexan vad hon tyckte, Och så ger de honom två.. Jag förstår inte hur man kan göra så.. Nu va de tydligen liv hemma och de va inte säkert att de skulle bli nå bröllop alls..

Vad är de för vänner man har då, de är ju tackvare de nu som de kanske har förstört ett förhållande.

De är inga vänner .. Blir bara så arg när jag hör nått sånt här..

• Svar på tråden Förstår inte hut man kan göra så
  • MadonnaCiccone

Fru Bernhardsson skrev 2007-09-18 11:33:02 följande:

MadonnaCiccone
    Vist kan de vara så i visa fall men alla har olika syn på de hela och då är de så. jag tyckte bara de va fel av hand kompisar att göra så när de viste vad som kunde ske om de hade med strippor.
    TS: Där är jag HELT enig med dig, bara för att jag själv inte tycker det är hela världen om en kille tittar på en strippa på sin svensexa, speciellt när det inte är han själv som beställt det, så tycker jag man skall respektera andras åsikter. Just den situationen blev ju helt fel, men denna tråden har ju istället börjat handla om ifall det är ok med strippor överhuvudtaget och där har vi olika åsikt helt enkelt.

//M
  • MadonnaCiccone

tattar-Emma skrev 2007-09-18 22:12:13 följande:

Du johanett kan också ta och läsa tråden så slipper alla skriva sina resonemang en gång till.Själv har jag en karl som inte köper sexuella tjänster och det har inget att göra med vad jag eller någon fd flickvän befallt honom att göra. Han har de värderingarna alldeles själv. Busig är han också, på ett vuxet sätt.
    Blundar han varje gång en tjej tar av sig sina kläder i en vanlig film oxå? För skådisar har ju oxå betalt. Synd att många jämför strippor med horor/sexuella tjänster. Det säger ju en del om kvinnosyn och fördomar det med tycker jag.

//M
  • Liinda_e

detta har ju inte med disskusionen och göra men vill svara ändå

MadonnaCiccone skrev 2007-09-19 09:00:22 följande:
    tattar-Emma skrev 2007-09-18 22:12:13 följande:
    Blundar han varje gång en tjej tar av sig sina kläder i en vanlig film oxå? För skådisar har ju oxå betalt. Synd att många jämför strippor med horor/sexuella tjänster. Det säger ju en del om kvinnosyn och fördomar det med tycker jag.//M
    måste bara tilläga att min m2b GÖR faktist det och jag blir lika chockad varje gång...
    -vad håller du på med?????
    varför ska jag sitta och glo på en annan naken kvinna speciellt när du sitter bredvid ...bara för att hon är på tv och inte verklig är skitsamma
    -ööööh jaja gör vad du vill.....

nu vet du!
  • EdithGreen
    MadonnaCiccone skrev 2007-09-19 09:00:22 följande:
    Synd att många jämför strippor med horor/sexuella tjänster.
    Den som betalar för att se en strippa dansa gör väl det för att h*n ska dansa upphetsande?!

Jag har inga problem med att lösa biljett för att se dansare med lite kläder på sig. De skulle i princip kunna dansa nakna utan att jag skulle opponera mig.

Jag skulle aldrig betala en annan människa för att dansa med syftet att jag/någon annan skulle bli upphetsad.

Och än mindre betala för att ta på någon annans kropp ("olja in"-konceptet är verkar inte helt ovanligt).
  • Liinda_e
    EdithGreen skrev 2007-09-19 10:33:05 följande:
    Den som betalar för att se en strippa dansa gör väl det för att h*n ska dansa upphetsande?!Jag har inga problem med att lösa biljett för att se dansare med lite kläder på sig. De skulle i princip kunna dansa nakna utan att jag skulle opponera mig.Jag skulle aldrig betala en annan människa för att dansa med syftet att jag/någon annan skulle bli upphetsad.Och än mindre betala för att ta på någon annans kropp ("olja in"-konceptet är verkar inte helt ovanligt).
    bra sagt! precis så!
    Huvudet på spiken!
  • Fru Cinderella

Nu har jag inte läst hela tråden, men kan förstå att bruden blev upprörd eftersom hon själv inte ville att strippor skulle vara med. Men är det verkligen värt att kanske ställa in bröllopet på?! Bygger inte ett förhållande på mer än så?! Och det var ju bara en svensexa!

*duckar för eventuellt arga flygande objekt*

• EdithGreen

Fru Cinderella skrev 2007-09-19 10:48:52 följande:

Bygger inte ett förhållande på mer än så?!
    Ett förhållande bör väl bygga på gemensamma värderingar?

Men det borde man väl i och för sig kommit fram till innan en svensexa är aktuell

Tråden har börjat handla allmänt om det är okej att betala för strippor eller inte. Intressanta åsikter, så läs gärna hela tråden.
  • Fru Cinderella
    EdithGreen skrev 2007-09-19 10:51:55 följande:
    Ett förhållande bör väl bygga på gemensamma värderingar?
    Jo det är visserligen sant.. och alla är vi olika!
    Ska läsa igenom tråden, kanske återkommer med något senare
  • Liinda_e

Nu har jag inte läst hela tråden, men kan förstå att bruden blev upprörd eftersom hon själv inte ville att strippor skulle vara med. Men är det verkligen värt att kanske ställa in bröllopet på?! Bygger inte ett förhållande på mer än så?! Och det var ju bara en svensexa!*duckar för eventuellt arga flygande objekt*
    jag är totalt emot strippor som du kanske sett om du läst tråden.....
    men samtidigt kan jag seatt du har en poäng....om man ska gifta sej är antagligen förhållandet så starkt att banden mellan en ska hålla hela livet.....
    ska verkligen en sån här sak få sabba det?

hmmmm
    jag funderar men du hade en poäng där trots allt
  • Fru Cinderella
    Liinda_e skrev 2007-09-19 10:54:55 följande:
    jag är totalt emot strippor
    Jo har kanske en poäng, men om man ex. som du är totalt emot strippor skulle jag gå i taket om det hände mig. Nu är inte jag emot strippor så.. men hade jag vrt det och min man visste om det och han hade uppfört sig så på svensexan hade nog inte jag vart så trevlig på ett tag. Men vi har gått i genom värre saker än att han har kladdat olja på någon hyrd persons bröst än att en sådan sak skulle kunna bryta upp oss.
Svar på tråden Förstår inte hut man kan göra så