• Fru Bernhardsson

Förstår inte hut man kan göra så

Fick höra nu på jobbet av en kund som hade varit på en svensexa i helgen och de hade varit två strippor den kvällen. Han berättade att de hade klätt av sig helt nakna och dansat och smekt sig mot den blivande manen. De hade även låtit honom smeka olja på deras bröst.

De värsta av allt va att han berättade för mig med ett flin i ansiktet om att den blivandes bruden hade sagt till att hon tyckte de va fel att ha strippor på svensexa och hon hade sagt till killarna som skulle hålla svensexan vad hon tyckte, Och så ger de honom två.. Jag förstår inte hur man kan göra så.. Nu va de tydligen liv hemma och de va inte säkert att de skulle bli nå bröllop alls..

Vad är de för vänner man har då, de är ju tackvare de nu som de kanske har förstört ett förhållande.

De är inga vänner .. Blir bara så arg när jag hör nått sånt här..

• Svar på tråden Förstår inte hut man kan göra så
  • EdithGreen

tattar-Emma skrev 2007-09-11 19:12:54 följande:

Min kille får titta på nakna kvinnor om han vill. Det händer rätt ofta när han bastar med sina kompisar. Jag förutsätter att han inte har något intresse av att röra vid deras bröst. Som Sister of the Night säger så började detta gälla dag 1 i vår relation. Det har inget att göra med om vi nånsin gifter oss eller inte.Om han skulle börja betala sina vänner för att få se dem nakna har vi plötsligt ett enormt problem. Jag kan inte föreställa mig att jag skulle kunna älska nån som gör så, och det spelar ingen roll om det handlar om vänner eller främlingar.
    *LOL*

"Om han skulle börja betala sina vänner för att få se dem nakna har vi plötsligt ett enormt problem."
    Där satte du huvudet på spiken!
  • EdithGreen

Jag tycker detta handlar om att endera parten i ett förhållande bryter mot det man kommit överrens om, dvs inte respekterar sin partner. Och det kan väl aldrig vara OK oavsett vad man anser om strippor?

Killens kompis bortser jag ifrån, de verkar ju vara rötägg (eftersom de gick så totalt emot brudens önskemål), men det är ju inte inblandade i förhållandet och deras överrenskommelser.

• EdithGreen

Varför jag själv ogillar att någon betalar för att se på strippor motiverar jag så här:

Alla har rätt till sin egen sexualitet, dvs jag motsätter mig inte att strippor försöker sälja sin dans/sin kropp. Man har däremot aldrig rätt till någon annans sexualitet, dvs man har inte rätt att försöka köpa den.

Jmför Fault och djävulen. Jag anser att det inte var fel av Faust att försöka sälja sin själ (den är ju hans att göra vad han vill med). Däremot anser jag det vara fel av djävulen att försöka köpa Fausts själ.

• Liinda_e
    gosigavevve skrev 2007-09-11 18:53:31 följande:
    det var säkert fel av dom, men jag personligen kan inte förstå varför killen inte får ha strippor på sin svensexa.. det e ju sista gången han ens får titta på en annan naken kvinna.. herregud.. så länge han inte e otrogen och har sex med dom så va f-n.. min man var på strippklubb och fick lapdance och hela faderulla. och jag e bara glad för hans skull
    va ? så om man är tillsammans 10 år som ogifta är allt ok...gör vad du vill jag ska vara så öppen och förstående....
    sen pang gifter man sej och då får han inte ens titta på en annan naken kvinna...
    tss.konstigt resonemang....
    vi är väll gammalmodiga men jag vill ha min älskling för mej själv att han bara ska vara min min min min....jag äger honom inte nej han får göra precis vad han vill....
    men han kan välja att respektera mej och mina önskningar så som man gör när man älskar ngn ...
    men som tur är tycker min m2b att strippor är en fruktansvärd kvinnosyn och har sagt själv för några månader sedan när vi satt och drömmde om sexa/hippa att är det strippor då går han....
    så är vi ...vi älskar varandra respekterar varandra ...kladdar inte på andra ..försöker inte vara öppna bara för att man ska...och tycker porr industrien och strippor med det är en galen värld som vi håller oss utanför...
    kan tillägga att jag vet att min m2b dras till det kvinnliga könet osv och ser han sexiga kvinnor så klart att han tänder...precis som jag gör när jag ser män....
    men vi har respekt för varandras känslor!
  • Fröken Figo

TS:

Jag tycker det är skitdåligt gjort av vännerna! Och vi står inför samma problem, m2b´s vänner kommer försöka fixa strippa åt honom. Men där har jag faktiskt lagt allt ansvar på m2b. Han är en 30+ man som faktiskt (bör?) kunna säga nej! Och han vet att jag inte tycker det är ok med lap dance eller strippa och att det kan skada vårat förhållande.

En kompis i hans "gäng" sa faktiskt nej till strippa nyligen på sin svensexa! Trots att de alla sprungit på strippklubb massa ihop under åren (innan jag kom in i bilden).

Jag tycker nog att de blivande männen får axla det där ansvaret. Han ska inte göra nåt som kan förstöra hans relation till bruden, punkt slut. Vännerna har ju "inget att förlora" men brudgummen får faktiskt stå på sig!

Och om han trots allt tar emot en lap dance vet jag inte vad som händer mellan oss... Kan jag ta i honom igen efter han haft en (naken) vagina och bröst gnuggade mot sig? Vet ärligt talat inte... Men jag kan inte sätta upp regler och annat. Jag kan bara lita på att m2b gör det som är rätt. Han vet var min gräns går och hur jag känner. Det måste han respektera.

Det där med att gnugga olja på deras bröst är ju rent av prostitution!! Herregud, om m2b gjorde det skulle jag inte kunna gå nerför altargången med honom och välkomna honom i min familj. I så fall skulle jag bara fortsätta vara flickvän (en riktigt sur sådan) men fan inte hans fru!! No way!!!!!!!!!!!

• Fröken Figo

Nej jag ångrar mig. Hade m2b smörjt olja på en kvinnas nakna bröst är det slut mellan oss. Då kommer inte jag vara nån sur flickvän utan bara ett äcklat ex!

• Fru Bernhardsson

Liinda_e

Håller med dig om

va ? så om man är tillsammans 10 år som ogifta är allt ok...gör vad du vill jag ska vara så öppen och förstående....
    sen pang gifter man sej och då får han inte ens titta på en annan naken kvinna...
    tss.konstigt resonemang....

• johanett

Snacka om att det var många åsikter i detta ämne. Själv håller jag nog med Madonnaciccne. Varför inte ha med strippor på svensexan. Det kan nog knappast räknas in i kategorin otrohet när alla de andra killarna står runtom å manar på, klappar händerna och skriker. En fråga bara, är möhippor där bruden går runt och säljer kyssar för en femma mer legalt att göra då??

• Liinda_e

min m2b är typ aldrig svartis...men jag vet att han inte skulle tycka att det är ok att jag går omkring och pussar massor av andra ....
    inte på möhippa och inte annars heller...

• tattar-Emma

Jag skulle inte pussa folk på min möhippa. Ändå tycker jag att det är grövre att ta folk på brösten än att pussa någon (man pussas som hälsning i massor av länder, man pussar små barn, det är inte erotiskt). Framför allt är det inte okej om min karl skulle betala någon för att få ta på hennes bröst. Men det skulle aldrig hända, av flera skäl. Dels har han inget intresse av det, dels skulle han inte ha några problem att få det gratis om det var så - tvärtom :D

Svar på tråden Förstår inte hut man kan göra så