• Fru Bernhardsson

Förstår inte hut man kan göra så

Fick höra nu på jobbet av en kund som hade varit på en svensexa i helgen och de hade varit två strippor den kvällen. Han berättade att de hade klätt av sig helt nakna och dansat och smekt sig mot den blivande manen. De hade även låtit honom smeka olja på deras bröst.

De värsta av allt va att han berättade för mig med ett flin i ansiktet om att den blivandes bruden hade sagt till att hon tyckte de va fel att ha strippor på svensexa och hon hade sagt till killarna som skulle hålla svensexan vad hon tyckte, Och så ger de honom två.. Jag förstår inte hur man kan göra så.. Nu va de tydligen liv hemma och de va inte säkert att de skulle bli nå bröllop alls..

Vad är de för vänner man har då, de är ju tackvare de nu som de kanske har förstört ett förhållande.

De är inga vänner .. Blir bara så arg när jag hör nått sånt här..

• Svar på tråden Förstår inte hut man kan göra så
  • lillan31

Som sagt, det handlar inte om att förbjuda någon nånting.

Min blivande vet att jag inte skulle uppskatta strippor på hans svensexa, och jag vet att han inte skulle uppskatta strippor på min möhippa, och det lär vi rätta oss efter.

Som Liinda_e skrev här innan, så vore det ju konstigt om han gick emot sina egna värderingar.

Varför skulle man VILJA göra något som man vet sårar ens partner?

• tattar-Emma
    Rubinen skrev 2007-09-17 15:30:53 följande:
    Nehä då förstår jag inte problemet.
    Läs igenom tråden, det står en del tänkvärt som kanske får dig att förstå bättre.
  • MadonnaCiccone
    Liinda_e skrev 2007-09-17 15:34:45 följande:
    det handlar inte om svartsjuka utan om att min partner ska dela min människo/kvinno syn ...en man som inte delar mina värderingar på hur man behandlar andra är ingen jag vill dela mitt liv med.skulle det uppdgas att min man har enligt mej en fruktansvärd kvinnopsyn och en dålig koll på hur man visar andra människor respekt så är han inte den man jag lärt känna och älskar....tack och lov är inte fallet så.visst vi har olika åsikter om mycket men mina grund principer och åsikter är det som bygger min värld och för en harmonisk relation bör vi dela dom.
    Och vilka av hans värderingar har du valt att dela med honom, eller är det bara dina som gäller..?

Att man har en fruktansvärd kvinnosyn bara för att man sätter blicken på en strippa som deltar på ens svensexa tycker jag ju är lite att ta i...

//M
  • MadonnaCiccone

Fru Bernhardsson skrev 2007-09-17 14:50:42 följande:

M
    Nu är du väl ute och cyklar...
    Varför skulle jag vara ute o cykla? Tycker bara det är löjligt övertydligt i vissa inlägg att det handlar egentligen inte om att man har en så fantastisk fin människosyn och att det är BARA därför man inte accepterar strippor på sin m2b:s svensexa utan alltför många tjejer är bara så svartsjuka och vill bestämma alltför mycket över sin partner.

//M
  • Liinda_e
    MadonnaCiccone skrev 2007-09-18 08:47:48 följande:
    Och vilka av hans värderingar har du valt att dela med honom, eller är det bara dina som gäller..?Att man har en fruktansvärd kvinnosyn bara för att man sätter blicken på en strippa som deltar på ens svensexa tycker jag ju är lite att ta i...//M
    jaha ungefär som om jag MÅSTE berätta....jaja...
    när vi träffades vart vi så otroligt goda vänner när vi upptäckte hur lika vi var..
    inte ofta som man hittar ngn som man kan dela alla sina grund värderingar med!
    vi båda insåg att det ska man ta vara på och vi blev kära....
    om hans polare fick en svensexa som han hakar på (dvs om den inte var till honom)
    så tror jag han skulle göra allt han kan för att dom inte skulle fixa strippor...
    om han inte hade ngn kontroll med att ordna svensexan ocyh bså utan bara blev bjuden och det var en strippa så skulle han gå ut direkt om jag känner honom rätt.
    han skulle känna sej som en äckliga grott människa som står och glor på en satackars tjej som i hans ögon förnedrar sej för pengar...dvs INGEt man vill delta i över huvudtaget!
    om han inte skulle vara på detta viset om jag hadeen kille som inte delade mina värderinga...(ursh näää det vill jag inte ha)
    men OM och han kollade på strippor osv som det handlat om i den här tråden skulle jag bli sårad...inte svartsjuk även om känslo yttringarna skulle tolkas så.
    jag skulle bli sårad eftersom det bestrider allt som jag tror på...sårad då för att min egen man gör ngt sådant....hur kan han?
    nä skulle aldrig kunna ha en man som inte delar mina åsikter och som jag inte delar hans!
  • Fru Bernhardsson

MadonnaCiccone

MadonnaCiccone skrev 2007-09-18 08:59:09 följande:
    Fru Bernhardsson skrev 2007-09-17 14:50:42 följande:
    Varför skulle jag vara ute o cykla? Tycker bara det är löjligt övertydligt i vissa inlägg att det handlar egentligen inte om att man har en så fantastisk fin människosyn och att det är BARA därför man inte accepterar strippor på sin m2b:s svensexa utan alltför många tjejer är bara så svartsjuka och vill bestämma alltför mycket över sin partner. //M
    Vist kan de vara så i visa fall men alla har olika syn på de hela och då är de så. jag tyckte bara de va fel av hand kompisar att göra så när de viste vad som kunde ske om de hade med strippor.
  • snofsan

Jag skulle nog faktiskr bli jäkligt sur å sårad om ja visste att min m2b hade smörjt bröst på en strippa...

MEN jag skulle inte bli sur om han fick en lapdance på sin svensexa (men nu vet jag att han inte vill ha det)

• EdithGreen
    MadonnaCiccone skrev 2007-09-18 08:47:48 följande:
    Och vilka av hans värderingar har du valt att dela med honom, eller är det bara dina som gäller..?Att man har en fruktansvärd kvinnosyn bara för att man sätter blicken på en strippa som deltar på ens svensexa tycker jag ju är lite att ta i...//M
    Då tycker vi olika.

Du tycker det är okej att betala för att utnyttja någons kropp sexuellt. Det tycker inte jag är okej.

Du tycker inte det är okej att ha djur på djurpark. Det tycker jag är okej.

Vi tycker olika helt enkelt.

Att insuinera att det bara är mina värderingar som gäller i vårt förhållande tycker jag är riktigt lågt! Menar du att alla män tycker att det är okej att betala för att utnyttja någons kropp sexuellt och att det finns män som inte tycker det är otänktbart?

Hur tänker du då? "Män är djur", eller? Tycker det är j*vligt fånigt att inte förvänta sig mer av män.
  • johanett

Men ojojoj vad många åsikter!
    Jag kan faktiskt inte förstå tjafset, för visste verkligen kompisarna att detta skulle fördärva brudens syn på sin m2b?(troligen inte)
    Eller (fy tusan :)) var det killen själv som beställt strippan?(troligen inte)
    Och, han var väl aldrig ensam med henne?
    Om ett "kul spratt" från killens vänner riktat mot killen, får en brud att tveka om giftermålet då kanske dom inte ska gifta sig heller. Det tycker jag.

• tattar-Emma
    johanett skrev 2007-09-18 18:41:02 följande:
    Men ojojoj vad många åsikter!Jag kan faktiskt inte förstå tjafset, för visste verkligen kompisarna att detta skulle fördärva brudens syn på sin m2b?(troligen inte) Eller (fy tusan :)) var det killen själv som beställt strippan?(troligen inte)Och, han var väl aldrig ensam med henne?Om ett "kul spratt" från killens vänner riktat mot killen, får en brud att tveka om giftermålet då kanske dom inte ska gifta sig heller. Det tycker jag.
    Så din kille/tjej får göra vad som helst med andra, bara det finns folk som tittar på?

*swing it magistern...*
Svar på tråden Förstår inte hut man kan göra så