• Fru Bernhardsson

Förstår inte hut man kan göra så

Fick höra nu på jobbet av en kund som hade varit på en svensexa i helgen och de hade varit två strippor den kvällen. Han berättade att de hade klätt av sig helt nakna och dansat och smekt sig mot den blivande manen. De hade även låtit honom smeka olja på deras bröst.

De värsta av allt va att han berättade för mig med ett flin i ansiktet om att den blivandes bruden hade sagt till att hon tyckte de va fel att ha strippor på svensexa och hon hade sagt till killarna som skulle hålla svensexan vad hon tyckte, Och så ger de honom två.. Jag förstår inte hur man kan göra så.. Nu va de tydligen liv hemma och de va inte säkert att de skulle bli nå bröllop alls..

Vad är de för vänner man har då, de är ju tackvare de nu som de kanske har förstört ett förhållande.

De är inga vänner .. Blir bara så arg när jag hör nått sånt här..

• Svar på tråden Förstår inte hut man kan göra så
  • Liinda_e

det var ju det jag menar med att du hade en poäng....jag hade exploderat....blivit förbannad och frågande varför han övergett sina egna värderingar..
    varför han betett sej som en omogen skit som peppas av sina polare och inte kan säga nej....

men om vi skulle bryta....
    tror inte det...vårt förhållande är för starkt för det...
    och det borde väll dom flesta förhållanden där man ska gifta sej vara...
    beror väl lite på hur brudgummen tacklar problemet när det väll är skett oxå...

• Fru Cinderella

Jo självklart, om han bara skulle vifta bort det skulle jag nog bli galen (Om jag nu var emot strippor :))

Vad jag funderar på dock är, varför gick han så långt så att han faktiskt smörjde in olja på dem?! Hade jag aldrig gjort om jag vetat att min blivande inte hade tyckt det var okej. Det är ju något som man tillsammans kommer fram till i förhållandet, vad som är okej och inte. Känns dock som att de vi talar om kanske borde prata med varandra om vad som är okej i ett förhållande och inte och andra värderingar och grunder för att deras blivande äktenskap ska fungera.

• Liinda_e

svar:ja

brudgummen verkar väöldigt omogen och bruden väldigt osäker....
    JÄTTE bra för ett förhållande...hmmm NOT

• EdithGreen

Fru Cinderella skrev 2007-09-19 10:58:10 följande:

... kladdat olja på någon hyrd persons bröst ...
    Din formulering känns som ett argument för att det inte är en ok människosyn...
  • EdithGreen

Fru Cinderella skrev 2007-09-19 11:14:41 följande:

Jo självklart, om han bara skulle vifta bort det skulle jag nog bli galen (Om jag nu var emot strippor :))Vad jag funderar på dock är, varför gick han så långt så att han faktiskt smörjde in olja på dem?! Hade jag aldrig gjort om jag vetat att min blivande inte hade tyckt det var okej. Det är ju något som man tillsammans kommer fram till i förhållandet, vad som är okej och inte. Känns dock som att de vi talar om kanske borde prata med varandra om vad som är okej i ett förhållande och inte och andra värderingar och grunder för att deras blivande äktenskap ska fungera.
    Jag tycker att många här fokuserar på vad det gör med förhållandet om en kille som betalar för en strippa. Om man kan förlåta eller ej (om man nu inte tycker det är helt ok).

Jag tänker mer på killens människosyn - att man kan köpa/hyra någons kropp. En sådan kille skulle jag aldrig vilja vara tillsammans med. Det handlar inte om att förlåta en enskild handling, utan att försöka bortse från att man inte delar grundläggande värderingar och det hoppas jag att ingen ger sig på. Ett sådant äktenskap vore att leva i förnekelse.
  • tattar-Emma
    MadonnaCiccone skrev 2007-09-19 09:00:22 följande:
    Blundar han varje gång en tjej tar av sig sina kläder i en vanlig film oxå? För skådisar har ju oxå betalt. Synd att många jämför strippor med horor/sexuella tjänster. Det säger ju en del om kvinnosyn och fördomar det med tycker jag.//M
    Han ser ofta kvinnor ta av sig kläderna, både i verkligheten och på film, men de gör inte det i syfte att hetsa upp honom. Om det är p-rrfilmer du pratar om så betalar han inte för sånt heller, nej.

Jag har aldrig sagt att det är fel att vara hora eller strippa. Den som har konstig syn är den som köper.
  • EdithGreen

tattar-Emma skrev 2007-09-19 12:58:45 följande:

Jag har aldrig sagt att det är fel att vara hora eller strippa. Den som har konstig syn är den som köper.
    Exakt!!!
  • EdithGreen

För er som kommit in på slutet - det här är min syn på att betala för en strippa:

EdithGreen skrev 2007-09-11 20:35:25 följande:
    Varför jag själv ogillar att någon betalar för att se på strippor motiverar jag så här:Alla har rätt till sin egen sexualitet, dvs jag motsätter mig inte att strippor försöker sälja sin dans/sin kropp. Man har däremot aldrig rätt till någon annans sexualitet, dvs man har inte rätt att försöka köpa den.Jmför Fault och djävulen. Jag anser att det inte var fel av Faust att försöka sälja sin själ (den är ju hans att göra vad han vill med). Däremot anser jag det vara fel av djävulen att försöka köpa Fausts själ.
  • tattar-Emma
    EdithGreen skrev 2007-09-19 12:44:17 följande:
    En sådan kille skulle jag aldrig vilja vara tillsammans med. Det handlar inte om att förlåta en enskild handling, utan att försöka bortse från att man inte delar grundläggande värderingar och det hoppas jag att ingen ger sig på. Ett sådant äktenskap vore att leva i förnekelse.
    Precis så tycker jag också. Det har inte med eventuell otro/svartsjuka att göra. (Även om jag undrar vad ni som skulle tycka detta är okej skulle tycka om han hade sex med strippan och exakt var gränsen går mellan okej och inte.)

Det är mer i stil med om jag och min kille skulle vara övertygade vegetarianer och så tar svensexan med honom på älgjakt och han kommer hem med en hel älgtjur som han har skjutit själv. Att han gör tvärtemot vad man hade förväntat sig i en fråga som man tycker är viktig. DET är vad som gör att man kanske inte ska gifta sig trots allt.
  • ninjan

om min sambo skulle kladda på nån annan skulle jag se det som otrohet, oavsett om det är på en strippa eller en "vanlig" tjej.

Svar på tråden Förstår inte hut man kan göra så