• Fru Bernhardsson

Förstår inte hut man kan göra så

Fick höra nu på jobbet av en kund som hade varit på en svensexa i helgen och de hade varit två strippor den kvällen. Han berättade att de hade klätt av sig helt nakna och dansat och smekt sig mot den blivande manen. De hade även låtit honom smeka olja på deras bröst.

De värsta av allt va att han berättade för mig med ett flin i ansiktet om att den blivandes bruden hade sagt till att hon tyckte de va fel att ha strippor på svensexa och hon hade sagt till killarna som skulle hålla svensexan vad hon tyckte, Och så ger de honom två.. Jag förstår inte hur man kan göra så.. Nu va de tydligen liv hemma och de va inte säkert att de skulle bli nå bröllop alls..

Vad är de för vänner man har då, de är ju tackvare de nu som de kanske har förstört ett förhållande.

De är inga vänner .. Blir bara så arg när jag hör nått sånt här..

• Svar på tråden Förstår inte hut man kan göra så
  • EdithGreen
    johanett skrev 2007-09-12 08:30:59 följande:
    Snacka om att det var många åsikter i detta ämne. Själv håller jag nog med Madonnaciccne. Varför inte ha med strippor på svensexan. Det kan nog knappast räknas in i kategorin otrohet när alla de andra killarna står runtom å manar på, klappar händerna och skriker. En fråga bara, är möhippor där bruden går runt och säljer kyssar för en femma mer legalt att göra då??
    Men det är väl ingen som hävdat att det är otrohet...?!

Däremot kan det vara ett svek. Det finns många saker som kan vara svek utan att vara otrohet. Att ljuga för sin partner, prata skit om sin partner, slå sin partner, utnyttja sin partner tex. Eller som i det här fallet; göra något som man vet skulle såra sin partner och förstöra det ömsesidiga förtroendet.

Men ni som inte är emot att man betalar för att titta/tafsa på strippor skulle ju inte bli svikna om er partner gjorde detta, så för er är det såklart ett ickeproblem.

Sedan kan jag inte förstå hur man kan vilja vara tillsammans med någon som tycker det är okej att betala för att utnyttja någons kropp *urk*, men det är ju en annan historia...
  • gosigavevve

jag tycker inte att det spelar nån roll om man e gift elelr inte.. en strippa gör bara sitt jobb.. min man får gå på strippklubb så ofta han vill.. jag litar på honom.. och jag hade gärna förljt med honom på en.. men nu e vi ju väldigt öppna med vår sexualitet både till varandra och till andra..
    andra par kanske inte e det..

• Liinda_e

gosigavevve bli inte arg nu...är bara nyfiken
    ngt som inte har med den egentliga disskusionen ovan....

du sa att en strippa gör bara sitt jobb osv.....

om han går till en prostituerad då som bara gör sitt jobb...är det oxå ok?

jag jämför INTE en strippa med en prostituerad,undrade bara över det att du sa att hon bara gör sitt jobb...var går gränsen?

• tattar-Emma

Jag jämför gärna en strippa med en prostituerad. Tycker skillnaden är marginell när det gäller syn på människor och sexualitet.

• stenbruden

Varför ska man överhuvudtaget blanda in nakna människor av det andra könet, dela ut pussar osv osv på en hippa/sexa?????

Det är ju lite förlegat det där med sista kvällen med grabbarna/tjejerna. Vi brukar ju inte vara oskulder när vi gifter oss idag + att man ofta har levt ihop ett tag.. Det är väl samma regler på en hippa/sexa som vilken annan krogkväll som helst?!

När vi fick frågorna vad vi INTE ville ha på våra svarade vi i kör: ingen strippa, inga förnedrande puss utdelningar eller annat som den andra skulle bli sårad av. Så är det för oss!

Varför såra varandra precis innan bröllop???

Absolut alla tycker olika där ,huvudsaken är ju att båda är överens och så verkar det ju inte vara i TS fall.

Fy F*N för den brudgummen.. jag hade blivit äcklad om det var min! Om min vill olja in tuttar och ha en lapdance så kan jag ordna det!!

• blivandefrularsed

gosigavevve och MadonnaCiccon

Tycker inte att svensexan är sista gången min pojkvän får ta på en annan bruds tuttar. Sista gången han är intim med en annan tjej på ett eller annat sätt är innan vi blev tillsammans. Annars snackar vi otrohet...

• Jag o min kille

Fy sjutton så sårad jag hade blivigt, hade inte kunnat förlåta det sveket som den blivande bruden i detta fall blivigt utsatt för.

Hade inte gift mig med den mannen!

• EdithGreen
    gosigavevve skrev 2007-09-12 16:09:20 följande:
    jag tycker inte att det spelar nån roll om man e gift elelr inte.. en strippa gör bara sitt jobb.. min man får gå på strippklubb så ofta han vill.. jag litar på honom.. och jag hade gärna förljt med honom på en.. men nu e vi ju väldigt öppna med vår sexualitet både till varandra och till andra..andra par kanske inte e det..
    Nu kanske du ville missförstå, men det här handlar inte om någondera parternas sexualitet, eller hur öppna man är med den.

Jag har inga som helst synpunkter på de som kommer överrens om att det är okej att ha sex med andra. Jag har vänner som experimenterat en del - nemas problemas.

Det handlar om det är okej att _betala_ för att utnyttja någons kropp *urk*.
  • EdithGreen

tattar-Emma skrev 2007-09-12 16:19:31 följande:

Jag jämför gärna en strippa med en prostituerad. Tycker skillnaden är marginell när det gäller syn på människor och sexualitet.
    Kanske inte marginell, men definitivt på samma skala!
  • valkyriana

Jo en strippa gör bara sitt jobb. det är ingen som har rackat ner på strippor och prostituerade. Det är en helt annan diskussion.
    Jag tycker att det är fel att betala för någons sexualitet. Att köpa en människa

Det är alltså mannen, eller ja visst i några få fall kvinnan, som betalar som felar. Inte kvinnan som säljer det.

Jag har pratat och känt människor från alla delar av samhället och jag minns så väl vad en kvinna sa till mig, hon var prostituerad.
    Gå aldrig på myten om den lyckliga horan, för varje gång jag säljer min kropp så säljer jag en bit av min själ.

Och man behöver inte bli penetrerad för att känna så.

Jag tycker INTE det är ok att köpa människor.
    Det är så lätt att sitta och säga- det är väll inte så farligt. Hon har valt det själv, hon säljer en tjänst, världens äldsta yrke(bullshit buy the way)osv F'n tänk steget längre.
    Vem f*n drömde som liten flicka om att då jag blir stor ska jag dansa naken och låta okända män betala för att gnida in olja över mina bröst. Och jag hoppas de står en hel grupp av män och klappar händerna och skriker.

Bara tanken på att jag och min kille skulle gå och titta på det tillsammans får det att vända sig i magen på mig.
    Vad ska vi göra sedan- titta på en avrättning? Han hon har ju trots allt valt det själv- begick ju ett brott.

Visst hårddrar jag lite, men det finns tydliga paraleller

Svar på tråden Förstår inte hut man kan göra så