Umeåbrudar 2008
Finns det fler tjejer här från umeå som planerar bröllop 2008. Hade varit kul att utbyta ideér o så.
Finns det fler tjejer här från umeå som planerar bröllop 2008. Hade varit kul att utbyta ideér o så.
Hej på er! Är det någon av er som bestämt vad för tårta ni skall ha. Jag tänkte beställa några smakprover från den bagaren vi skall använda. Då vi inte bor i Umeå blir det att försöka tänka långt fram. Tänkte passa på att provsmaka under julhelgen då vi åker till Umeå.
Du som ringde mig på mobilen förra veckan, hur gick det med Druidgården?
Hej!
Jo, tack så mycket för hjälpen. Jag ska åka och titta men har inte hunnit ännu. Det verkar ju vara ett underbart hus säger de som varit där...
Vi ska nog ha någon typ av moussetårta. Har bara kollat utbudet på Finas hembageri än så länge. Med vilken djungel av tårtutbud det finns om man surfar runt. Hur ska man kunna bestämma sig?
Vi har inte bestämmt oss än gällande tårtan. Funderar på någon form av cupkakes (.. stavas det så :-S) Någon som har något reccept eller inspiration?
Haha... Nu é lyckan stor!
Vi missade ju vår bokning av Brännlands... Men nu har de som bokat tackat nej/avbokat och vi har nu fått boka där iaf! Så nu blir det av på Brännlands. *pustar ut*
Skönt att det ordnade sig m lokal!
en fråga som inte har med bröllop att göra men
en kompis skulle behöva gå till en samtals perapeft i Umeå. eller snarare hon å henne sambo för han har ett beroende.
någon som vet någon bra?
går detta under lansstinget eller måste mna betala massa pengar?
kostar familje rådgivning?
eller ingår de i landstingets utbud?
jag jobbar insom sjukvården o har man ett missbruk så måste man nog få hjälp inom vården..men då brukar det kosta 80 kr per besök tills man kommer upp till 900 kr o då efter det får man gratis hos alla vårdgivare....ex vårdcentralen etc
Hej
Tänkte smyga mig in i denna tråd då vi ska gifta oss i Umeå, det blir dock inte förrän vinter 2009, hoppas det är okej...
Vidare så är det himla roligt att läsa om allas planerande och man får väldigt många bra tips.
Är jätte nyfiken på Druidgården, vilken jag missat helt i mitt intensiva sökande efter festlokal i Umeå. Såg att det var någon som hade bilder på lokalen, skulle vara evigt tacksam om jag fick ta del av dessa.
Bor nämligen i Sthlm så mina möjligher att åka och titta är något begränsad.
Är även väldigt intresserad av Göstas Loge samt ifall någon har bilder av den lokalen också.
Vinter09 - välkommen
Jag har bokat Göstas loge, bor också i Sthlm men var uppe en sväng och kikade. Det finns bilder på hans hemsida men den fungerar inte nu upptäckte jag, www.gostasbuss.se är det iaf. Den ligger väldigt vackert till vid vattnet och har en jättefin utsikt. Själva matsalen är jättefin men dans- och bardelen kan man snygga till lite. Ska gifta mig den 5 januari så efter det kan du få se bilder
Tack för välkomnandet, kul att vara med i gemenskapen!
Icra1 - Låter ju väldigt fint på Göstas Loge. Har varit inne på hemsidan, men tycker inte att man ser så jätte bra hur det ser ut. Låter bra att se bilder efter ert bröllop. Har du kollat på bestick, glas, tallrikar osv? Det börjar verkligen närma sig för er! Jätte kul! Av vad jag har läst så verkar du ha läget under kontroll med planeringen.
Nja, under kontroll vet jag inte - fortfarande en del som inte är helt klart
Jag var ju så orutinerad när jag var där och kikade bara lite snabbt vad som fanns, det finns ju porslin och bestick men jag vet inte hur de ser ut. Jag ska kolla när jag åker upp i jul och se, annars ska cateringen fixa med sånt. Det som är bra är ju att man får ta med egen alkohol, kanske man får på Druidgården med?
Man tänker ju inte på allt när man är och kollar så där. Det var min sambo som frågade mig..så det är bra att han är med och tänker till. Men utifrån bilderna på hemsidan så ser glas och porslin helt ok ut tycker jag. Annars så brukar ju som du säger cetering firman fixa sådant.
Ja att man får ta med egen mat och dryck är guld värt för budgeten. Jag har förstått det som att man kan ha med egen mat och dryck även till Druidgården. Det som dock är super med Göstas Loge är ju att städningen ingår. Jag kommer nog inte att vara så sugen på att kavla upp ärmarna dagen efter bröllopet...
Det som min catering-tjej sa var att vissa förrättstallrikar hade en blå rand och det vill inte jag vill att alla tallrikar ska vara vita nämligen - lite petig ha ha.
Jag förstår dig helt och fullt! Det är ju fint om allt är enhetligt.
är de kurator då eller hur fungerar de om man ska gå båda två? skulle helst vilja ha en psykolog eller nått liknanade
Kom på flera frågor
Är det någon som har tips på en vintrig brudbukett? Vi har färgtema vitt och guld. Jag vill ha en kort bukett. Några tips?