• Brud 070707

070707 tråd 7

Eftersom de stängde ner får förra tråd så startar jag här en ny.

Nu sitter vi här dagen innan och ska egentligen till festokalen för att pynta och duka men istället sitter vi och skriver ut vigselprogram. Festprogrammet sitter vi också och redigerar då det inte ens är klart. Sucka...må vi hinna i tid!!!

• Svar på tråden 070707 tråd 7
  • Gerda

Ja precis, det är inga problem att fixa själv - men allra billigast blir det att resebyrån fixar allt vid bokningen så är det klart. Tydligen lite svårt för norrmännen *surar*

Asch, nu ska jag göra en latte, äta en pralin och läsa lite.

• förhoppningsis

Gerda
    har bara mött det motsatta, så mycket billigare att själv hoppa på båten där nere. Finns ju mängder med små resebyråer överallt och alla har biljetter till bådar som går den sträckan.

Latte och pralin låter mums, själv har jag precis svettat mig igenom SatsDans och ska äta lunch nu

• Gerda

förhoppsningsis

Vad duktig du är!

Ja, det är bara så dyra flygstolar just nu - alla med direktflyg, så denna omgång blev det billigare med charter - har bokat en resa nu för 23' och det känns bra.

• förhoppningsis

Skönt att få åka iväg, när blir det? Har ni varit där innan?

• Gerda

Nu åker vi i november verkar det som. Vi ska titta mer på hotellen ikväll. Har aldrig varit till Thailand, så det blir kul. Antar att det är som Filippinerna och andra öar - jag vill åt stranden, havet och frukterna

• förhoppningsis

Säg till om d vill ha lite tips, har varit där ett par gånger...

• Gerda

Ja tack! Det vore jätte bra! Ska läsa lite om Krabi så kommer jag säkert med frågor!

• N&N

Gerda, vad fina ni var! Kul att få se.

Tackkorten har gått iväg för någon vecka sedan så nu ska jag försöka få in cd-skivor med bilder från folk och börja framkalla. Vill fixa albumen snart och titta på alla fina bilder och drömma mig tillbaka... :)

• jadam070707

Hej alla vackra brudar!
    Hur mår ni så här en tid efter bröllopet? Själv har jag nästan lite för mycket tid över, men den lilla ett-åringen som precis lärt sig att gå håller mig i form. Börjar jobba om en vecka (mammaledigheten är slut, pappa ska vara hemma). Vår hemsida med lite bilder
    www.adam.karpinski.se/070707
    Många kramar till er alla fruar!
    Josefin

• MissTess

Ja nu har man väl hunnit smälta bröllopet. Känns fantastiskt bra att vara fru.

Och igår kom ännu en glädjande nyhet, vi ska bli föräldrar i april!

• förhoppningsis

Miss Tess grattis!!!

Jag fick iväg de sista tackkorten i går, så nu ska vi också bara vänta på de sista cdskivorna, borde komma snart hoppas jag... så att vi kan börja med albumen.

• Gerda

Grattis MissTess!!! Underbart!

Förhoppningsis - vad bra att du skrev om tackkort - måste ringa fotografen och göra beställningen! Här går det sakta värre med allt, har inte kunnat bestämma mig för om jag ska matcha tackkorten med våra trycksaker eller beställa fotografens. Men så öppnade jag hans tackkorts förslag och det är 15x15 och samma papperssort som vi använde och jag kunde välja våra färger. Det får vara tillräcklig matchning med tanke på att jag har annat pyssel för mig.

• förhoppningsis

Gerda
    Så länge färgerna är rätt så ser det ju tillräckligt genomtänkt ut för att det ska verka som ett medvetet val. SÅ kör på fotografens - det skulle jag ha gjort om jag var du.

Vad är det för pyssel du gör annars då?

• Gerda

det gamla vanliga - mitt graviditetsalbum som är en never ending story, Louisas första år album (finns än så länge bara *i skallen*) och så har jag fått beställningar på minialbum och några gratulationskort som måste göras...

Friidrotten distraherar dock...

• förhoppningsis

Den delen slipper iaf jag, friidrotten alltså. Ser det som en bra ursäkt för att slippa kolla på tv så länge det håller på!

Du får skicka bort man och barn över dagen och ta en hel pysseldag i lugn och ro så ska du se att du kommer få massa gjort

• Gerda

Idag har jag förslutit de sista tackkorten och satt på A-post lappar. Postar imorgon.

Väntar på att uppladdningen av bröllopsbilder etc etc etc också görs klart.... 800 bilder tar lite tid.

Hoppas ni 070707-fruar mår bra!!!

• förhoppningsis

Jo tack
    igår fick vi en bröllopspresent till =)
    en kompis skulle ta med den åt en annan kompis som inte kunde komma, men hon glömde den och kom på det härron veckan... så den kom igår!
    Lite kul att få göra ett tackkort till nu... tur att jag beställde ett par extra foton till tackkort för säkerhetsskull.

Svar på tråden 070707 tråd 7