• Brud 070707

070707 tråd 7

Eftersom de stängde ner får förra tråd så startar jag här en ny.

Nu sitter vi här dagen innan och ska egentligen till festokalen för att pynta och duka men istället sitter vi och skriver ut vigselprogram. Festprogrammet sitter vi också och redigerar då det inte ens är klart. Sucka...må vi hinna i tid!!!

• Svar på tråden 070707 tråd 7
  • Brud 070707

Jag fick en annorlunda morgongåva av min man iallafall om man ser vad man brukar få i morgongåva. Jag fick ett tandemhopp! Alltså fallskärmshoppning. Nu måste jag bara invänta bra väder och sedan är det bara att hoppa. Vi får dock se om det kommer en bebis emellan för att det ska bli ett hopp iår eller ej

Till min man gav jag en secretbox!

• Gerda

Jag gav också A en Armani-klocka, som tur var kom den i tid, beställde den medan vi var i Oslo och hämtade den i affären i Sv. De var otroligt serviceminded som kopierade produktkatalogen i pdf. mailade mig den för att jag skulle kunna välja rätt klocka.

Min morgongåva var också en klocka! Också utan att vi visste om det! Kollade på den klockan för många månader sedan, men det blev aldrig av att jag köpte den - kom inte ens ihåg att han var med.

Förhoppningsis - låter verkligen som en konstig och oanvändbar present Undrar vad de tänke?

Hrm, vår konstigaste? Njaaa... inget faktiskt, vi fick bidrag till bröllopsresa och presenter också - genomtänkta, fina presenter. Är glad att bästa kompisen vågade ge oss en filékniv som vi önskat oss (det var många som sa att knivar inte ska ges till bröllop, so what tycker vi) Är så lycklig varje gång jag håller på med kötträtter numera, bara slicar mig igenom jobbet!!!

• Dalabrud-07

Oj, vad alla är flitiga att skriva här inne, jag hinner knappt läsa allt ni skriver.
    Behöver iallafall eran hjälp nu .
    Jag har tänkt lägga upp våra foton på internet, vet att det finns en massa olika sajter man kan välja för att göra "egna" hemsidor. Men har ingen aning om vilka som finns, vad dom heter och fördelar resp. nackdelar på dom olika sidorna.
    Vilka har ni erfarenhet av och vilka har ni valt att använda?

• N&N

Dalabrud-07

Vi har en på www.weddingannouncer.com, det är superlätt att lägga upp info och bilder där. Ikväll ska jag ladda upp ännu fler bilder, återkommer när jag är klar.

Brud 070707
    Tandemhopp låter ju kanonkul! Min arbetskamrat gifter sig om två veckor och har köpt en lyxig weekendresa till Barcelona till sin sambo. Det skulle jag också bli glad av.

• Fru0707

Pixbox.se är även en lätt sida att använda och ladda upp bilder på.

Oj va fina morgongåvor ni alla har fått :)

Känns jätte jätte tomt nu då man inte har bröllopet att planera och se framemot.. lägger just nu energin på att klippa filmen och fixa fotoalbum..men sen då?!

• N&N

Någon som har fixat tackkort än? Var på Panduro på lunchen och köpte 60 stycken vita med kuvert. Det var struktur ornament på dem och jag ska även köpa transparent papper att skriva själva texten på.

Hur gör ni med era bröllopsgrejer, säljer ni dem?

Direkt efter bröllopet sålde jag alla vaser, ljushållare och vattenkaraffer här på BT. Igår la jag ut min brudklänning och det har redan ringt två tjejer som är intresserade. Nu återstår att se om den passar någon av dem. Dock har ingen svarat på mina annonser om ett par oanvända skor och alla bröllopstidningar... räknade att jag hade köpt tidningar för... gulp... över 2 000 kr... men oj vad jag har bläddrat och drömt mig bort :)

• helenrik

Nu har mitt nya körkort kommit, så idag har jag ringt runt och beställt nya bank och andra kort.
    Jag ska försöka sälja min brudklänning. Annars vet jag inte om det är så mycket som vi kan sälja.

• Gerda

N&N

Har också köpt tidningar för flera tusen! Martha Stewart tidningarna behåller jag, de svenska har jag gett till kompisar i hopp om att få gå på bröllop snart

Min brudväska ska jag nog sälja, likaså sidensjalen. Brudklänningen är ju uppsydd efter mig - så den kan bara säljas till en lika kort brud Men jag kanske ska testa ändå?

• Dalabrud-07

åh, har helenerik redan fått sitt nya körkort - mitt efternamnsbyte har inte blivit registrerat än, vad konstigt att det ska ta sån olika tid för samma jobb.

Jag fick ett armband i morgongåva, det är som 3 länkar som är flätade, en är i vitt gul, en i rött guld och en i gult guld - det är jättesnyggt och matchar verkligen vigselringen som är i gult och vitt guld.
    Han fick ett namnhalsband i silver av mig.

Tack för tipsen om hemsidorna, ska kolla båda!

• Dalabrud-07

N&N - hur får man svesk text på sin egen sida på weddingannouncer?

Svar på tråden 070707 tråd 7