• njoy
    Äldre 20 Feb 22:18
    17712 visningar
    92 svar
    92
    17712

    konstiga/annorlunda presenter?

    Blev inspirerad av en annan tråd om presenter där vi kom in på ämnet "konstiga" presenter eller kanske snarare klassiska presenter..
    Som att de flesta brudpar får en massa ljusstakar som de inte har någon användning för till exempel..

    Så nu undrar jag om ni vill dela med er av konstiga/annorlunda eller helt enkelt oönskade presenter som ni har fått..Behöver inte vara bröllopspresenter..

    Själv blir jag konfunderad av människor som ger presenter som dom har hittat hemma i skåpet..Verkar vara vanligt bland den äldre generationen..Sist fick jag av sambons farmor en bok som hon hade tagit ur bokhyllan (enligt henne själv) som var från typ 1995 och handlade om matens historia..ke??..Ja vad säger man?

  • Svar på tråden konstiga/annorlunda presenter?
  • Olga Kiss
    Äldre 31 Oct 12:59
    #81

    www.surpriseme.se Pandor till bilen? Cool


  • Äldre 31 Oct 13:43
    #82

    när jag fyllde 10 fick jag ett snigeljärn av min pappa... när jag fyllde 11, 12 samt 13 fick jag pizzaslicer (har nu tre)... allt av samma konstige far..

  • Trivia
    Äldre 31 Oct 14:55
    #83

    Jag skulle inte tycka att det var konstigt att få något som någon tagit hemmifrån. Det är väl ett jättebra sätt att återvinna saker. Just böcker läser man ju oftast en gång å sen står de bara där. Men såklart ska ju grejerna vara i bra skick. Eller är det att saken i sig inte är så värdefullt som gör att det inte uppskattas? Jag har ju aldrig hört någon klaga som fått farmors gamla vigselring eller guldhalsband i present.

  • Liliqu­e
    Äldre 31 Oct 15:09
    #84

    Roligt med den här gamla tråden! Skrattade så jag kiknade åt en del saker några sidor tillbaka.


    Konstiga presenter... jag har fått en del. Men en klassiker är när jag i födelsedagspresent (fyllde 6 eller 7) av min mormor fick underkläder med Nalle Puh på. Y-frontskalsonger....  

  • Tufval­isa
    Äldre 31 Oct 15:26
    #85

    Håller med, superkul gammal tråd!
    För många år sedan fick jag av mitt ex en begonia i kruka (äkta kärringblomma), 200g marabouchoklad och en bok om sexuella dysfunktioner i födelsedagspresent. Nej, vi funkade inte så bra ihop just då men ändå. Mr Romantic... Det kanske inte är så svårt att gissa varför vi inte är tillsammans längre. Nu har jag bytt upp mig till en kille som faktiskt är rikigt romantisk. Han skrattade så han grät när jag berättade det här för honom.

  • Äldre 31 Oct 15:55
    #86

    m2b fick ett paket kaffe av sin mormor nu i år när han fyllde 20, till saken hör att varken han eller jag dricker kaffe. Vi ägde inte ens en kaffebryggare...

    Funderar på om jag har fått något konstigt. Tror inte det, men för två år sen kom det en present på posten, från en okänd människa. En supersöt liten lyckoängel, jag gillar den jättemycket. Men jag vet fortfarande inte vem den kommer ifrån. Tänkte göra något sånt i jul också, skicka en present till en random människa. Det värmde så mycket att få den :)

  • annapa­nna88
    Äldre 31 Oct 18:40
    #87

    Jag har inte fått så mycket konstiga presenter men för ett par år sedan fick jag iaf ett gott skratt när jag öppnade min julklapp från min fästmans bror, det var en DVD-film som hade lånat av mig åtskilliga månader tidigare :)

    Samma person är väldigt förtjust i att slå in presenter på konstiga sätt, det är inte sällan man under presentpappret hittar ett tjockt lager silvertejp man måste forcera för att få sin present.

    I år överträffade han dock sig själv när deras morbror fyllde 60. Han fick en stor låda inslagen i presentpapper, innuti denna fanns en mindre låda. I den mindre lådan låg en kylklamp, en skruvmejsel och en plåtlåda vars lock satt fast med typ 20 skruvar! Innuti plåtlådan (som tog typ en kvart att få upp) låg en flaska Captain Morgan och en flaska Cola, väl kylda av kylklampen :D

  • Äldre 31 Oct 20:03
    #88

    Hihi... Vilken rolig tråd :)

    Det konstigast present jag har fått var när jag fyllde 20 år så följde min dåvarande pojkvän med på en skidresa, jag stod för mat och boende och fixade utrustning åt honom. Det enda han behövde betala var att vara med och dela på bensinkostnaden och sitt eget liftkort. Min present var att han följde med... Sen ett halvår senare fick jag en till födelsedagspresent i efterhand, en kaffekokare. Jag dricker inte kaffe men han ville inte vara utan när han var hemma hos mig... 
     

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 2 Nov 04:13
    #89

    Haha, vilken kul tråd! Måste berätta om det vi trodde var den konstigaste bröllopspresenten av alla. Vi öppnar paketet och i ligger en låda med ett underställ i XL! Presenten var dessutom från ett äldre par som är ganska classy och har rätt bra med pengar. Som vi skrattade! Ännu mer skrattade vi när vi skulle lägga ner det i källaren, öppnar lådan och inser att det är inget underställ utan kökshanddukar! Fy vad tröga vi var xD


  • Mahy
    Äldre 3 Nov 16:47
    #90

    Jag fick 1 år av ett ex ett bambudraperi...jag trodde jag skulle gråta! Vi hade veckan innan sett draperiet tillsammans i en affär och jag hade pekat på det och berättat hur mycket jag avskyr draperier...jag var helt säker på att det var en skämtpresent... Av mitt andra ex har jag varje år fått ca 3 kg godis! Ingen aning om varför! Dock fick jag underbara presenter förutom godiset :)

  • Cosy
    Äldre 3 Nov 17:31
    #91

    Jag tycker om denna tråd jätte mycekt jag har inte mycket att bidra med men men;

    En jul fick jag av min dåvarande pojkvän ett litet platt paket. Jag öppnande det och fann ett kort på honom... Det var allt. Allt jag fick var ett kort på honom. Kände mig lite besviken på honom...  specielt när jag fick en massa presenter av hans mamma, vilket jag aldrig förstod varför... dyrt inköpt porslin men bara en av varje, en mugg ett fat en skål och fula platstomtar( jag avskyr prydnadssaker i plast och porslin)

     


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Aniara­4
    Äldre 3 Nov 17:31
    #92

    Den konstigaste present jag fått måste vara när jag fyllde 20 (tror jag) och fick en tub Microlax av en väldigt udda kompis.

    (P.S. Nej, jag har aldrig lidit av förstoppning.)

Svar på tråden konstiga/annorlunda presenter?