• njoy

    konstiga/annorlunda presenter?

    Blev inspirerad av en annan tråd om presenter där vi kom in på ämnet "konstiga" presenter eller kanske snarare klassiska presenter..
    Som att de flesta brudpar får en massa ljusstakar som de inte har någon användning för till exempel..

    Så nu undrar jag om ni vill dela med er av konstiga/annorlunda eller helt enkelt oönskade presenter som ni har fått..Behöver inte vara bröllopspresenter..

    Själv blir jag konfunderad av människor som ger presenter som dom har hittat hemma i skåpet..Verkar vara vanligt bland den äldre generationen..Sist fick jag av sambons farmor en bok som hon hade tagit ur bokhyllan (enligt henne själv) som var från typ 1995 och handlade om matens historia..ke??..Ja vad säger man?

  • Svar på tråden konstiga/annorlunda presenter?
  • amorin

    Har själv klarat mig undan allt för konstiga presenter, men kan berätta om min m2bs kusin.

    Han gifte sig för några år sedan och fick.... 4 stora, fula bordslampor av helt olika personer. Tilläggas bör att kusinen bor i en liten 2:a.

  • Snart_FruL

    Har fått en del underligt genom åren.

    På min 25-års dag fick jag 1 kilo hemodlad potatis av sorten "gamla tidiga röda" av min morbror, för mitt födelseår var första gången han odlat den sorten och han hade tagit upp de första runt min födelsedag. Vad säger man... fast det var nog mest ett skämt för sen dök ett kuvert med 500 kr upp på hallgolvet.

    Två av mina kompisar gav mig ett år en väggprydnad, ett liten gjutjärnspanna, med en fast klistrad rödrutig rosett på handtaget, i pannan så hade någon klistrat en relativt ful ko i porslin, som ligger och betar fastklistrat hö. Där finns även en liten träskylt med orden Hem kära hem. Förutom att den var hiskeligt ful, så bodde jag vid tillfället på ett behandlingshem...

    Min pappa gav mig två kasettband en födelsedag när jag var liten (lååångt innan cd;n, när musik fortfarande släpptes på lp, ep och kasett.) Det ena hade jag önskat mig, (Agneta Fältskog, som var rätt populär då) men jag fick även Kicki Danielssons Varför är kärleken röd.... dansbandsmusik.... jag undrar fortfarande varför, för det var definitivt inget jag önskade mig.

    Det är nog de mest knepiga saker jag fått..

  • Yllo

    För många år sedan fick jag en väldigt skum julklapp av en arbetskamrat... förmodligen var det menat som ett skämt, men det blev lite pinsamt att sitta där på julafton och öppna paketet inför familjen och släkten
    Vad det innehöll??... Jo, En pampers blöja och ett paket kondomer Ska tillägga att jag då var 17 år gammal

    Ett annat år fick jag en ask choklad av min dåvarande pojkväns farbror. Han mummlade till mig att han hört en liten fågel viska att jag älskar choklad. Till saken hör att jag är allergisk mot choklad och han fått allt om bakfoten.

    När jag var 15 år önskade jag mig en jättefin stickad tröja, gärna mintgrön som var modefärg då, och lite "pösig" (detta var på det glada 80-talet). Vad jag fick var nog en mintgrön stickad tröja storlek 5-åring :-O Fick den inte ens på mig Min pappas faster, som gav den till mig, hade bestämt sig för att spara in på garnet (som min mamma köpt och gett till henne för tillverkningen av tröjan) och så blanade hon ihop mig med min kusin som då var 5 år *suck*

  • Blivande fru Mattsson

    När jag fyllde 20 år för läänge sen, fick jag av dåvarande pojkvännen en elektrisk värmemadrass!
    Vilket föranledde många kommentarer om att han missat bästa sättet att värma flickvännen på....
    Av nästa pojkvän fick jag ett par stora gröna gummistövlar typ Tretorn! Och året efter fick jag ett regnställ!
    Kan tilläggas att jag tycker att det är roligt att få smycken, eller "fåfänga" saker som ansiktsbehandling, massage, presentkort hos frissan o.dyl.
    Min M2B har fattat galoppen mycket bättre.

  • njoy

    Ha ha..Vad folk hittar på att ge bort..Med det bästa var ju fotsvamssalvan "Ifall du får fotsvamp"..Hmm..VEM handlar presenter på apoteket lixom *asg*

    mer mer!

  • FruÖlandstok

    Haha gud vilken rolig tråd.. jag tror aldrig jag fått nått helt konstigt.. mer än när jag fyllde 20 år å fick världens mest hemska staty av min moster.. men egentligen är jag inte så chockad för hon har hemsk smak..

  • Tofflan

    Min första kille gav mig en bilklädsel insagen (nertryckt) i en ica-kasse. Hade ju varit helt okej egentligen om det inte varit för att det bara var till framsätena plus att den inte passade min bilmodell.

    När jag fyllde 20 fick jag en väldigt rosa XXL tröja med rosa pantern på av min farmor.

  • Zozo

    Haha..

    Min granne gav en toalettborste till sin pappa och örontops till sin mamma.... den tyckte jag var värst!

    Jag fick en tjuuuusig rosa, skimrande porslinshäst som extra bröllopspresent av min syster, men a andra sidan sa fick hon en hemsk trädgardstomte av mig.. hehehe...

  • Lintuvirta

    Vi fick en lampa av våra vänner när vi gifte oss.Flera hade gått ihop för att köpa den för den var SÅÅÅÅ dyr! Ett par är lite knepiga i stilen och självklart var det hans tjej som hittat denna underbara lampa. Jag älskar knas roliga saker men denna lampa vet jag inte vart jag ska göra av. Dom kom tilloch med hem till oss dagen efter vigseln för att montera ihop den. Den är super sne och man fattar knapast vad det är. Kan säga att den ser inte ut som på bilden för du skulle jag hängt den i trappan för där är enda stället med takhöjd.

    Kolla på: www.artecnicainc.com/
    gå in på lampor och spana in icarus...

    Vi kan inte bestämma oss för om vi gillar den eller om den bara är ful....

    Är det någon som gillar den är den kanske till salu...*fnissar*

  • Zozo

    Lite roligt är det i var familj, förr pratade vi inte om julklappar innan sa varje ar var det: jaha, mamma gav en fin moccaväst till min svager, medans min syster gav en likadan till min make och jag fick en kokbok av mamma och en av min syster, plus att jag och min syster köpt precis samma tröja till var bror.. typ! Blev skrattanfall hela tiden... numera diskuterar vi julklapparna i förväg!

    Fast förra aret fick min make och jag ända tre olika schackspel (ett av hans syster, ett av en kompis och ett av min syster)... och vi hade redan tva!!

Svar på tråden konstiga/annorlunda presenter?