• Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 2
  • 2007 Bröllop

anneluttan:
    Vad roligt! Åkerblads r ju jätte fint! Vi har nästan bestämt oss för Dalecarlia.

Var ska ni vigas? Vi funderar på utomhusvigsel. Har du något bra tips på var man skulle kunna göra det?

Hur många blir ni på festen?

• anneluttan

2007 Bröllop.

Ja, vi tycker mycket om Åkerblads. Charmigt, gammalt och romantiskt.
    (låter som mig själv. *ler*)
    Det blir en liten cermoni på Åkerblads (dom har ett speciellt vigselrum för detta.) Sen blir det middag och övernattning för alla. Det blir våran son och våra föräldrar - endast.
    Vi har tagit en svit med öppen spis, jacuzzi och lite mys för oss.
    (Vi har bott i den sviten vid ett annat tillfälle och den är juvlig!)

Jag tror att Dalecarlia är jätte-fint också!!!!!
    Har inte dom möjlighet att anordna en utomhusvigse för er?
    (Jag vet att Åkerblads gör det i alla fall...)
    Kolla runt lite - det finns ju fler ställen att välja på där annars.
    Men visst är det vackert där!?;)

Lycka till!

P.S. När gifter ni er?

• 2007 Bröllop

Datum är ännu inte klart, men under 2007 ska det bli!

Låter mysigt med sviten!

• Dalabrud-07

2007 Bröllop - vi har varit på fest tidigare där detta band spelade + att dom spelar på större tillställningar bl.a på Företagargalan i Hedemora. Så vi vet att dom är duktiga.

• Dalabrud-07

Mysigt med Tällberg. Vi bodde på Klockargården när vi förlovade oss 1999, bodde en långweekend över påsken, i svit med bubbelbadkar och öppen spis - jättemysigt!

• särnabrud2007

vi kommer också att gifta oss i sommar 2007-08-04 *längtar*

Jag är mitt i konstruering av inbjduningskort. Har svårt att välja färg bara =) Vill gärna att färgen på inbjudningskort, vigselprogram och sånghäften ska gå i samma som färgen på bordsplaceringen.... Vilket färgtema har ni?

• mrsfiffin

Vi har benvitt, grönt och guld.
    Känns mycket bra.

Idag la vi inbjudningarna på lådan!

• Fru JB

Vi har vitt och rosa. På inbjudningskorten finns lite guld också. Man får passa sig med rosa, det får inte bli för mycket.

torulf
    Vad spännande med inbjudningarna, du måste berätta hur det går!

• 2007 Bröllop

Sitter och funderar på om det verkligen blir så mycket billigare att anlita en cateringfirma som gör mat, serverar och står för dukar m.m. än att "köpa hela paketet" från en restaurang/hotell.

Var ska ni har er fest och vad får ni betala för mat och dryck?

• mrsfiffin

Vi ska ha vår på Garpenbergs herrgård och maten är inte dyr (350 kr/pers för trerätters med fisk till huvudrätt) men kaffe, avec, vin och drickat efter maten blir riktigt dyrt, så vi räknar på nästan ca 900 kr/pers för mat och dryck och då har vi inte helt fri bar, utan bara ett par extra glas vin efter fikat samt att tårtan görs av min killes syster.

• Fru JB

Vi får betala ca 650kr för brudskål, tre rätters middag, vin till maten, tårta och kaffe. Tycker det är helt okej.
    Det som inte ingår är avec och bar efter middagen, men det får gästerna betala själva.

• 2007 Bröllop

Fru JB; det var ju ett bra pris! Får man fråga var ni ska vara?

• 2007-06-30

Hej alla blivande Brudar!

Jag har 2 frågor jag hoppas ni vill svara på?

1. Vilken Atelje har ni hyrt eller köpt klänning hos?

2. Vad har eller ska ni få betala för klänningen?

3. Har nu fått toppen bra service eller?

4. Nåt ställe Ni/Du inte rekommenderar?

Hoppas på många svar!

Ha en bra dag/helg

Kram

• 2007-06-30

hehe blev visst felr än två :P

• nenne78

hoho, får man svara fastän man redan är gift?

1. Vilken Atelje har ni hyrt eller köpt klänning hos? Ateljé Grindefjäll

2. Vad har eller ska ni få betala för klänningen? 4900 kr (köpte den)

3. Har nu fått toppen bra service eller? OOOH JA! Jag är helnöjd!!

4. Nåt ställe Ni/Du inte rekommenderar? Näpp, jag var aldrig till någon annan, gick på magkänsla (och lite lathet, orkade inte åka till Blge eftersom jag inte bor i dalarna längre, men gifte mig i Falutrakten).

• Fru JB

2007 Bröllop
    Vi gifter oss i Torsångs kyrka och har festen på Haganäs. Hoppas det blir bra.

• Fru JB

1. Vilken Atelje har ni hyrt eller köpt klänning hos? Alexandras i Blge

2. Vad har eller ska ni få betala för klänningen? 3700kr för toppen kjol ännu inte köpt.

3. Har nu fått toppen bra service eller?
    Ja, det tycker jag

• mrsfiffin

Mina svar:

1. Brudbutiken i Stockholm.

2. 3700 kr + slöja 600 kr

3. Strålande service!

4. Jag skulle inte rekomendera "Cosmos Bröllopsexperterna"

• Dalabrud-07

1. Vilken Atelje har ni hyrt eller köpt klänning hos? Atelje Barbro i Borlänge

2. Vad har eller ska ni få betala för klänningen? 3500:- (hyra)

3. Har nu fått toppen bra service eller? Kanon! Är jättenöjd. Kommer även att hyra både mannens och barnens kläder där.

4. Nåt ställe Ni/Du inte rekommenderar? Alexandras i Borlänge, fick ingen hjälp när jag där. Dom tyckte jag var för tidigt ute + att dom inte hade nåt passande i min storlek (är lite större...)

• MissTess

1. Vilken Atelje har ni hyrt eller köpt klänning hos?:
    Atleje Grindefjäll, Falun.

2. Vad har eller ska ni få betala för klänningen?
    Hyr för 3.700 :- (klänning + underkjol)

3. Har ni fått toppen bra service eller?
    Verkligen! Hon är mycket trevlig och hjälsam. Jag är helnöjd!

4. Nåt ställe Ni/Du inte rekommenderar? Alexandras i Borlänge, sa knappt hej när man kom in i butiken, inte särskilt hjälsam var hon heller. Vet ett brudpar som fick en del kläder i fel storlek när dom hämtade dagen innan bröllopet, som plåster på såren fick dom 2 biobiljetter!

Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 2