• Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 2
  • mrsfiffin

Fru JB: Du skojar?! Jag bor också i Bromma! Sverige är litet (tydligen).

Jag och min tärna kommer fixa varandras hår på den stora dagen; så löste jag mitt problem med både kostnader och okunskapen om bra frisörer i närheten av vigselplatsen. Känns helt rätt. En sak mindre att boka ;)

• beach

Brudfröken

Jag har egentligen ingen koll, men i Ludvika kanske det finns "större" utbud eftersom Smedjebacken är ÄNNU mindre.

• Fru JB

Hallå Dalabrudar! Var är ni?

• mrsfiffin

Ja, det var värst vad den här tråden blev seg ;)

Jag har verkligen jobbat på med planeringen senaste veckan. Jag och tärnan har testat att fixa mitt hår och det blev SÅÅ snyggt! Vi har kollat upp en massa saker med herrgården samt hört av oss till fotografen med lite funderingar.

Nästa måste är att prata med han som kanske kommer att viga oss.

Busy, busy!! Det är skitkul att planera!

• Fru JB

torulf
    Vilken kyrka ska ni gifta er i?

Visst är det kul att planera, särskilt nu när det faktiskt börjar närma sig.
    Vår toastmaster verkar riktigt laddad inför sitt uppdrag så det är kul.

Hur långt innan bör man ringa den som ska viga oss?

• Dalabrud-07

Har varit till frisören på konsultation idag! Först tvättning + hårbottenmassage ( så skönt!), sen klippning och färgning och en massa bröllopsprat, naturligtvis . Efter det hade hon avsatt tid för konsultationen. Jag tog fram bilden jag sett i en tidning och hon trodde det skulle bli kanonsnyggt! Hon ville göra om "luggen" lite bara, och hon får göra precis som hon vill, hon känner mitt hår så pass bra så hon vet vad som går att göra med det.
    Jag fick låna hem en tiara, som var jättefin, men jag vill nog ha en lite större variant, så jag ska ha den som "mall" när jag letar efter andra. Det är ju så svårt att inte visa sambon och få bolla förslag..... Tur att man har kompisar som ställer upp med det

• mrsfiffin

Fru JB:
    Vi kommer att gifta oss borgligt på herrgården, så det blir ingen präst alls. Jag såg någonstans att man ska vara ute minst tre månader före; men jag vet inte jag (tycker det låter väl nära inpå) jag skulle bli stressad då. Utan vigselförrättare inget bröllop!

Dalabrud -07:
    Visst är det svårt att hålla saker hemliga för sin m2b!? Det är en plåga när man vill visa sin fina utstyrsel. Men icke då! Det blir roligare på bröllopsdagen om han inte har någon aning. ;)

• Dalabrud-07

Här har sambon skött sig
    Hade hade två saker på sin måste-lista, dom har varit där sedan i typ novmeber eller nåt
    För 2 veckor sedan bokade han transporten, häst och vagn blir det mellan kyrkan och festlokalen, och i går bokade han ett band som ska spela på festen! Det tar sig

• 2007 Bröllop

Hej!
    Jag hänger gärna på här! Vi ska gifta oss i Dalarna under 2007, men har ännu inte bestämt exakt datum. Kanske blir det nyårsafton...

Vad har ni bokat för band Dalabrud-07. Vad spelar de för typ av musik?

Det här med musik till festen tycker jag är svårt!

Är det ngn som känner till ngn bra DJ som även kan fixa musikanläggning?

• mrsfiffin

Idag har vi nästan gjort klart alla inbjudningar! De blev riktigt bra faktiskt och jag tror att vi fick med all information... men man vet aldrig. Nu ska vi bara ta reda på ett par sista adresser, sen skickar vi nog iväg dem till alla hjärtans dag. Passar bra tycker vi.

I helgen var jag med min tärna i stan och letade efter en tärnklänning till henne. Vi hittade en jättefin modell som vi ska satsa på. På lördag ska vi in till butiken igen och välja tyg och beställa den. Riktigt kul! Hon kommer bli supersnygg i den!

Jag blev lite rörd då hon i lördags berättade att hennes man få sköta allt sjungande under vigseln istället för de båda två. Detta pga att hon då hon skulle öva härom dagen knappt kunde hålla gråten borta. De har nämligen skrivit en sång till oss som ska framföras under vigseln!! Hur fantastiskt som helst! Eftersom det med all sannolikhet kommer bli ännu mer känslosamt på den "stora dagen" så kände hon att det var bättre att överlämna uppdraget till maken. Vilka underbara vänner man har!

Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 2