Dalabrudar 2007 del 2
Dalabrudar del 2
Förra tråden är stängd så jag börjar på nästa.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1810935.html
Tänkt för brudar i Dalarna som gifter sig under 2007.
Dalabrudar del 2
Förra tråden är stängd så jag börjar på nästa.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1810935.html
Tänkt för brudar i Dalarna som gifter sig under 2007.
Som riktig pyssel-fia gör jag korten själv med hjälp av en tålmodig M2B, som klipper hjärtan. Några är klara, men det är låååångt kvar...suck...har jag tagit mig vatten över huvudet?
Vad har ni med i era inbjudningar? Vi kommer att lägga med ett litet info.blad med bra att veta saker.
Hur många tror ni kommer tacka nej? Det känns lite dumt men några måste verkligen tacka nej för annars får vi inte plats på middagen. Men min M2B har några släktingar som ligger i fejd med varandra så de kommer garanterat att tacka nej.
Oj ligger i fejd var kanske att ta i... undviker släkten är nog ett bättre ordval.
Hur många har ni bjudit?
Fru JB - just nu har vi 104 på inbjudningslistan. Trodde den var klar, men det tillkommer någon ibland
Våran inbjudan kommer att vara lite speciell då det inte ska framgå på en gång att det är till ett bröllop, det är nämligen bara ett fåtal som vet om det.
Men det kommer antagligen finnas en separat lapp med lite info som kan vara bra att veta.
Jag hoppas att alla tackar ja! Vill ju ha alla nära och kära där, men antagligen kommer några att tacka nej, men har ingen aning - vi har iallafall inte några på förhand som vi tror kommer att tacka nej.
Klämmer mig ner här jag också....
Vi ska gifta oss i augusti, vart är inte riktigt spikat än. Kyrkan vi ville ha var bokad varenda helg ända till september (Torsång, eftersom jag kommer därifrån) så vi får se på måndag vart det blir, ev hemma hos mina föräldrar.....
Dalbrud-07: Det lät lite hårt det där med om alla skulle komma. Naturligtvis vill jag att alla kommer, är bara lite nervös över om alla ska få plats. Sen vet vi av erfarenhet att det är några som kommer att tacka nej. Tyvärr är det nog några som av våra kära släktingar som inte kommer att orka pga ålder och sjukdom. Vi kommer att bjuda 98, men jag tror att vi kommer att bli runt 85.
lovenattalicia: Välkommen! Hoppas ni hittar ett bra ställe att gifta er på. Ni har inte funderat på skjuta upp det till oktober om Torsångs kyrka är ledig då?
Jag blev själv lite förvånad när jag ringde och bokade Torsångs kyrka. Trodde knappt jag skulle få boka till nästa sommar då jag ringde i maj, men jag var långt ifrån först! Som tur var fanns det plats den dag vi ville men att välja tid kunde vi glömma.
Fru JB - det var inte menat så, det där om antalet bjudna, förlåt om du tog det så *skäms*
lovenattalicia - tjena tjejen! Kände är ganska säker på att det är du! Så du har "vågat" dig hit nu?
Synd på kyrkan. Hoppas att det löser sig ändå!
Fika?
Dalabrud-07-Jag tog inte illa upp, var bara orolig att du skulle tycka jag var helt knäpp, så jag ville förklara lite.
Känner ni varandra, Dalabrud-07 och lovenattalicia?
Nu ska jag gå och laga lite mat och sedan blir det laddning inför veckan. Imorgon börjar vardagen igen efter några veckor ledigt. Ha en skön söndagkväll alla brudar i Dalarna!
Dalabrud - ja nu har jag vågat mig hit...
Fru JB- vi funderade en kort stund på om vi ev skulle ta det helgen efter då det fanns tid i Torsång, men det är lite speciellt med det datum vi bestämt...
Vi förlovade oss den 24/8 våran dotter blev insatt(ivf) den 23/8 så den 25:e kändes direkt som "vårt" datum. Sedan fick vi reda på att min mormor och morfar gift sig då...
Fru JB - ja, vi känner varandra, eller, dvs om hon listat ut vem jag är . Jag listade ut på en gång vem hon var, hennes nick är lite avslöjande
lovenattalicia - hoppas att det löser sig med datum, vet vad dom betyder för dig? Finns det ingen annan kyrka ledig då, eller vill ni gärna ha Torsång?
Dalabrud.. jo jag har listat ut vem du är, förstod det när jag såg ert datum!
Det har löst sig med kyrka, sambon bokade St Tuna kyrka idag som reserv om det är dåligt väder annars om vädret tillåter blir det ute i det fria. Jag är konfrimerad i Tuna och sambon döpt där, även min älsta är döpt där så lite anknytning finns ju dit också.
Har alltid tidigare sagt att jag vill gifta mig där så...
Är inte bara att gå sta och gifta sig inte! Blir nervös bara jag tänker på allt som ska fixas, tur sambon hittade en "check lista" på nätet annars skulle jag väll springa runt här som en yr höna och inte veta alls i vilken ände jag skulle börja.
Hur gör ni, låter ni er blivande man se brudklänningen innan dagen D?
Jag ska ha tvådelat och M2B har sett överdelen men nu är det stopp. Jag hoppas att jag klarar av att låta bli och prova när han är hemma. Vill att det ska bli lite överraskning.