Dalabrudar 2007 del 2
Dalabrudar del 2
Förra tråden är stängd så jag börjar på nästa.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1810935.html
Tänkt för brudar i Dalarna som gifter sig under 2007.
Dalabrudar del 2
Förra tråden är stängd så jag börjar på nästa.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1810935.html
Tänkt för brudar i Dalarna som gifter sig under 2007.
Tack så mycket Akvavit! Har varit inne på Furudals hemsida nyss, och det ser mkt intressant ut! Lite långt från Sollerö kyrka som vi har bokat, men ändå definitivt värt att kolla upp. I värsta fall så får folk åka långt till och från kyrkan helt enkelt. Ska ringa dem och kolla upp mer!
Tack igen, och god jul och gott nytt år!
Toppen att den här tråden tog fart igen!
Planeringen har legat nere under hösten. Men nu har den tagit fart igen.
Skulle behöva lite hjälp! Kan någon rekommendera en DJ som spelar varierad musik (gärna erfarenhet från bröllop/fester med blandad publik)?
Har ni köpt skor ännu? Var fick ni tag på dem?
Fru JB - Kan tyvärr inte hjälpa dig på någon punkt. Men är också lite nyfiken på skor. Vart kommer ni att köpa / har redan köpt dom?
Föresten, vart ska du gifta dig någonstans?
Har ännu inte köpt skor och vet inte vart jag ska leta. Vet att Alexandra har en del. Sedan brukar det väl komma lite mer till sommaren. Jag har bestämt att jag vill ha med hel tå och inte allt för hög klack. Vill inte ramla på väg till altaret!
Vi ska gifta oss i Torsångs kyrka i juni.
Vart ska du gifta dig Dalabrud?
Fru JB - i St.Skedvi kyrka 070707.
Jag tänker inte gå till Alexandras för att titta på skor, blev så otrevligt bemött där när jag skulle titta på klänning. Det blir nog ett par "vanliga" skor. Vill inte heller ha för hög klack då jag inte brukar gå i såna. Hel tå vill jag nog också ha, jag tycker själv att mina tår är sk*tfula så vad ska alla andra tycka?
Tråkigt med dåligt bemötande! När jag var där fick vi först ingen hjälp alls utan det var en dam som sa klänningarna hänger där så det är bara att titta, sen försvann hon. Vi höll precis på att gå och då kom en annan och vi fick superbra service.
Jag tror inte det är några problem att hitta skor, till sommaren/våren är det ju student och konfirmation så det brukar krylla av vita skor. (Hoppas jag!)
När tänker ni skicka ut inbjudningarna, har frågat i den gamla tråden, men glömt bort?
Ett litet skotips till alla ännu ogifta Dalabrudar, själv gifte jag mig i somras. Ateljé Grindefjäll i Falun säljer Rainbow Club-skor, och de är suuuupersköna. Jag hade ett par modell Anouska med 9 cm klack, och jag hade inte ens ont i fötterna efter en heldag i dem. Kändes som ett par tofflor nästan, men ååå så vackra. De kostar ca 950:-, men det är de då värda. Kram på er alla och lycka till med er stora dag från en som fortfarande suckar drömskt när jag tänker på MIN dag...
Fru JB - vi kommer att skicka ut våra i slutet av februari/början av mars. Jag vill helst skicka dom så dom är framme till Alla Hjärtans Dag, men det hinner vi inte.
Vi kommer nog att skicka ut dem i mars. Har ni gjort era inbjudningar själva?
Fru JB - nej, det har vi inte. Vi har faktiskt beställt alla trycksaker på en raklamfrima. Jag är inte den typen som sitter och pysslar med sånt, inte har jag tiden heller....