Dalabrudar 2007 del 2
Dalabrudar del 2
Förra tråden är stängd så jag börjar på nästa.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1810935.html
Tänkt för brudar i Dalarna som gifter sig under 2007.
Dalabrudar del 2
Förra tråden är stängd så jag börjar på nästa.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1810935.html
Tänkt för brudar i Dalarna som gifter sig under 2007.
Ungefär vad kostar det att göra håret hos frisören?
Det är så att jag brukar klippa mig hos en frisör "efter arbetstid" och tänkte fråga henne om hon gör håret men det kan ju vara bra att veta vad man ska betala...
sambon tjatar om att vi måste sätta fart med planerandet men jag har fortfarande inte fattat att tiden går...
lovenattalicia - min frisör tar 3000:-, då fixar hon hår och smink, hjälper till med påklädning. Har kommit fram till att det är ganska dyrt, dom flesta kommer lite billigare undan. Sen tror jag det blir billigare om man inte nämner ordet bröllop
Vilken underbar sambo du har då, som tjatar om planering. Min bara suckar....
Blev det bra med grinden föresten?
Jag tror frisören kostar runt 2000 - 3000 kr. Dum som jag var frågade jag inte ens vad min tar. Men jag var så lycklig att min gamla frisör kunde fixa mig. Har bokat smink idag och hon verkade jättetrevlig. Ska på 1,5 h konsultation...det känns lite lyxigt.
Dalabrud-07: Nej, jag är från Stockholm. Min m2b har spenderat varje sommar hela sitt liv i området kring hedemora och Avesta och vi har nu en egen stuga utanför Hedemora, så det kändes som ett bra alternativ. Stockholm är ju dessutom så dyrt; man får mindre för pengarna här. Dessutom är det så vackert i Dalarna och det vill man ju gärna att det ska vara i den miljö där man gifter sig.
torulf-Jag bor också i Stockholm!
Lyssnar på bröllopsmusik, tror ni man kan ha äppelbo gånglåt som utgångsmarsch? (spelad på fiol)
Gud så långtråkigt jag har! Sambon bortrest över helgen, kompisarna upptagna, inget på tv. Vad gör man då? Har surfat på BT, läser och läser. En bra grej jag kom på var att skriva in lite viktiga komihåg i min kalender. Jag har ju en planeringslista men behöver bli påmind i kalendern också. Nää nu ska jag inte plåga er med mitt strunt. Ha en trevlig helg!
Jasså fru JB du bor också i Sthlm. Var?
Hoppas din helg blev roligare sen. Jag hade en likadan helg förra helgen, då min m2b var bortrest. Det är hur trist som helst.
torulf-Bromma
Min helg blev bättre, jag tog mig i kragen och städade och tränade.
Jag ska gifta mig (eller VI ska gifta OSS)i Dalarna! Jag behöver tips om frisörer i Smedjebacken-området!
Välkommen brudfröken! Kan tyvärr inte hjälpa dig eftersom jag inte har någon koll på Smedjebacken. Men någon annan kanske kan?