Dalabrudar 2007 del 2
Dalabrudar del 2
Förra tråden är stängd så jag börjar på nästa.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1810935.html
Tänkt för brudar i Dalarna som gifter sig under 2007.
Dalabrudar del 2
Förra tråden är stängd så jag börjar på nästa.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1810935.html
Tänkt för brudar i Dalarna som gifter sig under 2007.
Nix, han får inte se klänningen före dagen D - knappt då heller .
Vi ska fotas efter vigseln, bara för att han inte ska se mig innan.
Sen vill jag ev. att min pappa ska föra in mig, så då blir det ju verkligen i sista stund han får se mig.
lovenattalicia - nej, det är inte bara att gifta sig, massor man ska göra innan ju.
Det är bara att fråga på om du har några funderingar, jag har gjort en egen checklista som jag använder, ihop med den här på BT.
Hej alla!
Hoppas allt är bra och att planeringarna går som dom ska.
Själv har dom legat på lut över julen, är väl dags att ta tag i dom igen, för nu närmar det sig sakta men säkert.
Vi har provdukat i lokalen vi hyrt, och jag fattar inte hur vi ska få plats!!! Det vart trångt, men jag hoppas det ska gå bra, det måste det göra!
Miss Tess- Var ska ni vara och hur många?
Är så glad eftersom vår tilltänka toastmaster tackade ja! Jippi!
Har också bokat bröllopsresan, fixat musik till festen, pratat med festlokalen.
Borde ringa till frisören. Vem ska ni anlita?
Fru JB - vart åker ni på bröllopsresa någonstans?
Vi har hittills:
*Spikat gästlistan
*Bokat kyrka och präst
*Bokat solist till kyrkan
*Bokat festlokal och provdukat den
*Provätit maten, inte beställt än
*Bokat fotograf
*Bokat frisör
*Bokat min klänning
*Beställt alla trycksaker. Ska dit på tisdag och bestämma trycket till inbjudningarna
*Toastmaster och toastmadam är tillfrågade och har tackat ja (har middag för dom i morgon)
*Floristen än varskodd
Ja, det var nog allt.....
Fru JB:
I en Bystuga, utanför Rättvik.
Som det ser ut nu så blir vi nog runt 75 pers.
Toastmaster ja, tack nu vart jag påminnd, det måste jag ju fixa, har en som skulle passa, så hoppas bara hon tackar ja.
Frisör är klart, har en kompis i Sthlm som är frisör, problemet är bara att vi nästan skulle behöva vara i en salong...men kanske man kan fråga dom där jag ska sminkas?
Nån som har Nån Hemsida som man kan kika på?? :)
Dalabrud-07 - Vi ska åka till Maldiverna på bröllopsresa. Men det blir först i oktober/november.
Frisör????? Behöver hjälp!!!!!!!
Fru JB - åh, vad härligt med Maldiverna!
Ang. frisör. Vart bor du någonstans då?
Dalabrud-07-Jag bor ju inte i Dalarna nu men jag vill att frisören ska vara i Borlänge, Falun kan också fungera men helst inte.
Fru JB - ok. Jag har lite dålig koll på Borlänge måste jag erkänna. Hoppas att någon annan kan hjälpa dig med den biten.