• Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 2
  • mrsfiffin

Jag bara känner att jag måste vara med i denna nya dalatråd! Jag har varit dålig på att skriva inlägg de senaste veckorna så nu ska jag ta tag i det igen.

Jag gifter min i Garpenberg (utanför Hedemora) den 30 juni. Vi har nyligen bokat vår bröllopsresa till Italien (Montefiascone), annars har vi inte planerat så mycket över jul och nyår.

Hur ligger ni andra till? Dalabrud-07 verkar ha kommit ungefär lika långt som jag.

• Fru JB

Vi har kommit så här långt i planeringen:
    -Kyrka bokad
    -Festlokal bokad (mat ingår)
    -Toastmaster har tackat ja
    -Inbjudningskorten halvklara
    -Informationsblad halvklart
    -Musik till festen fixat
    -Fotograf bokad
    -Halva klänningen fixad
    -Bröllopsresa bokad

Oj..vad mycket som är kvar att göra!!!

• Fru JB

Har just anmält mig och M2B till en brudvalskurs. Undra hur det kommer att slut? Fniss...Jag minns när vi trampade varandra på tårna på studentbalen. Vi behöver verkligen proffshjälp. Jag måste inse att det inte är jag som styr och min sambo måste lära sig stegen. Fortsättning följer...

• mrsfiffin

Dett är klart eller på g för oss:

*bokat vigsel- och festlokal
    *pratat med vigselförrättare (ej bestämt ännu)
    * Köpt skor och klänning
    * börjat köpa lyxigt smink
    * Skrivit gästlista
    * Halvfärdig med inbjudan
    * Bröllopsresa bokad
    * Fotograf bokad
    * Musik och musiker på vigseln bestämt
    * Tärna och marshalk utsedda

Det tror jag var allt. Måste bli klar med inbjudan och vigselförrättare inom några veckor nu känner jag. Puh, jobbigt men kul!

• mrsfiffin

Kära nån, vi är fyra tjejer på jobbet som gifter oss i sommar (inom loppet av sex veckor)! Det är fantastiskt kul!

Har ni några vänner eller släktingar som ska gifta sig nära era egna bröllopsdatum? Vilken fasa att boka samma datum som en nära vän!

• Fru JB

Vi håller det lite hemligt, men min sambo har två kursare som ska gifta sig. Vad jag vet så är jag först ut av mina kompisar. På jobbet är det inga som planerar att gifta sig. Lite tråkigt att inte kunna prata med någon...det är ju tur man har er!

• mrsfiffin

Ja, risken är ju annars att man snackar sönder sina nära och kära med bröllopsdetaljer. Och det vill man ju inte; de ska ju inte vara trötta på bröllopet redan innan det går av stapeln.

• Fru JB

Nu har jag bokat frisör, skönt. Jag började bli lite nervös att inte hitta någon bra. Annars går det lite segt. Vi har börjat fundera på musik i kyrkan, men har inte bestämt oss ännu.

• Dalabrud-07

Oj, oj här händer det grejer!

Var till reklamfirman i tisdags som ska trycka alla trycksaker, däribland inbjudningarna. Så nu sitter jag och väntar på ett korrektur, spännande . Dom kommer att vara färdiga och ska skickas iväg v.8 (sista veckan i febr.).

Jag blev lite nervös när jag satt hos henne och hon gjorde ett veckoschema så hon visste när hon skulle trycka resp. sak och när sista inlämn.dag var mm. Insåg helt plöstligt att det är snart!!! *gaah* Så nu snurrar det för högvarv.

I morgon ska jag definitiv boka smink, naglar och hår (hoppas jag....)

Nästa vecka ska vi åka och se ut m2b´s kläder. Tänkte passa på att kolla lite tårtor samtidigt. Det gäller att passa på när han ändå är ledig

I fredags hade vi middag hemma för Toast-paret, dom känner inte varandra samt för ett par som vi har som allt i allo. Skönt att alla fick träffa varandra. Kan avslöja att det blev en hel del bröllops-prat

• Dalabrud-07

Fru JB - hittade du på en frisör? Skönt!

torulf - är du från H-mora eller?

Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 2