• mrztigger

28/7 2007

nån annan som kommer gifta sig på denna underbara dag?

vi skall ha ett utomhusbröllop och jag hoppas verkligen på bra väder!!

• Svar på tråden 28/7 2007
  • tici

Vi gifter oss i stockolms skärgård. Har bokat det mesta så vu är det ganska lugnt med planering. Det närmaste är att köpa inbjudningskort och beställa klänningen. När tycker ni att man ska skicka ut inbjudningskorten? Har funderat på februari men det kanske är lite tidigt?

• 7804

Vi gifter oss i Enskede i Stockholm och har festen efteråt på en liten festplats/folkpark söder om stan.
    Vi tänkte skicka ut save-the-dates-som julkort.. och sedan skicka ut de riktiga inbjudningskorten i april/maj typ.

• ciiza

hej! Skall också gifta mig 280707. Festlokalen är bokad, men det är i stort sätt allt....Fick barn för 5 veckor sedan så det lär dröja ett tag innan jag kan börja fundera på någon klänning.......

• Lieb + Älsk

Trevligt med en tråd för oss som ska gifta oss 28e juli!
    Vi ska gifta oss i Grava kyrka strax utanför Karlstad och ha festen i en byggnad brevid Hembygdsgården ett par kilometer från kyrkan.
    Vi har ordnat med kyrka, lokal, underhållning, catering, frisör, gästlistan är preliminärgjord, prel. budget är satt, och har en fotograf på g. Klänningar har jag börjat prova för att hitta en stil jag kommer att sy upp i Kina. Fredrik kommer att sy upp sina kläder via en polare som bor i Bangkok.
    Färgsättning blir huvudsakligen lila med lime, vitt och choklad som accentkulörer.
    Spånar för fullt utformning av trycksakerna och dekorationerna till festlokalerna.
    Är inte ett heltidsjobb så jag har lite tid över till planerandet vilket är jättebra.

• mrztigger

vi har precis bestämt att bjuda in fler till cermonin! jag har beastämt det med andra ord. ville ha fler i min släkt där men vi kan int ta in fler till middagen så dom får gå hem efter cermonin men det gör inget. dom blir nog bara glad om dom får komma. så nu är vi 50 till middagen och 80 till cermonin.

• tici

är det nån som ska gå på minimässan i på Täby Park Hotell idag?

• Gullan79

7804
    Det låter härligt!!:) Vilken bra ide att skicka ut save the date kort, det skulle man ta och göra till jul.
    Nu är jag alldeles nyförlovad och lycklig!!

• tici

hur går det med planeringarna? Hos oss ligger det lite på is, var på mässa i helgen, den var liten och trevlig. Vackra klänningar från Aspera och La Sposa visades. Är det ån som har lite tips på bordsdekoration? Själv är jag inte så bra på sånt så jag har idétorka....

• Gullan79

Vi har inte kommit alls långt i våran planering...

Vi har bara bokat kyrka och lokal, skrivit inbjudningslista.
    Så vi har myyycket kvar. Även om vi redan nu är på det klara med det mesta hur vi vill ha det!
    Fast vi har inte bestämt nåt färgtema ännu, det är så svårt.

Jag skulle också vilja gå på nån bröllopsmässa. Vet att det är nån här hemma i Örebro i mars, men det känns så långt dit!

• mrztigger

jag har hamnat i ett bröllopsttorka fenomen. orkar inte heller. känns så långt bort. gjorde allt i början och nu finns det inget kvar att göra. sen fick jag sparken och har blivit sjukskriven vilket inte mutrnar upp mig direkt, har säkert mycket med det att göra oxå..

• 2B Mrs Duveskog

Hejsan!
    Här är en till som ska gifta sig 28 Juli -07. Sitter o pillar med inbjudningarna nu... lite tidigt kanske, men kan inte låta bli Måste därför fråga er andra 28/7-brudar när ni tänkt skicka inbjudningarna?

Vi har tänkt hålla bröllopet så hemligt som möjligt tills inbjudningarna dimper ner i brevlådorna, men samtidigt så är ju bröllopet mitt i semestertider så man bör ju vara ute i tid.... Hur gör ni?

• 7804

Vi har tänkt skicka ut våra inbjudningar i februari redan.. lika bra iom att vi gifter oss mitt i semestertider.

Var och kollade på vigselring i förrgår men hittade inget vi gillade. Har ni hittar era ringar, och vad kommer ni köpa i så fall?

• tici

Vi tänkte också skicka ut inbjudningarna i februari nån gång, vi har redan beställt dem och fått dem så nu är det bara att skriva namnen på gästerna!

Vi har varit och tittat på ringar i stockholm och hittade en del fint men vad pengar det kostar!! Har hittat en guldsmed i norrtälje som vi kommer att anlita, han gjorde våra förlovningsringar som vi är jättenöjda med. Men det finns ju tid kvar att leta lite till

• Gullan79

Vi tänkte skicka ut våra inbjudningar i februari, det borde nog räcka.

Har sett en sån fin Efva Attling ring som jag så himla gärna skulle vilja ha. Men de kostar ju en del förstås. fast jag hoppas det blir den i alla fall! Vi får la se..

• mrztigger

vi kommer skicka våra i början av feb. alla skall planera semster o allt juh. det man kan göra om man inte vill skicka dem så tidigt är att skicak ett save the date kort i form av julhälsning. två flugor i en smäll.

just nu ligger bröllopsplanerna på lä. jag blev arbetslös och fick jobb igen, vi har köpt rad hus och behöver renovera, vi försöker skaffa barn men det går långsamt. så vi orkar inte med bröllopet nu på ett tag. men vi har ringarna valda, indo nordic! och kläderna skall jag sy.

• 7804

Mizztigger >> Skönt att du fått jobb igen. Grattis till huset också! Kul

• mrztigger

vi har ändrat tema! vi skall nu ha tema pickninck, vilketinnebär att oxfile yts ut mot ungsbakad kycklingfile, potatisgratängen byts mot potatissallad. våra enfärgade ljusblå löpare kommer bytas ut mot picknickrutiga blåa dukar ist. sen..det bästa. vi kommer äta på pappertallrikar! lite billigare för oss efteraom vi gör all mat sjkälv + att det är lite roligare.

jobbet var en dröm... än så länge iaf *ler* men kul e det.

• Gullan79

Mizztigger,

Får gratulera att det har löst sig med jobb och allt. Det måste kännas jätteskönt!
    Och vilket mysigt tema Ni valt.

• mrztigger

usch vad alla bara ringer och klagar.. lite trött blir man men samtidigt påminner jag min själv om att jag har ett heltidsjobb och att vi kan sluta oroa oss över ekonomin. vi behöver itne ställa in bröllopet!! weeee.... nu skall det bara betalas tillbaka att skulder vi dratt på oss. men jag har jobb!!

nu börjar tom bröllopsplanerna bli roliga igen. min torka har slutat och snart skall jag hem och laga pannkaka.

Svar på tråden 28/7 2007