• mrztigger

28/7 2007

nån annan som kommer gifta sig på denna underbara dag?

vi skall ha ett utomhusbröllop och jag hoppas verkligen på bra väder!!

• Svar på tråden 28/7 2007
  • Fru Bouncing bunny

Här kommer en till! Gifter oss den 28 juli i Gryts kyrka och har festen på (grannen till kyrkan) Grytsbergs Säteri! Check it out på nätet om ni vill: www.grytsberg.se

Vi har mao bokat både kyrka och lokal, och även gjort en preliminär blockbokning av närliggande hotell. Sen, håll i er, har jag faktiskt även köpt min brudklänning!! Inte klokt, jag vet... men jag bor utomlands och när jag var hemma i somras var jag och mamma och kollade för skojs skull. Mmm, javisst, 3e klänningen- DEN TAR VI!

• Fru Bouncing bunny

Köpte den i Piteå (jag är från norrland och just i Piteå har de en butik med väldigt gott rykte, så jag och mamma tog bilen och åkte de 2 timmarna)! Hon som driver butiken är urduktig och trevlig, jag har fått tillskrivet på kvittot att om jag har ändrat mig när det väl blir dags, så får jag byta klänningen mot vilken annan som helst i år 2007s kollektion (denna var från år 2006s kollektion) utan kostnad! Jag kommer kontakta dem en månad innan bröllopet för att boka tid för att sy till den (den var lite stor på vissa ställen) en vecka eller två innan bröllopet... På fråga om viktändring så sa hon att fem kilo upp eller ner kan man alltid fixa till på en klänning, så bara jag håller mig inom spannet! Dessutom så sa hon att de håller på och syr till klänningen ända tills jag är nöjd! Fantastiskt! Och det var 20% rea maa att det var 2006 års kollektion! För er som vill spara slantar - det kan vara värt kika nu för att hitta lägre priser!!

• mrztigger

Bouncing Bunny:

det låter juh som ett kap.. då gör det juh inget att man köper den tidigare, itne om man kan ha chans att ändra om den.. jag är livrädd för att gå upp lr ner för mycket i vikt efter att jag köpt klänningen. jag skulle säkert rasa i vikt av nervositet för att inte kunna ha klänningen! *ler*

igår pratade jag med den andra tärnan och frågade om hon ville ställa upp och det ville hon. fast jag trodde inte att hon skulle säga nej heller *ler*
    då är mina två tärnor fixade och näbben, det e min dotter, hon är given. det mesta som skall planeras så här långt innan e klart. vad skall man göra nu? känns som om jag vill göra framsteg varje dag men jag vet inte vad jag kan planera längre... det känns lite tomt...

• Fru Bouncing bunny

God morgon!

Ja, själv frossar jag i att titta på hur andra har gjort, titta på vackra bilder och notera detaljer jag tycker om. Dessa samlar jag i ett dokument som jag kallar för Ideer och bilder, som jag sen kan ta fram när det börjar bli dags att skapa inbjudningar och pyssla med ideer till dukning, små gåvor till gästerna osv. Detaljer som är för tidigt för att fixa nu.

Det låter ändå som att du hunnit med en del, så lugn i stormen, du hinner! Fast jag vet känslan av att vilja åstadskomma varje dag... Men du har ju fixat tärnor redan - grattis! Mer än jag har, jag har inte ens bestämt mig om jag ska ha det eller inte!

Ska du ha ett utomhusbröllop och är rädd för regn så kan du alltid var förberedd med ett jätteparaply som är vitt och roa dig med att dekorera det med vita blommor, sidenband, spets m.m. Sen ska du se att bara för att du har förberett dig IFALL det regnar så kommer solen strååååla på oss alla denna vackra dag!

• mrztigger

vi skall ha ställningar för alla sittplateser samt vid oss, allt för att förebereda och inte stå där under regn sen, lr gassande sol som kan vara lika jobbigt *ler*

det var dock en bra ide med en samlingmapp. skall börja samla på mig frisyrer, klänningar samt buktter. skall göra min egen men måste ha ideer. helst skulle jag vilja köpa en bröllopstidning men dom e så dyra.

problemet med för många ideer är att jag ändrar mig hela tiden. hr en plan i huvudet,sen ser jag en skitsnygg bukett och vill genast ändra temafärgerna!! *ler* kommer bli en sån dära bridezilla *asg*

• Fru Bouncing bunny

Äh, dröm på! när det väl är dags för klänning så kommer du "känna" när det är rätt. Det kan dock löna sig att gå till någon som är duktig, de kan nämligen ärligt tala om för dig vad du passar i och inte. Ibland kanske man har en dröm om vad man vill ha för klänning, men den modellen kanske inte är rätt för dig... När väl klänning är bestämd så ska ju hår och bukett passa till den klänningen du har, men de som jobbar med sånt här är duktiga och "ska" kunna se vad som passar till den klänningen och den personligheten du är... Så sa iaf den kvinna som jag köpte klänningen av, och med tankte på hennes 20 års erfarenhet och hur hon direkt plockade fram lämpliga klänningar bara efter att ha tittat på mig och frågat mig vad jag tycker om säger mig att hon vet vad hon pratar om...

• mrztigger

jag vill gärna sy min så jag kmemr troligtvis leta efter modeller som jag gillar och sen sy upp en sådan. eftersom vi har ett utomhus sommarbröllop så skall jag ha en rätt så enkel klänning, kort tom och ev skall alal avra barfota så det kommer inte bli en jättekoplicerad och marängaktig sak. skall sy min dotters klänning oxå, hon skall vara min brudnäbb.

tärnorna vet jag inte än hur jag skall göra med. vet bara att dom skall ha ljusblåa klänningar men då mina två är väldigt olika figursmässigt vill jag inte klä dem i samma modell men jag vill att det skall se bra ut... sen vet jag inte om jag vill att de skall betala allt själv heller. ska prata med sdom lite senare in på bröllopet så kan vi komma överns tillsammans...

• Fru Bouncing bunny

Tjejer, har ni börjat planera för färgtema osv för inbjudningar/placeringskort/meny osv? Hur "hårt" tänker ni applicera färgtema (duk, servett, dekormationer, blommor, kort, sånghäfte, osv)?

• mrztigger

vi skall ha ett vitt, blått med en touche av silver tema. det kommer gå i kläder, blommor, dukning samt häften. sen komemr vi itne vara nitiska men jag kommer se till att det följs så gott det går. på alla glasen skall det tex vara ett sivlerband knutet runt foten med gästernas namn. på detta sättet har vi borsplacering och så tappar ingen bort sitt glas på kvällen,. eftersom vi lånar glasen så e jag lite rädd om dem *ler*

bouncing bunny: hur långt har ni kommit?

• Snö brud

Vi ska oxå gifta oss den 28/7

Vi har bokat:
    kyrka
    lokal
    hår/make
    Konditor
    fotograf

Svar på tråden 28/7 2007