28/7 2007
nån annan som kommer gifta sig på denna underbara dag?
vi skall ha ett utomhusbröllop och jag hoppas verkligen på bra väder!!
nån annan som kommer gifta sig på denna underbara dag?
vi skall ha ett utomhusbröllop och jag hoppas verkligen på bra väder!!
nyfiken brud:
men va roligt *ler* hur mycket betalar ni för fotografen och vart skall ni gifta er och hur långt i planering är ni? jag är så tusans nyfiken på hur det går för alla andra *ler*
Me too! Jag måste "boka in ett möte" med min blivande, som inte riktigt klarar av att jag pratar om bröllopet mest varje dag och helt sporadiskt kommer upp med ideer... Fair enough, ska göra det och då får jag väl se till att ha alla frågor jag vill vi ska bestämma tillsammans uppradade på led! Jag gillar också silver Mizztigger, och även ljusblått, vilket vi har funderat lite på (min M2B gillar också blått)... Samtidigt tycker jag bruna detaljer är jädrans snygga med vitt... typ som fru böhmer hade (se tråd Fru Böhmer)... Men vi har inte diskuterat det färdigt ännu!
här är det så att jag diskuterar med mig själv´och sedan bestämmer jag. pratar m m2b om lite sporadiska saker men i huvudsak får jag bara höra att jag får välja själv *ler* som det skall vara!
vita och det blåa har vi dock kommit överens om tillsammans så där fick jag inte välja, annars hade jag nog haft vinrött istället för blått men...
brunt och vitt är jädrans snyggt.. men det kan vara svårt att få in brunt på det övriga, blommor mm.
maten då? har bi kommit nånstans med meny och catering. vi ska laga maten själva och tårtan med.
mizztigger
Vi ska gifta oss i Sthlm.
Fotografen ligger nog runt 5.000:- det är sambon som har koll på det.
Färgtema känns som att det blir vitt/ljusrosa/ljuslila/silver ja något sådant.
igår satt jag med ett block och gjorde detta till vårat bröllopsblock. jag klippte på kanterna så jag kunde få ett sådant där smart siffersystem så man kan få "mappar". vet inte om ni fattar men iaf! på detta sätter har vi alla papper på ett ställe och så kan jag skriva in mina ideer där och så. höll på i en halvtimme och räknade papperna så det blev jämt antal och allt *ler*
sedan har jag,enhälligt bestämt, att eftersom vi skall vara barfota skall jag och mina två tärnor få en pedikyr, på morgonen blir det troligvis.sedan tänkte jag ge dem vristlänk i tärnpresent.
Mizztigger> Låter både superfint att ni ska vara barfota, tycker det är såååå vackert.. och att du ska ge detta till dina tärnor. Det är ju den PERFEKTA presenten!
jag hopppas dom gillar det iaf... *ler* men det tror jag. den ena tärnan var tärna i sommras så jag skall kolla av med henne vad hon fick och aså skall jag luska lite *ler*
enda kruxet med att vara barfota är när man väl kommer in och skall ha middagen. men då tänkte jag nog köpa mig ett par fina vita stövlar som jag kan ha under festen. dom behöver juh inte vara dyra men lite snygg vill jag vara *ler*+ att min syrra, den ena tärnan, blev lite vissen på iden med barfota eftersom hon ansåg att detta var ett utmärkt tillfälle för att få shoppa skor! *asg*
Vi gifter oss också 28 Juli 2007!
Hittills har vi "bara" bokat:
Kyrka
Lokal
Band till festen
Kock/Catering (preliminärt)
Frisör (min mamma som är frisör)
Vår gästlista börjar vara något så när klar och sen har jag även varit och provat klänningar en gång men pga dålig service och halvdåligt utbud så har jag inte köpt någon ännu. Men jag hinner väl ännu!
Inbjudningarna är nästan klara till utseendet, skall kontakta någon som kan trycka texten inne i dem på måndag nästa vecka... Fast vi kommer nog inte att trycka upp dem före efter julen.
Färgtemat är också ganska klart, det blir vitt, grönt och silver! Har hittat världens ljuvligaste gröna papper som vi skall ha i inbjudningarna men sen vet jag inte hur noggranna vi kommer att vara med färgtemat. Dock kommer nog vår dukning att gå i dessa färger och buketten i vitt och grönt!
Hur många gäster skall ni ha och har ni någon budget ännu?
tidra star:
vi har gjort upp en liten halvbudget, men vi hoppas att inte överskrida 25 000, har inte råd med mer. men jag skall sy min klänning och brudnäbbens, tärnorna köper sina själva, fotograf, smink och frisör har vi gratis och det kommer kosta gästerna 100 kr per familj att komma. då behöver dom inte köpa presenter utan deras närvaro är present nog. sen OM dom vill sponsra vår resa kan dom sätta in en summa på vårat konto.
vi har kommit fram till 50 vuxna och 3 barn, det får inte plats med fler i vendelsö bygdegård *ler* så det får inte komma fler..
vad snabba ni är med inbjudingskorten. jag som tyckte att vi var ute i god tid att ens fundera över dem nu. vi kommer skicka ut i mars?
när skickar ni andra ut era inbjudningar?
vart skall ni gifta er föresten?
Tindra> 70-80 gäster ungefär och budgeten ligger på drygt hundra tusen.
Jag vill ha ljust grönt, rosa och mörkbrund som temafärger. Och så är de lite femtiotalstema på hela tillställningen! :)
VI älskar bilar, musik och kläder från den tiden.