• mrztigger

28/7 2007

nån annan som kommer gifta sig på denna underbara dag?

vi skall ha ett utomhusbröllop och jag hoppas verkligen på bra väder!!

• Svar på tråden 28/7 2007
  • mary81

Hej!
    Vad kul att det fanns en tråd för alla 28 julibröllop. Blir lite nervös att alla verkar ha kommit så långt Vi har bara bokat kyrka.. men funderar på allt annat (eller just nu är det bara jag haha) Skönt att höra att jag inte är helt hysterisk och vill ordna ALLT nu. Vi ville gifta oss 14 juli för då är det årssdag för förlovningen men det var fullbokad kyrka redan. Men nu känns det helt rätt med 28 juli!! Har oxå tänkt på om alla gäster är på semester då.. och vädret är jag jättenervös över, vill inte ha regn. Vi ska gifta oss i Östersund och det är ju inte alltid strålande väder i norr fast det är sommar men jag hoppas hoppas..

• mrztigger

fast oväder får man alltid stå ut med antar jag. jag räknar med allt! vi skall vara utomhus så vi måste räkna med regn *ler* lr strålande varm stekande sol!

idag har jag broderat pärlor.. hela morgonen. är lite trött i fingrarna men skönt att ha det gjort. det är ett tygstycke som skall sitta på klänningen som jag broderar dit.

• mary81

mizztigger;

åhh vad duktig du är som broderar, själv har jag inte dom färdigheterna så för mig får det bli färdigköpt allting. Har bara kollat lite på nätet men inte fastnat för någon klänning än. Ska ut och prova så fort jag gått ner typ 5 kilo... Vill nog ha en ärmlös enkel klänning, men sen skulle jag vilja ha en krona så man får känna sig som en prinsessa.

• mrztigger

vi kör juh utomhus så jag vill inteha för mycket. komemr ha en kort klänning och ett diadem av blommor. inte en stor krans utan små blommor bara. jag har itne vågat börja sy på klänningen ännu, tänker inte göra det förren i feb-mars. min vikt pendlar rätt och jag vill inte ha den för stor lr för liten när dan väl kommer.

• PiaAnd

Vi åker till Thailand i februari och då kommer jag sy upp min klänning där, går jag ner mycket efter det, har mamma lovat att sy in den åt mig.

• Gullan79

Ser att det är många fler som ska gifta sig den 28:e juli 2007!! :) Vad kul!

Hittade just denna tråd..
    Och vi ska också gifta oss just detta datum, pirrigt!

• Gullan79

7804: Tack så mycket!!

Har inte hunnit läsa igenom hela tråden...Lite nyfiken bara på hur långt Du/Ni har kommit i Eran planering??
    Vi har just bestämt oss för att gifta oss (förlovning om ca 1,5 vecka), så det enda som är prel. bokat är kyrka och lokal.
    Man blir lite stressad när man kollat runt och ser hur långt många har hunnit boka och planera. :)

• 7804

Gullan70> Om ni ska gifta er i kyrkan så är det dax att börja boka den redan nu. I övrigt så är du ute i god tid.. don´t worry.

VI har bokat kyrka, festlokal.. bestämt tema och gästlista. I övrigt är ingenting bestämt.
    Känns som det drar igång med det "riktiga" planerandet i januari.

• Gullan79

7804: Men kyrka och lokal har vi bokat!! Prel., så att vi med andra ord har tid att ändra oss om vi skulle vilja. Men det är samtidigt ingen aning som kan ta kyrka och lokal ifrån oss. Fast vi hade inte tänkt ändra oss, det känns helt rätt med allt.
    Gästlistan för oss är också klar, funderar nu på vilket färgtema.
    Och det är som Du säger, att efter jul drar det nog igång mer ordentligt!

Var och hur ska Ni gifta Er då?

Svar på tråden 28/7 2007