• mrztigger

28/7 2007

nån annan som kommer gifta sig på denna underbara dag?

vi skall ha ett utomhusbröllop och jag hoppas verkligen på bra väder!!

• Svar på tråden 28/7 2007
  • nencer

hej allihoppa!
    jag ska också gifta mej 28/7! men när jag läst vad ni skrivit känns det som att jag ligger efter i planeringen

• mrztigger

nencer:
    när jag började kolla runt här inne kändes det som mo jag var helt ute och cyklade men det lagt sig nu. men jag kan bli nojjig när alla verka ha köpt klänning lr iaf bestämt sog för vilken och börjar beställa inbjudningskort och allt. men som sagt, lite kan man ta det i sin egen takt och det beror juh helt på hur stort man skall ha det..

dessvärre får vi nog skära ner lite på omkostnaderna eftersom sambon fick sparken nu i veckan.

• 7804

Mizztigger> Usch vad jobbigt! Hoppas det löser sig med jobb för honom snart igen då.
    Vi letar efter hus för fullt men det känns ju rätt risky med tanke på att man aldrig vet om båda alltid kommer ha fast jobb.

• tindra star

mizztigger:
    Vad synd att din sambo fick sparken!
    Hoppas han hittar ett nytt jobb snart då!

Vi kommer att skicka ut våra inbjudningar i april (tror jag) men i och med att jag är nästan ledig nu i höst och har skola sen på våren så vill jag ordna så mycket som möjligt redan nu när jag har bättre tid! Allt som är färdigt före julen är bara bra för mig så slipper jag stressa lika mycket på våren!

• tindra star

nencer:
    Ingen panik! Som du kan läsa här ovanför så har jag en speciell orsak till att vilja ordna så mycket som möjligt före julen men annars så hinner man nog ordna det mesta på ganska kort tid egentligen!

Men när man läser här på BT så kan man ju läsa om folk som skall gifta sig 2008 och har det mesta klart redan... Då blir man aningen fundersam på vad de skall göra hela året före sitt bröllop!

• nencer

-Tindrastar:

Ja nu förstår jag varför du vill fixa så mycket som mäjligt, hoppas att de ordnar sej med jobb iaf, men de är ju inte allt för lätt...
    Har iaf börjat med en "preliminär" budget, vi tänkte hålla oss mellan 20000 och 30000, men de drar iväg..
    skönt att ha den här sidan att glida in på och bolla tips och ideer.
    ha de bra!
    kram till er alla brudar!

• mrztigger

igår började vi smått prata om allt som skall läggas ut. räkna ut matkostnaden och så vidare. ska ha ett så billigt bröllop som möjligt men som vi båda är nöjda med... det går inte ihop i min värld men *ler*

ska börja kolla efter min klänning oxå. syrran ska med mig till syaffärer och kolla mönster, ska sy min klänning själv. ev vill ja sy tärnornas oxå men jag måste nog hejda mig någonstans.

sen har jag faktiskt börjat kolla upp fotografer till morgongåvan. tänkte nog ta lite sexiga ilder och göra en secret box. tror det kommer uppskattas!

• 7804

Hittade en drömklännng frå Venus närjag var ut eoch testade för ett par månader sedan.. men vågar inte köpa ngn försen tre fyra månader innan bröllopet iom att vi hoppas på att vara gravida innan dess så figuren kan det ju hända massor med.

• Snö brud

Det är så kul att vi är ett gäng med samma datum
    Hoppas att vi alla kan hålla kontakten ändra fram.

Jag har varit och spanat på lite ringar, MEN oj vad det fanns många fina.
    Skulle vara enklare om det bara fanns en modell

• 7804

Har ni svårt att göra gästlistan?

När vi preliminärsatt listan så blir det alltid en massa frågetecken.
    Ska vi bjuda kusinerna som vi a.l.d.r.i.g umgås med ändå, eller dom där vi umgås ofta med..för att dom är kompisar till kompisar, men som vi egentligen aldrig träffar själva, ska vi bjuda folks pojkvänner vi aldrig träffat, vilka från jobbet osv osv.
    Knepigt.

Svar på tråden 28/7 2007