• mrztigger

28/7 2007

nån annan som kommer gifta sig på denna underbara dag?

vi skall ha ett utomhusbröllop och jag hoppas verkligen på bra väder!!

• Svar på tråden 28/7 2007
  • Fru Bouncing bunny

jag försöker övertala min prins att vi ska skojja till det och inte dansa vals utan skaka loss till någon arablåt... vi träffades i mellanöstern och bor i mellanöstern, så vi ska försöka smyga in något arabiskt i bröllopet... kameler på inbjudningarna verkar rätt troligt, men även musik vore kul.. vi har en favoritlåt tillsammans och den skulle passa bra... kansek man kan fixa till den lite så den börjar som en vals och sen går över till annat - eller tvärtom!!

• fjah03

Vi ska gifta oss 28/7-07 vi också. Hoppas på bra väder, men kanske inte så varmt som det varit denna sommar.
    Jag har köpt min klänning från Kina, den var superfin och kostade 750:-inkl frakt. Det är en maggie sottero kopia, om man synar den i sömmarna så ser man att det inte är något original, men vem behöver kolla så noga, jag ska ju ändå bara ha den på mig i några timmar.

• 7804

Fja 03> Har du någon bild som man kan få se på din klänning?
    Jag är supersugen på att köpa en klänning från Kina också. Kostar 1200, en fantastiskt snygg spetsklänning som säkert skulel kosta 12000 i Sverige.. men jag är såklart skitnervös för att tyget ska vara värsta b-kvaliten och att klänningen ska sitta illa. Kul att höra att du blivit nöjd!!

Musik.. Mmm.. inte säkert än. Men vi kommer nog ha lite Johny Cash, Billi Holiday, Frank Sinatra osv..
    Och så skulel jag vilja ha Thomas DiLevas "Miraklet" i kyrkan.. i solosång. Tycker den är skitfin.

• mrztigger

alla ni som köper era klänningar från kina.. vart hittar ni sidorna där de säljer? har kollat men jag hittar inga.

vi skall ha shirley Clamp-du är allt och ev en sång till friheten på gitarr när vi går ut och in. men detta är inte bestämt ännu.

291 dagar kvar då tjejer!

• mrztigger

imorgon skall jag till en bröllopsaffär och kolla litek länningar. är sjukskriven och den ligger precis bredvid så.. ska ha lite kul när jag e där. ta lite kort och så. sen skall jag visserligen sy upp den själv men jag vet vad jag passar i och inte om jag provar lite. dessväre får jag gå själv då klänningen kommer vara en hemlighet för den blivande.

• fjah03

klicka på gowns. så kommer bilden upp.

• fjah03

Du hittar massor med klänningar på ebay.
    Om du ska beställa en från kina, kolla så att det inte är så mycket brodyrer på den, dessa blir inte så himla bra.
    www.ebay.se
    sök på wedding dress och markera att du ska söka globalt.

• 7804

Fja 03>> Hela min klänning består typ av brodyr och spets.. så man får verkligen hoppas att det blir bra.. :O
    Ska beställa från Ikoo eller vad det heter.

Svar på tråden 28/7 2007