28/7 2007
nån annan som kommer gifta sig på denna underbara dag?
vi skall ha ett utomhusbröllop och jag hoppas verkligen på bra väder!!
nån annan som kommer gifta sig på denna underbara dag?
vi skall ha ett utomhusbröllop och jag hoppas verkligen på bra väder!!
Vi ha bokat kyrka, lokal, catering, transport fast vi har varit lite veliga med levande musik, hade först bestämt oss för dj men nu har vi bokat band också. Kläder har vi sett ut, ska beställa i januri så vi har nog också kommit ganska långt. Tiden går ju så fort så det det gäller att ligga i =)
vi måste fortfarande hitta musik! ska gifta oss utomhus och vill ha levande musik under cermonin. sen på festen skall vi ha Ipod och sterio. billigast. vi är ute efter ett billigt bröllop.
varför har ni valt detta datum? vi valde för att det var våra siffror, 28 är mina och 7 är sambons (fast först ville vi ha 070707 men bygdegården var bokad då)
Hej
Vi ska också gifta oss den 28 juli! Jag va inne på 070707 ett tag eftersom båda jag o min blivande är födda 77 och vi har varit tillsammans i 7 år när vi gifter oss men det blev för många 7or så jag blev lite skrockfull, haha, vet inte varför. Dessutom så tyckte vi det blev för tidigt då vi gärna vill att vindruvorna på vinrankorna i växthuset där vi har festen ska hinna mogna lite.
Vi ska ha festen i en lokal där vi måste beställa mat från dom. Kocken är pappaledig just nu och kommer tillbaka efter nyår så då sätter nog det fart. Vi har börjat fundera på färger och är inne på vitt, ljuslila och lime. Min tärna och jag ska sätta oss ner och gör ibjudningskort och program när dom kommer upp 1 vecka vid nyår. Ska dock fixa hem matrialet innan dess. Tyvärr har jag tappat insperationen ett tag och lagt allt på hyllan men efter att ha frågat min tärna om hon ville vara min tärna så har hennes energi smittat av sig till mig Syd bara att hon bor 50 mil bort!
jag och min ena tärna( storesyrran) var inne och köpte mönster till min klänning förra veckan. då bestämde vi även att vi skulle sy hennes klänning samt den andra tärnans. jag är lite anti just nu men det beror bara på ekonomiska svårigheter som vi int var beredda på så.. allt kostar juh pengar. men det komemr snart tillbaka.
vi skall ha vitt, blått och silver.
vi valde datumet för att det verkar vara en bra dag, jag är fördd den 7/7 och min blivande 13/7 så de verkade bra att ha bröllopet 28/7 då. jag hoppas att det kommer att vara bra väder men det brukar det ju vara i juli!
Ja, vi valde att tidigarelägga bröllopet då vi hade alltför mycket i augusti. Den stora tjejen börjar skolan och den lilla börjar dagis. Ville inte att de sista intensiva veckorna skulle vara full med inskolning också.
*Vi har bokat kyrka (bekräftas i början av-07)
*Vi har bokat lokal (ska titta på en till ev)
*Bestman, tärna, värdpar, toastmaster o brudnäbbar klara
*Gästlistan är klar
*Vi har köpt material till inbjudningskort och skrivit inbjudningstexten
*Kollat klänning som jag gillar (ej helt färdigt, tänkt att beställa fr Kina)
*Diskuterat o tänkt oss en annorlunda bordsplacering
*Gjort en prel.budget.
*Diskuterat vart bröllopsresan ska gå
*mailat för att få cateringförslag
*pratat med hotell (ej bokat)
Undrar om det är mer, det pratas ju mest hela tiden.
vi har ännu inte musiken fixat. måste hitta nån som kan sjunga och ev spela gitarr. sedan vill jag åka och kolla på stället där vi skall gifta oss men hon verkar totalt snurrig. har ringt flera ggr och hon hör inte av sig. vi har bokat och har kontrakt på det men ändå. vill reka lite innan.
eftersom jag är sjukskriven så kan jag syssal med rätt mycket men nu har jag blivit lite trött på bröllopet och all planer, behöver ltie vila tor jag och sen lite inspiration.
när skall ni skicka ut inbjudningarna?
Vi funderar på att skicka ut dom tidigt med tanke på att många bokar in sina semestrar i början av året och vill ju inte att dom tackar nej för att dom har bokat resa. Så våra går nog ut i januari.
vi8 hade tänkt oss mars. det gör inget om vissa inte kommer, det var vår första tanke. det är så många vi måste bjuda och jag har gärna ett litet bröllop.