• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Gable

Junibrud - jo tydligen så kan man göra så... Jag förstår inte riktigt hur dom tänker men jag tänker inte ringa och fråga. Jag tycker det hör till god ton att de själva kontaktar oss.

Äh! Nu till nåt trevligare!! BARA 1 MÅNAD KVAR!!!!

• junibrud2006

Jaaa hurra! Om en månad står vi nog utanför kyrkan och skakar som små asplöv...

• Yllo

Gable

Är du riktigt säker på att den där gästen med sällskap inte kommer då? Kanske det var så att dom bara sa att dom inte skulle komma åt den här 3:e personen... Jag skulle nog kolla med dom innan jag strök dom från listan.. Dom har ju tackat ja.

Vill ha min ring nu!!

I morgon går vårt osa ut och än så länge saknar jag svar från 8 par.. Bara 6 som hittills tackat nej.. vilket är fler än jag räknade med.. hade bara räknat med att 2 skulle tacka nej.

I helgen ska vi och shoppa kostym och skor åt lillgrabben och skor åt min m2b. Sedan är det mesta klart.. bara lite små pyssel kvar som jag kan vänta lite med.. 30 dagar kvar... hur ska jag stå ut När vi bestämde datum så kändes det så avlägset.. men nu är det nästan dags. I morse sa jag åt min raring "Nu är det bara 30 dagar kvar älskring" fick till svar "Mmmmm... tänk.. inte långt kvar alls" och så ett stort fånigt leende

• jamboochjag

Vårt OSA går ut idag och hittills är det bara en som tackat nej, några få som ej svarat än, men jag är imponerad över hur många som kommer, framförallt mina vänner från utlandet kommer!

Beställde min brudbukett igår, tårta hoppas jag på att vi kan beställa under veckan.

En månad kvar idag och även vår ett-åriga förlovningsdag, så nu ska jag hem och laga lite oxfilé så här på en onsdag

• Gable

Yllo - japp jag är säker. Det var hans mamma som berättade att sonen med flickvän inte skulle komma. Hon hade sagt till honom flera gånger att du måste ju ringa och säga det, i synnerhet eftersom ni redan har tackat ja... Det var 3 veckor sen. Har inte hört ett ljud så de är borträknade nu.

• sol73

Hej på er ny i tråden är jag!! Gud jag kan säga att jag börjar bli nervös allt är i stort sett klart fast jag kan inte greppa sakerna än lite jobbigt. Är det ngn mer än jag som har jättesvårt att lämmna över saker till andra? Man vill ju inte belasta andra med massa saker fast dom sagt till mig att släppa det. Tror även att jag kommer att bli hippad på Lördag!! När jag tänker på oss framför dörrarna till kyrkan blir jag lite lätt illamående alltså nervöst illamående!! Men det kommer nog att gå jättebra!!:)

• Akkidakki

Usch ja bara en månad kvar... Nervositeten börjar sätta in och även lite smått stressen... vilket resulterar i flera gnabb... som tur e "vinner" ja alla
    Hihihihihihi... Får inte min ring förrän den 26:e... saknar våra förlovningsringar oxå... dom ska slipas till så dom passar den ringen jag har valt!!
    Hur gör era m2b? En ring eller 2? Min tar 1. Han nöjer sig med förlovningsringen...

• junibrud2006

En liten fråga. Hur gör ni med vigselprogram? Vi ska till och beställa, men hur många behöver man egentligen? Vi har 70 gäster, många kommer i par, och så några extra då som bara kommer till kyrkan. Visst måste man kunna ge ett program per sällskap? Vi tänkte beställa 75 program totalt, kan det vara lagom eller för lite?!

• Bröllopstokiig

Nu har jag knåpat i hop våra "placeringskort". Jag hittade jättefina hjärtan i keramik som var målade i rött eller vitt och på dessa skrev jag namnen med guldpenna.Tänkte jag skulle hitta nått fint siden band och trä i högst upp för där fanns en liten ögla..
    Nu måste vi bara få ihop bordplaceringen åxå *pust*
    I morgon ska vi träffa kantorn och lyssna på lite musik och nästa vecka träffa prästen. Igår hämtade jag min klänning och sambon lämnade in sin kostym ¨på kemtvätt..Nu ska vi bara vänta på att liljekonvaljerna börjar blomma åxå ;)
    Har lite problem dock med minstas klänning som är lite för stor ..men ska fråga barnens farmor om hon kan fixa det.
    Så snart bordplacveringen är klar så blir festprogrammet klart och efter vi varit hos prästen så blir vigselprogrammet fixat med..Men vad har jag glömt/förträngt...
    Hur liigger ni till ??

• anmob

Måste fråga har alla träffat prästen? eller bestämt tid? Jag mailade ju prästen för nån månad sedan för att fråga om något och då sa han att han skulle kontakta oss snart för att boka en tid men än har vi inte hört något.

• Yllo

junibrud2006
    Vi har beslutat att skippa vigselprogrammen helt. Kändes lite som överkurs ska jag erkänna, men jag tror att du utan problem kan beställa 75 st.. då får alla ett eget och så har ni några i reserv om det dyker upp andra gäster till vigseln som inte är bjudna på festen

Själv sitter jag och funderar på hur jag ska ha håret. Letar frisyrer på nätet som jag ska försöka välja mellan. Har provkamningen nästa vecka på lördag så det vore ju bra om jag lyckats klura ut det tills dess

Svar på tråden 3 juni 2006