• Tissa

29 Oktober Brudar

Haj Alla Brides2B!!

Tänkte jag startar en tråd för alla som ska gifta sej den 29 oktober i år

Hur långt har ni kommit i er planering?

Vi har:

*Bokat kyrka
    *Bokat festvåning + svit
    *Beställt Tårta
    *Kläder till mig är klart
    *vigsel ring
    *Transport - vit limousine
    *frisör
    *Vet vart vi ska best. brudbuketten & corsagen
    *Börjat med inbjudingskorten

Kvar att fixa:
    *Fotograf
    *Kläder till Min M2B(har varit & kollat runt lite)
    *Hinderspröving ska best.
    *Vigselprogram, Festprogram m.m
    *Hitta solosångerska
    *Best. tid hos nagelteknolog

E det nåt mer nu jag som jag har glömt...?? har ju allt uppskrivit i min pärm

Berätta gärna om era planer mm

Ha det gott tjejer!!!

• Svar på tråden 29 Oktober Brudar
  • Tissa

Tiden har gått så snabbt!
    Kan inte fatta att det snart bara är en månad kvar! Vårt festprogram e klart! Såå fint det blev!***Så stolt över gubben min*** Nu e det bara några småsaker kvar Ska bara göra upp ett slags schema under bröllopsdagen så alla vet vart vi ska vara när var osv. Känner mej lite som Monica i "vänner". hehehe

E ni färdiga med allt?

• Röd-brud

Oh nej,

vigselprogram och festprogram är ännu inte klara. Liksom bordsplaceringen, osa har ännu inte gått ut, så vi väntar ännu på några besked.

Frisyr och makeup rådgivningen har jag heller inte gjort, skall göra det veckan innan.

Sen är där en del kvar att fixa med kläderna. Killarna har ännu inga slipsar eller näsdukar, och jag har en del kvar att sy på min cape, men det kan jag slutföra nu när jag har fått hem min klänning. :)

• Olga77

Hej, hej!

Har också en del kvar. Vigsel- och festprogram (vårat OSA har inte heller gått ut), skor, skjorta och slips till min blivande, inhandla dekorationer, bordsplaceringen... Oj, det var visst en hel del! Men nästa vecka ska vi träffa prästen, frisören, cateringfirman, kolla in lokalen närmare o s v. Hoppas att vi har det mesta under kontroll! Beställde bröllopsresa häromdagen - till Spanien. Ska bli så roligt!! Känns bra att ha något att se fram emot efter bröllopsdagen, så att allt inte bara tar slut på en gång.

Börjar bli nervös!!!

• Tissa

Åhh våra festprogram kommmer bli såå bra! Fick mkt beröm för dem på stämpelfabriken idag! Håller på att göra en snygg framsida på dem nu Sen är det bara vigselprogramet kvar! wiie! tack korten gör vi ju sen efter

• Fales brud

tjejer!!!
    Jag har precis rullat hem från min möhippa och m2b från sin scvensecxan.. unsäktq stacfel. något smått rund under fötterna..
    har haft SÅ ku ni anar inte!!! .-)
    berättar snaty.. snart--
    snarate asp---ad
    inkluderat magdans och målat på torget!!

• Tissa

Fales brud

hihihi inte Lite rund om fötterna heller hihihi så kul att du haft det så roligt! Berätta sen när du e på benen igen

Kram kram

• Fales brud

stämningen börjar nu infinna sig !!
    i kväll ringde de och sa att klänningen kommit! nästan 3 veckor tidigare än planerat!!!
    jag som börjat bli orolig. jag har ju ändrat mig om klänningsval ett par ggr. i morgon släpar jag med mormor,mor och syrran för att få hjälp. jag vill veta att jag ser bra ut den. Annars byter jag !! tja : nej då blir nog m2b sur...

ska eventuellt beställa ring i morgon med.
    det börjar ju bli på tiden..

• Fales brud

Äntligen!!!
    klänningen är JÄTTEFIN! och den är MIN! så glad!
    men nu är det torselettjakt och skoångest. har fått låna ett par fina vita skor men jag tyckte de skar sig mot ivoryklänningen. men de som var med tyckte det gick bra. men det fanns ett par ivoryfärjade skor i butiken jag skulle kunna tänka mig ... 850:- :-O
    tiarafunderingar har inte hittat begagnat och den jag hittade kostade 560:-

Ringen beställde vi idag med och det blev 3 extra stenar , den kommer bli så fin!

m2b(och jag med) bestämde menyn i dag och konstaterade att det är lika bra att köra på och inte bry sig om kostnaden: budgeten är i allafall out of control...

bokade naglar idag med 750:- :-O helt otroligt...

• Tissa

Hallå brudar!

Blev hippad igår 1 okt!!! wiiiieee så kul

Dem kom och kidnappade mej i sängen kl. 09.30 hihihi Fick snabbt göra mej iordning och klä på mej. Sen på med ögonbindel

Hela dagen var sååå rolig!! Ska berätta i forumet - Möhippa

**Tack till alla mina underbara tjejer för igår! Ni e bäst!!** Love u

• Röd-brud

Roligt för dig,

jag börjar själv bli lite nervös nu faktiskt. Har haft fullt upp varje helg fram till nu, så nu kan det komma när som hellst fram till bröllopet.

Måste vara skönt för er som har det gjort!
    Fast, det skall naturligtvis bli roligt också.

• Röd-brud

Hej, hallå!!!

Har alla fullt upp eller, det var länge sen något hände här i tråden.

Hur går det för er?

I går var vi och träffade kantorn och bestämde in och ut marscher till kyrkan.

Så nu är det bara en träff med prästen kvar, också en massa musik till kvällen resp. vigsel och bröllopsprogrammen.

Också det viktigaste, möhippan och svensexan, är ju så klart också kvar.

Skall ni andra förresten åka på någon bröllopsresa?
    Själv åker vi till Madeira den 1 november, nån mer som gör det kanske? :)

• Olga77

Hej, hej!!

Nu är det verkligen inte långt kvar!!

Jag har just varit hemma i Småland en vecka och grejat inför bröllopet; hämtade klänningen (jättefin!!), träffade frisören, floristen, cateringfirman, prästen och kollade in festlokalen. Dessemellan plockade jag löv, rönnbär och dylikt att dekorera med och var till Ikea och köpte ljuslyktor för 500 kronor (!). Känner mig nästan lite trött på bröllopsplanering nu... Vi är inte klara med festprogrammet än och det känns lite stressande. Har inte ens kollat upp var vi kan trycka upp det. Tror ni man kan göra det på Corporate Express eller något liknande ställe?

Och så har vi bokat bröllopsresa också! En vecka i Side i Turkiet blir det. Först hade vi bokat en resa till Spanien, men den blev inställd. Har rest pyttelite i mitt liv så jag ser verkligen fram emot detta!

Röd-brud: Madeira låter ju inte helt fel!!

Hoppas det går bra för alla er andra med både den praktiska och mentala förberedelsen! Är det förresten nån mer än jag som känner att all planering av det praktiska nästan dränker det faktum att man faktiskt ska gifta sig? Jag skulle vilja kunna fokusera mer på själva vigseln och vad den innebär, men tankarna snurrar genast iväg till nåt telefonsamtal som ska ringas eller hur man bäst ska kunna bevara rönnbären fram till den 29:e...

• Röd-brud

Lät ju som om du har haft det jättebra. Hoppas att vi andra också har sån tur.
    Och det har vi säkert :)

• Olga77

Ja, det lät verkligen lyckat!! Vilka snälla vänner!

Svar på tråden 29 Oktober Brudar