• Nonika

Vart är sep-06:orna?!

jag hittar inte er som ska gifta er september -06. Vart är ni...?

• Svar på tråden Vart är sep-06:orna?!
  • Nonika

Hej alla! Kul att ni varit här och skrivit!
    evkasu: Vad bra det verkar bli allting!!
    (Vart har du fått ditt nick ifrån, förresten... )

A+A; välkommen! Vadå, har du inte all tid i världen när du har barn är lite upprörd över diskussionerna på en annan tråd "Budord för gravida och nyblivna mammor", tror jag den heter..har varit där och hackat...Detta var OT!

Prova champange.., det var en bra idé! Vi har iof sagt att vi inte ska ha äkta champange, men vi kan ju prova det vi ska ha ändå! Låter som en kul uppgift

Nä, nu måste jag sova..

• evkasu

Nonika - de två första bokstäverna i mitt för(mellan)namn, tilltalsnamn och efternamn, svårt att glömma bort....

Hoppas vädret blir så här fint om ett år också, på fredag är det ett år kvar för oss som gifter oss 02 september!

• E+P

evkasu:
    Ja, imorgon kan man börja räkna ner känns det som! Det är vår 10-åriga förlovningsdag oxå, så imorgon ska vi fira lite och drömma om bröllopet!

• E+P

Sen har vi bestämt oss för att höra oss för vad det kan tänkas kosta att ha sång i kyrkan. Vi hade tänkt höra oss för vad en kille som bor i vår by tar, han är lite kändis och jag älskar hans röst. Hoppas han inte är för dyr. Istället för att kontakta hans skivbolag tänkte jag lägga et brev i hans brevlåda, sen får han kontakta oss om han vill. Sen får man se om han har rimligt pris eller vad.

• Nonika

Hej alla!
    Ja, igår var det 1 år kvar till den stora dagen D. Vi firade med att provdricka "champange". Vi provade Freixenet (cordon negro), och Henkell trocken. Båda var ok, men inte nån större upplevelse. Så det blir nog den hederliga gamla Chapel hill, tror vi.
    Freixenet var ganska torr och sträv medan Trocken var mer söt.
    Frågan är ju vad man ska ha till? Ska vi ha jordgubbar? Eller är det för somrigt? Är det bättre med nån smörgås-snitt, typ med en oliv på? Då ska det ju inte vara för sött.
    Ja, det är mycket att tänka på
    Det är nu det börjar ordentligt, och det är ju SÅ roligt!!

• evkasu

Ja tänk att om ett år är D och jag man & hustru, känns skumt...men på ett bra sätt förstås....
    Vi provdrack också den champagne vi tänkt ha - och den blir det.
    Chapel Hill är ju såå prisvärt även om jag gärna dricker cordon negro utan problem oxå. Men då sambon är helt insnöad på champagne så får det bli äkta vara på bröllopet, han vill även ha champagne till desserten (om vi ska ha någon), förutom som brudskål.
    Vi har dock också funderat på vad vi ska ha till, D ville ha jordgubbar, gärna chokladdoppade men jag tror att det behövs något mer matigt ändå, typ snittar, då vi tänkt ha brudskålen efter vigseln och sedan fota oss mellan vigsel & middag och då ha någon form av aktivitet för gästerna. Plus att det så här års är rätt ont om goda jordgubbar. Man kanske kan ha både och?

• elora

E+P

När det inte rör sig om någon längre stund de sjunger kan jag tänka mig att det rör sig om någon tusing.
    Min väninna är sångerska och hon tar ca 1000-1500 för att sjunga ca 2 sånger (eller mer, lite oklart) på bröllop etc.
    :)

• A+A

2/9 brudar: bra omen att det var så vackert väder i fredags (iaf där jag var) Vi ska åka till kyrka o festlokal nästa helg för att kolla hur det "är", intryck, känsla, färger o så.
    evkasu & nonika: Kanske skulle ta med lite bubbel oxå - lät som ni hade trevligt!

En annan tanke - jag har fått för mej att det kunde va kul att hyra en karaokemaskin t festen - va tror ni om det?(Snacka om att börja i fel ände - kanske borde koncentrera mej på vad jag vill ha för klänning el nåt istället )

• elora

A+A!
    Jomen en karaokemaskin kan väl komma till användning efter all kaffe o tårta ;) Då vill nog folk röra lite på sig och att sjunga är väl något som kan få folk att smila? ;) Kul idé!

Jag har nog hittat bygdegård o kyrka...gäller att övertala sambon bara ;)
    Ska försöka åka och titta när han skördat klart.
    Och jag har även hittat grymma klänningar på ebay...ojoj! De var helt klart snygga.

• Something to be

Hallå hallå, här är jag, ännu en sept 06!!

• E+P

elora:
    Ja, det är i den prisklassen vi hoppas han ligger. Han har varit med i Fame Factory så jag hoppas han inte är så dyr bara för det!

• Nonika

something to be; välkommen!
    När ska du gifta dig?

Svar på tråden Vart är sep-06:orna?!