Vart är sep-06:orna?!
jag hittar inte er som ska gifta er september -06. Vart är ni...?
jag hittar inte er som ska gifta er september -06. Vart är ni...?
Hej alla,
Här är en till 02 sep-brud! Vi har inte kommit särskilt långt i planeringen, håller mest på med lösa funderingar än så länge men datum är bestämt, alltid något?
Vi bor i Stockholm men kommer gifta oss borgerligt förmodligen vid Dalälven, i byn där min blivandes föräldrar bor, utanför Borlänge. Middag med catering (lutar det åt) och partaj i hembygsgården (inget bokat ännu dock).
Vi ska upp och reka sista helgen i augusti och kolla efter fina platser, kolla lokalen vi spanat in osv. Dessutom måste vi jaga övernattning till gästerna då i princip alla kommer från Stockholmstrakten eller Roslagen.
Min mamma syr till yrket så hon kommer förmodligen sy klänningen, vi har börjat kolla lite men ska på symässor under året som kommer. Jag är sugen på något Rembo-inspirerat?
Blir liiiite stressad när jag läser hur långt ni kommit men det är förstås ett bra tag kvar?. Min blivande och jag har just nu fullt upp med att beundra förlovningsringarna som blev klara förra veckan o numera är på plats!
Ha en bra dag nu tjejer, jag måste jobba lite också antar jag?.
Men nu får vi hålla denna tråd igång!
Evkasu:
Vad är Remboinspirerat...? Du behöver inte känna dig stressad, antar jag...det är väl mest vi andra som är ute i god tid. I alla fall är det vad jag får höra av mina vänner. Och grattis till förlovningen! Vi ska hämta våra ringar på torsdag, de är jättefina. De är inne på gravering nu
Kul att vi är så många som sagt! Nu håller vi igång den här tråden.
E+P;
När ska du gifta dig?
Haha...ja vi är nog väldigt tidigt ute vi...det enda vi väntar på är besked ifrån kyrkan samt vigselringarna...allt annat är bokat och klart...Mina vänner skakar bara på huvudet...men visst är det skönt att ha allt så gott som fixat. Då är det bara att njuta utav tiden som kommer och bara fila på smådetaljerna!
Kul att vi blivit så många!
Vi är väl snarare också ute i god tid... precis som många andra också säger! Fast jag tycker det känns jätteskönt eftersom man ändå kommer ha så mycket att tänka på längre fram. Känns bra att ha mycket av det ordnat redan.
Nu har jag tagit en massa extradagar på jobbet så man kan spara lite mer. Hoppas på att kunna spara så mycket som möjligt snabbt så man kan ta det lugnt sen. Tyvärr blir man ju ganska trött och jag måste se till att inte bli utarbetad eller så... denna veckan har jag/skall jag jobba alla dagar... dessutom är det långa dagar så det har inte blivit så mycket tid hemma... *pust* Men det blir mer pengar till bröllopet i alla fall!!! Min blivande (så roligt att säga så!) har fått ett extrajobb... ska börja imorgon med att jobba i Hallandsåsen, ni vet med det där omtalade tunnelbygget. Känns väl så där att ha honom där inne, men hoppas att det är bra betalt i alla fall.
Man blir ju lite pengagalen av allt planerande... och snål! Ser chanser att spara hela tiden... är ni likadana?
Poppinella:
Haha! Jepp! Vi har blivit likadana! Jag tar en massa extra nätter på jobbet och alla skattepengar vi fått tillbaka åker in på bröllopskontot. Man blir som galen helt enkelt
Har fixat tid hos vår bröllopsfotograf för en liten morgongåva som jag ska ge till Brolle. Det kostade ca 1500 med allt inkluderat så jag hoppas verkligen att bilderna blir bra!
Nonika: Något liknande dessa:
www.rembo-styling.com
Tycker de är ursnygga!
Årets skattepengar går till en Bali-resa i höst, som var planerad innan sambon friade men jag antar att nästa års pengar går bara till bröllopet (om man får något...). Skönt för er som kan jobba extra och dra in lite mer i bröllopskassan...
Jensp:
Hade önskat våra skattepengar kunde gå till det också, men vi ska till Prag då... killens pappa fyller 60 och vi blir bjudna dit. Vi måste ju dock ha lite fickpengar också, kan ju vara bra.
Är helt slut nu efter en lång dag! Var i stallet kl. 7.00 imorse då jag skulle hinna med hästen innan jag började jobba kl. 13, ville ju gärna ha lite tid emellan också så man slipepr stressa hur mycket som helst. Känns verkligen att det varit en lång arbetsvecka, men nu har jag ju bara imorgon kvar SEN får jag vara ledig... vad gör man inte för pengarna?
Nu sitter vi och lyssnar på låtar till bröllopstryckare (ingen vill dansa vals...). Är kul att höra på dessa fina låtar, förstår inte hur vi ska kunna välja!
Jensp:
Vad är det förresten för morgongåva?
Vi sparar 2000:-/ mån, och har gjort det sen i mars, tror jag. Vi har tänkt att bröllopet ska gå på ca 40.000, så då ska vi hinna få ihop det. Men antagligen går det på ungefär 10.000:- till. Men som sagt, skattepengarna kommer ju både i år och nästa år. Årets pengar har kommit för min m2b, och de ska vi använda oss av nu när vi åker utomlands, och så har vi satt in en del av det på hus-sparkontot.
Hur mycket kommer era bröllop kosta?
Evkasu; Jättefina klänningar! Tyvärr vill jag inte ha något ärmlöst, då jag har lite komplex för mina triceps (som inte finns ) Dvs, gäddhäng
Har lite svår kropp överhuvudtaget att klä på, för mina tuttar är för stora
Jag skulle vilja ha en sån där klänning som hon i "Sagan om de 2 tornen" har...tror jag ska höra efter om jag kan beställa en sån. Kände en tjej en gång i tiden som är sömmerska...tror jag ska försöka få tag på henne