• Nonika

Vart är sep-06:orna?!

jag hittar inte er som ska gifta er september -06. Vart är ni...?

• Svar på tråden Vart är sep-06:orna?!
  • E+P

Ja den där väntan! Först på att hitta Honom, sen at han skulle fria, och nu själva bröllopet. Men den som väntar på nåt gott...

• Nonika

Just det - fotograf!! Det hade jag glömt, det ska man kanske boka redan nu. Tack för påminnelsen!

• EHHE

Vi ska också gifta oss september 06.
    Så höstbröllop blir det!
    Jag se så mycket fram emot det.

• Nonika

EHHE; välkommen i gänget!

Hur tror ni alla att det blir med vädret...alltså, jag menar inte om ni tror att det kommer att regna eller inte, utan om det blir några höstlöv? Det vore ju fint med lite gula/röda löv, men det är väl för tidigt för det?

Är det kallt ute på kvällarna så dags på året? Får väl kolla i år hur det är.

Det är ju en fördel om det inte är för varmt, för man blir ju varm ändå av allt dansande

• evkasu

EHHE - välkommen!!!

Sambon frågade sin bästa vän i förrgår om han ville vara marskalk och han blev jätteglad, ska ta o fråga mina tärnor officiellt snart också.
    Den 26-27 ska vi åka till svärföräldrarna för att se ut vigselplats i rätt årstid. Funderar också en del över väder/temperatur i början av september, jag älskar hösten så det får gärna vara lite höstigt bara det inte är jättekallt och rått, vill ju inte att gästerna ska stå o huttra?Men tyvärr tror jag inte höstlöven har börjat visa sig ännu då.
    I byn vi gifter oss i finns en handelsträdgård som är helt fantastisk, funderar på att gå dit nu o se vad de kan erbjuda så här års i form av dekorationer osv, kanske t om någon lite annorlunda brudbukett. Vore kul att ta så mycket som möjligt lokalt.

Har annars tänkt börja handla lite smågrejor för att sprida ut kostnaderna, typ ljus till lokalen, brudparstoapapper, o sådant.

Igår kväll började vi prata lite om vad för musik vi ska ha under ceremonin, lutar just nu åt bl a Allan Edwalls "Blod i brand", lite kul men samtidigt fin o passande.

Det var väl det just nu, närmast är annars att planera kräftskivan i helgen som kommer?.

• Nonika

Hallå alla!
    Förutom att jag är arg på mitt jobb, som behandlar oss personal som skithögar (uräkta), så är det bra

Evkasu: Vad kul med en annorlunda brudbukett! Själv tänkte jag ha kärleksört i min, för det passar ju till skärgårdstema. Och så är de lättillgängliga så dags på året. Ska ha nåt mer förstås, vass kanske?

En kompis till mig har köpt värmeljusstakar, eller vad man ska kalla sånt man brukar ha värmeljus i...? med fiskar och sjöhästar på. Och fat med liknande motiv. Jag har inte sett det ännu, men det ska bli spännande att se

Annars funderar jag på det här med efternamn, eftersom vi tänkt skapa ett eget av våra två. Halva hans och halva mitt, typ. Men det går kanske inte, för det finns redan. Men det kanske går om man tar en annorlunda stavning? Eller får det inte vara för likt heller?

• E+P

Välkommen till oss septemberbrudar EHHE!

Jag går o funderar lite på hur det kommer att passa med de färger jag vill ha på bukett o tärnkläder, nämligen rosa i olika nyanser. Men nu gifter vi ju oss på hösten bland alla rodnande blad på träden, passar det med rosa ändå? Vad tycker ni? Vi ska dessutom gifta oss utomhus.

• Poppinella

Hej alla!
    Nu den senaste tiden har vi inte gjort så mycket annat än att lyssna på fina låtar att ha med på festen.
    Förvisso har vi ordnat med trubaduren vi känner och kollat om han ville spela. Det ville han och det är jättekul. Tydligen brukar han tacka nej till bröllop annars, men ville gärna spela på vårt! Tjoho!
    Det känns lugnt för vår del nu. Man har koll på planeringen. Det enda som känns jobbigt är pengarna... förvisso är det alltid jobbigt med saker som rör pengar så det är ju bra med den saken... Vi har i alla fall en plan b om vi inte skulle hinna spara ihop till allt. Eller rättare sagt 2 st plan b.

• Nonika

E+P; Ja, jag tror det kan bli jättebra med rosa även när det är höst.

I natt drömde jag att vi gifte oss. Och jag var så besviken på ringen! Den var i järn...alldeles grå-brun och klumpig.
    Måste vara för att jag hörde att min svägerskas kompis precis förlovat sig med järnringar.

• elora

Hej!!!
    Jag kikar gärna in här om jag får!

Ej ännu bestämt men kanske blir det ev den 26 augusti då M2B svarade på skoj "den 26.e nån gång" när jag undrade när vi skulle gifta oss....annars hoppar vi en månad till för han har rätt mkt på jobbet under aug-sep (lantbrukare)...

Men på fredag ska jag till sömmerskan som tyckte det var kanon att jag var ute i tid Det kändes kul.

Har kollat lite catering o matförslag, kollat lite lokal etc men inte fastnat 100 % för någon vigselplats än. Ej heller om det blir borgerligt ute, eller i kyrka.
    Dock är gästlistan ganska spikad då vi måste planera budgeten hårt med vår ynka plånbok

Men visst längtar man...min mamma, svärmors o väninna vet. Känns rätt spännande. Jag vill då ha en ganska ovanlig klänning/2 delat så vi får se vad sömmerskan kan erbjuda!

Har planer på att ha hösttema med rönnbär, kastanjer o ljus på borden. Sedan en höstbukett i gult/orange/rött...

Lycka till alla!

Svar på tråden Vart är sep-06:orna?!