Vart är sep-06:orna?!
jag hittar inte er som ska gifta er september -06. Vart är ni...?
jag hittar inte er som ska gifta er september -06. Vart är ni...?
Hur går det för alla? Något mer som är planerat eller ev. klart för er?
Halloj!
Har inte kommit så mycket längre än att min syrra gjorde en provbukett häromdagen som blev grymt fin. Det enda vi väntar på är besked ifrån kyrkan...stön...
Har kollat runt lite efter mönster till min bröllopsklänning, men jag hittar inga bra...vet på ett ungefär vad jag vill ha, men gud vad svårt det är att välja...
Oj vad ni har kommit långt! Är din syster florist eller bara duktig?
Jag ska be min ena tärna göra den för hon är florist, men jag har inte fått tag på henne ännu. Man vill ju gärna veta redan nu när man har sina ideér om det är lönt att tänka på dem.
Jag vet vilken klänning jag vill ha... ska kolla begagnat och har precis mailat en tjej här på forumet som säljer en sådan som kan passa mig med lite justeringar. Hoppas så på det!
Jag ska också gifta mig den 2:a september!!! Jag bor norr om Stockholm och vi ska gifta oss i Eds kyrka och sen ha festen på Bergendal i Sollentuna.
En till 2 september 2006 om allt går som planerat! :) Kyrka är bokad (vi bor i Helsingborg) men i övrigt så är vår planering mest sida upp och sida ner med punkter som funderas på. Det är ju faktiskt väldigt lång tid kvar...
Hej
Här kommer en till sep06 brud, närmare bestämt den 23:e. Vi har bokat kyrka och lokal men inte gjort så mycket mer. Men det är ju tid kvar tack och lov.
Hej!
Kul jmc, bellaboop och sötöga, fler september-brudar 06, välkomna hit!
Har inte heller kommit längre, vi spånar lite men den seriösa planeringen börjar nog i höst då vi ska åka upp till Dalarna, där vi gifter oss, och kolla in lokal osv. Har dock semester nästa vecka då vi kommer vara på landet (ve och fasa ingen dator där!!! ) och vi kanske hinner prata ihop oss lite då, ang gästlista och så iaf.
Poppinella och Jensp, vad har ni tänkt er för klänningar och blommor då?
Har också en kompis som är florist, som jag ska fråga om hon vill hjälpa oss (hon vet inte att vi ska gifta oss då vi inte ses så ofta, bor på olika orter).
Ha en bra dag i regnet!
evkasu:
Klänning skulle jag vilja ha en från KiK, tror den bara heter nr 19 ( www.kikstockholm.com/brudn19.htm ).
Vad gäller blommor vet jag bara att de ska gå i rött, gult och orange. Vet sedan bara att de gärna får hänga ner en bit. Svårt att förklara och jag vet inte om det heter något särskilt.
Vet ni!!! Jag har sett jättefina klänningar på bridesave.com. Är det någon som har hört om dem förut....??? Visst är det svårt att veta när man ska börja planera på allvar. Vi har som sagt bara bokat kyrka och festlokal än så länge. Förlovade är vi sen fyra år tillbaka. Min m2b är engelsman så det vore ju kul med lite engelska traditioner. Sist vi var i England så köpte jag engelska bröllopstidningar, men hittade inte direkt något i min smak. Har någon bestämt sig för fotograf? Vad har ni fått för priser i så fall?
Hej, nu är jag tillbaka! Vi har varit på Kreta i en vecka, det var helt otroligt skönt och underbart på alla sätt och vis....
Vi förlovade oss på midsommarafton på en jättefin restaurang (på kvällen), och skålade i Rose´vin och trädde på varandra ringarna Min m2b fick tårar i ögonen
Sen åt vi lammpaj, det var supergott. Till efterrätt kom de in med en stor fruktkorg, där en halv citron låg och brann överst. Så fint!
Ringarna är i hamrat silver, de är jättefina. Vigselringarna ska vara likadana, men i guld
Jag väntar på budgetförslag från skolan vi ska beställa maten ifrån.
Ska faktiskt gå in på eniro på nätet och kolla vad sminktjejen har för tel.nr, och så ska jag ringa och boka henne också.
Problemet är klänningen...jag vill ju ha en sån som hon har i "sagan om de 2 tornen"...blir kanske svårt att få till. Annars hittar jag kanske en annan som passar nånstans. Pelle tycker det är dags att vi börjar kolla på kläder till hösten..kul med en engagerad blivande man!