• Nonika

Vart är sep-06:orna?!

jag hittar inte er som ska gifta er september -06. Vart är ni...?

• Svar på tråden Vart är sep-06:orna?!
  • Nonika

Vi bor i Strängnäs, och för er som inte vet ligger det i sörmland. Ungefär mellan Katrineholm/Eskilstuna och Sädertälje/ Stockholm. Jag är dock Trosa-bo från början!
    Vi ska gifta oss vid havet vid Stensunds folkhögskola, ni kan se hur slottet ser ut på www.stensund.se
    Vi ska stå på trappen till slottet och bli vigda. Det hade varit fint att ha festen där också, men eftersom det är en helt alkoholfri skola (ägs av Frisksportsförbundet), så ska vi ha festen på Vagnhärads hembygdsförening istället. Det är jättefint där också.

Vi vill att en vän till oss ska viga oss - så hon har ansökt om att få bli vigselförrättare. Hoppas, hoppas!! Hon har haft ett finger med i spelet från första början, eftersom hon la tarotkort på mig, och såg precis hur HAN skulle se ut / vara! Och allt stämmer

• Poppinella

Åh, där var ju jättefint! Ska ni ha catering då om det ska vara på en bygdegård? Vad ska ni ha för mat?

Vårt ställe är ju delvis en restaurang och det är ju just den lokalen vi gillar! ( www.heagardsskafferi.com ). Vi ska ha trerätters där och vi har redan varit där och ätit en gång! De har supergod mat och servicen var underbar! Då ville man ju vara där ännu mer så vi bokade lokalen! Ångrar jag inte, men vi är tvugna att få ihop en bokningsavgift snabbt bara så vi inte går miste om den. Det är ju reserverat till oss, men inte förrän vi betalat är det HELT klart. Givetvis kan ingen annan komma och boka utan att de frågar oss, men ändå.

• Nonika

Det var ju jättefint!
    Trostorp (där vi ska vara vhd;s hemb.för.) är inte alls lyxig på nåt sätt, uatn mer sådär gammaldags fin...

Vi har beställt maten från Stensund, även tårtan. Vi har även planer på att ta allt därifrån, dvs; kaffe, te, mjölk, dricka socker, och sånt krafs som går åt

Vi väntar på en offert. Vi ska ha buffé, och det blir väl; kycklingklubbor, kalkon, fårfiol, pastasallader, potatissallader, ostar, oliver och lite sånt plock.

Jag har jobbat på den här skolan, i köket, en gång för länge sen, men jag känner i stort sett alla som jobbar där fortfarande De har erbjudit sig att köra ut maten, jättebra!

• Nonika

Vi ska ha stenar som placerings"kort", vi ska nämligen ha "Skärgård" som tema på bröllopet. Tänkte samla en del stenar nu när vi åker till Kreta, den 22;a juni

Blir tungt att släpa hem

• Elinore

*känns som om jag hamnade lite utanför med vårat 23:e...* hehe skoja bara!!!
    Vill ju berätta vad vi hunnit med:
    Kläningen ligger hos sömmerskan och hon skall börja sy på den vilken dag som helst...har köptmitt sidentyg i Indien.(ett 10 meter vitt tyg med guldtrådar i och så några meter rå siden som är vinröt)
    Kyrkan är bokad, festlokalen likaså...jobbar som kock så jag har många kontalkter med mat och dryck+ personal..så det är superbra..
    idag var vi och kikade på hur inbjudningskorten skall se ut...vi skall ha medeltidstema så det fick bli ett tjockt lite mörkare papper som vi skall ha lack sigill på :)

Berätta mer om hur ni skall göra!!!! nyfiken

Kram//E

• Nonika

Låter fint med sidentyg från Indien...får väl åka dit å handla

Åh, medeltid låter också skoj!

Det där med inbjudningskort har vi inte fått kläm alls på än. Vart kan man gå och titta på sånt..?

• Jensp

Nonika:

Ja visst är det mysigt att förlova sig kvällen innan! Vi gillar tanken iaf.

Vi kommer att boka hotellrummet så att vi kan få en sen utcheckning på bröllopsdagen. Då hinner vi även göra oss iordning där. Har en väninna som är make-up artist som ska sminka mig!

Vi kommer alltså inte att tillbringa själva bröllopsnatten där eftersom vi ändå kommer att komma hem så jääää***a sent så då blir det att pusta ut i våra egna sängar...Hoppas att det inte låter fööör tråkigt

Vilket fint ställe Stensund verkar vara!!!

Poppinella: Hej igen! Som sagt var! Ert bröllopsställe är ju hur fint som helst!

• Elinore

hejsan...
    tja...vi var inne på bokia i stan och där hade den en massa olika papper..(även lack och sigill)
    det var ganska billigt oxå... 70:- för 50 st...ntar att vi behöver en 150st till inbjudning och vigselkort och allt det där... vi tänkte ha ca 60 gäster...
    annars kan du kolla på kalligraphen (tror jag det heter) dom har en hemsida med ett .se bakom :)

• Jensp

Nonika:

Min syster har gjort mina inbjudningskort. Hon är väldigt duktig på knep och knåp (jag e hopplös!!!) och de blev väldigt fina! Jag kan rekommendera att ta en sväng på Panduro hobby om du ska göra dem själv!

• E+P

Vi hade bokat en lokal där vi ville äta, men det visade sig vara alldeles för dyrt. Vi hade inte hunnit spara ihop tillräckligt. Så nu har vi börjat leta alternativa ställen. Men vi har gott om tid iallafall!
    Vi har bestämt vilka ringar vi skall ha som förlovningsringar. Det blir titanringar. Sen som vigeslring har jag en ring jag redan fått av min m2b som jag tycker mycket om, medan han ska ha sin fars ring.

Sen håller vi på att funderar på om vi ska göra inbjudan själv ellet ej. Jag gillar att pyssla, men jag vet inte.

Vad kul att vi är så många i tråden!

Svar på tråden Vart är sep-06:orna?!