• Nonika

Vart är sep-06:orna?!

jag hittar inte er som ska gifta er september -06. Vart är ni...?

• Svar på tråden Vart är sep-06:orna?!
  • E+P

Hej alla!
    2 september är det ju dags för mig. Var o köpte klänning igår, en beg Nixa modell 360. Den är så fin! Jag får hjärtklappning när jag ser den. Gav 3000 för den, kostar 7000 ny. Den såg splitter ny ut. Jag som sa att jag aldrig skulle ha begagnat! Man kan göra fynd.

• Nonika

Vi väntar på offerten från skolan vi ska beställa maten ifrån. Fick ett mail idag från hon som jobbar i receptionen, känner henne lite sen förut eftersom jag själv jobbat där, det är ju bra
    Idag skulle de ha ett "möte", om vår offert, hon och husmor. Det ska bli spännande att se vad de vill ha i betalt. Har ingen aning om vad som är rimligt heller, men jag hade tänkt en summa om ca 5000:-. Då har jag räknat på ca 80 gäster. Vi ska ju ha buffé, och hade tänkt lite blandad mat såsom pastasallad, potatissallad, kycklingklubbor, kalkon eller annat kött, lax, ost, kex, och lite plock. Och så tårtan förstås!
    Ev. beställer vi kaffe, te, socker, mjölk och sånt därifrån också.
    Vad tror ni att det kan tänkas kosta?

• Nonika

Hallå, det var värst vad inaktiva ni är....vad gör ni, har ni semester hela bunten? Det har jag med iof....varmt är det. Trots att klockan är över 12 på natten.
    Hur går det med era planer? Själv väntar jag fortfarande på den där offerten...ska ta tag i att leta efter tel.nr till tjejen som (förhoppningsvis) ska sminka mig. Får inte ändan ur vagnen bara...det har blivit lite stillestånd i planeringen känns det som.

• Jensp

Hej hej! Har inte kommit iväg på semester ännu. Jobbar på som sjutton, men på fredag är det dags. Fyra underbara veckor av ren lathet...haha!

Har blivit en hel del ändringar i planerna. Måste byta festlokal eftersom de kommer höja hyran rätt kraftigt. Kommer att försöka fixa en fin festlokal och köra catering och hela kitet. Orkar inte hålla på med allt pyssel när det gäller egen buffé etc. Har skickat iväg lite frågor angående offertar på en del olika ställen.

Hoppas bara det går vägen!

• Poppinella

Hej allihopa!
    Det är så varmt!!! Man orkar ju knappt göra nånting!
    Vi har inte gjort så mycket mer i planeringen nu, det behövs inte för tillfället. Vi har bokat lokalen definitivt och inte bara preliminärt och det är förvisso ett stort steg.
    Sedan skulle jag boka vigselförrättare, men hon skrattade mest och sa att det inte gick att boka så här långt innan... ojdå. Det räckte visst med att ringa nästa år!!! Snacka om att jag satt där i andra änden av telefonen och blev röd i ansiktet...

• evkasu

Hej på er!

Har haft två veckors semester, haft det jätteskönt i värmen, men nu är man tillbaka på ett minst lika varmt kontor igen?..

Vi har väl inte kommit längre i planeringen mer än att vi haft tid att prata ihop oss lite om en del grejor samt spånat om bröllopsresan, hmm undrar om vi någonsin kommer fram till något gemensamt beslut där.... Nu när semestern är slut längtar jag bara tills augusti, då vi reser upp till byn vi gifter oss i, för att kolla lokal osv. Så fort det är avklarat kan vi köra på lite.

Vi har tänkt oss vigsel utomhus vid Dalälven, promenad/transport till brudskål i D:s föräldrars trädgård som ligger mellan vigselplatsen vi tänkt oss och lokalen. Sedan middag med catering o partaj för ca 40-50 pers i byns bygdegård. Dagen därpå lunch hos D:s föräldrar för dem som inte redan påbörjat hemresan (gästerna kommer i princip uteslutande från Stockholm & Roslagen i vi gifter oss ju i Dalarna). På måndagen reser vi iväg på bröllopsresa 2-3 veckor någonstans.
    Denna vigsel förutsätter ju bra väder förstås så vi måste gardera oss med inomhusalternativ också.

Nonika, grattis till förlovningen! Låter urmysigt!

E+P, kul att klänningen är klar, måste kännas häftigt, lite mer verkligt liksom!

• Nonika

Hej, trevligt att ni är kvar

Idag har vår sångerska varit här! En fd klasskompis till mig, hon ska sjunga på bröllopet. Och hennes sambo ska antagligen spela.

Annars händer inte mycket...måste packa lite nu, för i morgon åker vi till stugan en sväng.

• Nonika

I kväll har jag och min m2b varit ute på folkhögskolan där vi ska ha vigseln, och "rekat". Det var lite pirrigt och spännande, och så otroligt vackert. Vi kunde inte riktigt vara allvarliga, uatn gick och nynnade "Dum-dum-da-dum" när vi provgick, och tog tid på hur lång tid det tog att gå från dörren till slottstrappen...

Nu har vi koll på hur vi ska stå, och hur vi ska gå, så nu är vi ännu ett steg närmare den stora dagen!

• Judit

Jag ska gifta mig 9:e september nästa år. Har idag kollat kyrkor. Vet hur vi vill ha det men har inte satt igång med planerandet på allvar ännu, trodde det var lite tidigt. Men nu när jag ser hur långt ni andra kommit kan vi börja utan att känna att det är "för tidigt".

• Jensp

Hej på er! Var ett tag sedan man skrev! Känns som om jag inte har koll på något alls längre

Har nu ingen aaaaning längre vart vi skall vara eftersom vi inte kommer att vara på La Cuvvé längre. De kommer att höja hyran rätt kraftigt så vi funderar på Kvibergs kantin, Delsjö Golfkrog, Parc la Reine eller restaurang Hamngatan. Någon som har erfarenhet av dem?

Svar på tråden Vart är sep-06:orna?!