Princessdiamond: Är det nu man ska säga; Jo,jo vänta bara - just nu är du för ung för att veta om du vill ha barn eller inte, men vänta du, din dag kommer nog, då du känner att du också vill ha ett litet knytt och blablablabla...... (pågår i oändlighet)
Så var det iallafall för mig och så håller de fortfarande på - men jag har fortfarande inte känt av någon biologisk klocka och kommer antagligen inte göra på ett antal år. Det troliga är att om vi får barn innan jag fyller 30, så är det för att vi bestämt så helt rationellt... Annars så kommer vi vara barnlösa länge, länge....
Just nu lockar friheten att faktiskt kunna göra vad vi vill utan hänsyn till ett barn mer än att skaffa ett av dessa. Både fästmannen och jag har syskon som så villigt klämmer fram den ena efter den andra, så när man känner minsta lilla tendens att vilja gosa med barn så åker man till dem - och sedan konstaterar man att det är så himla skönt att slippa det ansvaret och vad det innebär.
Eller gör man som jag och åker och jobbar i en etta under en dag - kan säja att det släcker barnsuget för en låååång tid framöver
Så du är inte ensam om att vara som du é - det är jag mé!!