• Princessdiamond

Någon mer som gifter sig om ett år?

Hej alla blivande brudar och makar!

Jag funderade bara på om det är någon mer där ute som gifter sig nästa vår?
    Vi gifter oss i april, och samtidigt som det är vettigt att vänta tills dess börjar jag bli rastlös då vi egentligen har det mesta färdigplanerat..
    Någon mer som upplever det så?
    Skulle vara kul att prata med någon annan i samma sits, och jag pratar gärna med alla er andra också såklart!

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig om ett år?
  • Princessdiamond

hur ska ni göra med inbjudninskort då?

tycker det låter snyggt med alla tre färgerna

• yrvädret

Princessdiamond:
    Jag jobbar som lärare, så det lära väl vara ungefär lika lätt (eller svårt) att få tag på ett lärarjobb i Götet med omnejd som att få det i någon annan lite större stad här i Sverige. Är ju tyvärr inte så lätt att få tag på jobb som det var för några år sedan. Har dock tur som har en gedigen utbildning och erfarenhet.
    Vi vet fortfarande inte vart vi kommer att bo - måste ha jobb innan vi kan skaffa lgh så vi får väl ta vad som blir ledigt.

Men det hindrar ju inte att man börjar planera bröllop! Vi funderar på att ha ljuslila, nougat(el. mauve) och vitt som färgtema.
    Först var vi inne på att ha lila, silver och vitt, men kom på att silver blir så kallt - dessutom så gillar vi båda beigea och nougatfärgade toner. Silverfärgen kommer i min vitguldsring istället

• Princessdiamond

hmm...
    jadu, att få jobb är inte lätt, men som du säger.. har du erfarenhet så blir det ju lättare. och i hela sverige skriker man ju efter lärare.. söker du jobb i närliggande städer också och kan tänka dig att pendla? ex borås, stenungsund, mölndal osv? annars e det ett tips!

jag gillar också beiget! faktum är att det är min favoritfärg! men det där med färgtema känns lite krångligt.. eg är det ju inte det, men för tillfället finns det ingen benänmbar, även om vi vet ungefär hur vi vill ha det..