• Princessdiamond

Någon mer som gifter sig om ett år?

Hej alla blivande brudar och makar!

Jag funderade bara på om det är någon mer där ute som gifter sig nästa vår?
    Vi gifter oss i april, och samtidigt som det är vettigt att vänta tills dess börjar jag bli rastlös då vi egentligen har det mesta färdigplanerat..
    Någon mer som upplever det så?
    Skulle vara kul att prata med någon annan i samma sits, och jag pratar gärna med alla er andra också såklart!

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig om ett år?
  • yrvädret

Princessdiamond: Jag kan inte tänka mig att det någonsin blir förmycket med bröllop (sitter bara här 1½ år innan och funderar och planerar och funderar lite till... ibland känns det som att någon kört igenom min hjärna med en stavmixer..)

Nej, det kommer väl inte bli så jättelätt att få jobb. Jag kommer söka jobb även runt omkring Göteborg, att pendla ett tag spelar inte så stor roll, inte i början iallafall. Det viktigaste är att vi hamnar på rätt sida av sverige. Sitter i Linköping just nu och ska väl iallafall få något jobb på andra sidan vättern, tycker jag.

Jag tycker också om beige, är så lätt och sommarfräscht. Dessutom varm och välkomnande (tycker jag) Hela vårt vardagsrum går i beige i olika nyanser. Så mycket gillar vi färgen...

Jag tycker inte att man behöver ha ett färgtema, så länge bröllopsarrangemanget är en helhet så tror jag att allt kommer att överensstämma hur man än gör.

• Princessdiamond

Lindha
    det låter väldigt fint!

yrvädret:
    *asg* ja den liknelsen va förbaskat bra! :)
    jodå, klart du får jobb! vilken årskusr och vilket ämne undervisar du i?
    helt riktig inställning om rätt sida av landet ;)

åååh! kan inte vi byta vardagsrum?? *le*
    eller iaf tapeter å så..
    resten e jag rätt nöjd med *s*

nä, det har du nog rätt i. vi har som sagt inget bestämt färgtema.. kan väl isf kalla det för västkusttema..

• Lindha

Yrvädret: Söker ni hus eller lägenhet? Vi bor i Ale kommun ca 3mil norr om Gbg. Huspriserna är mycket billigare här, och det tar bara 25-30min med buss till Göteborg. Ett litet tips bara..

• yrvädret

Princessdiamond:
    Jag tror nog att jag kommer få jobb, är matte/NO-lärare i år 1-7, med erfarenhet av högstadiet, har dessutom läst spec.pedagogik, 20p statsvetenskap, 20p sociologi, sex-och samlevnadskurser och håller just nu på att läsa geografi. Så jag har endel till som jag klarar av att undervisa i...

Vi har superfina tapeter just nu - kommer sakna dessa enormt mycket när vi flyttar.
    Har ljusbeiga tapeter med en mörkare beige fondvägg - så snyggt! har brytit av det beiga med detaljer i stål och mörkbrunt trä och massvis med gröna växter (och en svartvit katt till det)

Västkusttema låter jättemysigt, får mig att tänka på västkustsallad, gottigottgott räkor, doft av hav och sand....

tror att det blir jätte fint!
    Vad jobbar du med i göteborg? - du skrev ju tidigare att det var svårt att få jobb, så jag blev nyfiken på vad det var du sökte efter?

Lindha:

Just nu är vi på jakt efter en hyreslgh, eftersom vi inte riktigt vet vart vi kommer att få jobb och vart vi kommer att vilja bo. Men jag ska lägga Ale kommun på minnet - kan vara bra att veta när vi ska skaffa hus om några år...
    Just nu kommer vartenda öre gå åt till bröllop känns det som så husköp lär nog dröja...

• Princessdiamond

Yrvädret:
    jo, man blir ju lite skadad när man bott vid kusten hela livet :)
    jag jobbar som timanställd på ett äldreboende..
    vill nog allra helst jobba som personlig assistent om jag ska jobba i vården
    men hade jag fått chansen så drömmer jag nog lite om jobb i restaurang..

• yrvädret

Princessdiamond:

Hehe, då kan du få jobba hos mig. Min dröm är att öppna en pianobar/restaurang eller liknande, med lite amerikansk maffiakänsla - typ 1920-30-40-tals svartklubb. Lite mörkt jazzigt sådär...

• Princessdiamond

Åh! Åh! Åh! Åh!
    Kan du inte starta upp det? jag lovar att jag ställer upp som arbetskraft! :)
    annars kan vi starta det tillsammans så blir det billigare för oss båda ;)
    har haft lite liknande drömmar fast vart inne på ngt liknande en saloon *le*
    om du sett dr quinn så förstår du ungefär vad jag menar..

• yrvädret

Princessdiamond:

Vi får ta och träffas när jag flyttar ned till göteborg i sommar - för att spåna på restaurangidéer och även lite bröllopsbestyr

• Princessdiamond

yrvädret:

det tycker jag låter som en bra idé!
    även om man inte kommer så långt med restaurangen så kommer man nog en bit med bröllopet iaf ;)
    jag vet inte om det känns som en proper fråga, och om du inte vill svara så e det helt ok.. men jag e nyfiken på din ålder? får lixom för mig att med tnake på allt du studerat och så så är du lite äldre än mig.. men sen vet jag också att det kan va en miss att tänka så.. vissa klarar att studera mycket samtidigt och har alltså hunnit mycket för sin unga ålder.. så man ska aldrig dömma efter hur saker BÖR vara *s* om man nu ska va så fördomsfull och säga att något överhuvudtget BÖR vara..
    äh, nu trasslade jag in mig...

• Lindha

Åhh får jag oxå vara med? På att träffas och prata bröllopsbestyr alltså... är tyvärr inte intresserad av restaurangen ;)

Svar på tråden Någon mer som gifter sig om ett år?