• compassgirl

Jag har fixat näsan!

Jag vill bara berätta för hela världen att jag har gjort det, äntligen! Blev opererad igår så nu sitter jag här med ett jättebandage i ansiktet. Känns kul men lite läskigt, på onsdag får jag se resultatet (i alla fall preliminärt, det tar ju ca en månad innan den mesta svullnaden gått ner).

Whhheeeeee!
    /Stina

• Svar på tråden Jag har fixat näsan!
  • vixen not a tramp

Va kul, grattis! Är nöjd med min näsa, men det finns ju andra delar man drömmer om att förbättra...

• Xite

Grattis till att ha ökat utseendefixeringen i världen.

• Maxie

Grattis till den nya näsan!
    Hoppas att resultatet blir precis som du önskat.

Var gjorde du operationen någonstans?
    Gjorde det mycket ont?

Jag hoppas att du ska bli nöjd med ditt nya utseende!

• compassgirl

Maxie: Jag gjorde den på Akademikliniken i Stockholm- det gör inte ont, är ganska svullen men inte gul&blå som jag trodde att jag skulle vara. Har bara tagit lite av mina receptbelagda mediciner, annars håller jag mig till Ipren... Måste dock ha öronproppar när jag sover eftersom jag väcker mig själv med mitt högljudda snarkande (sexigt)!

Kom gärna med mer frågor om någon är intresserad/ Stina

Xite: tackar! Varje person får döma själva.

• Mitt lilla hjärtegull...

Grattis....

Håller själv på att spara ihop till en totalnäsplastik. Men det kommer att dröja innan det är min tur.

Vem på akademikliniken var det som utförde operationen?

Hur var det att vakna upp ur narkosen? Kan du andas igenom näsan?
    Vad var det du ändrade på näsan? (puckelrygg, längden eller dyl)

// "mitt lilla hjärtegull"

• blivande fru J

får jag fråga vad som var fel på din gamla näsa? hade du någon medfödd missbildning eller har du varit med om någon olycka som vanställt den??

• compassgirl

Hejsan,
    Jag blev opererad av Jonas Röjdmark. Jag har letat en hel del och varit på andra konsultationer innan jag bestämde mig för honom, vad jag förstår är han en av de bästa i Sverige på just näsplastik.

Jag ändrade en blandning av gris- och potatisnäsa! Min näsa var inte extrem men jag har aldrig tyckt att den har passat in med resten av mitt ansikte; för stor, helt enkelt.
    Så kirurgen har slipat ned näsbenet på sidorna och även på näsryggen, samt ändrat brosket och lagt in ett litet implantat i nästippen. Det blev en öppen näsplastik eftersom ingreppet var ganska omfattande.

Nu ska jag gå och lägga mig, idag har varit den "värsta" dagen hitills. Jag har inte ont men hela mitt ansikte är supersvullet. Tom min panna är svullen!

Kram
    /S

• f.d. Svart brud

NU är jag jättenyfiken. Vad kostar en sån operation på ett ungefär. Näsplastik måste ju vara ett rätt avancerat ingrepp?!

(Jag planerar ingen plastikoperation själv, men funderar på att laseroperera ögonen när jag får råd så jag slipper glasögonen. Det lär väl gå på 12-25000 beroende på om jag måste operera båda ögonen eller inte).

• Richita

Jag har tänkt länge på att göra näsan smalare. Tack för tipset, ska beställa tid hos Dr. Jonas R.

Har redan opererat magen,armarna, ryggen,lår (fettsugning) och bröstet..jeje

• compassgirl

Hej!
    Operationen gick på 30.000 kronor totalt (plus 500 för konsultationen). Mycket pengar, men jag tänker det som så, att det är som att skaffa den absolut dyraste accesoaren du någonsin kommer köpa, och i gengäld kan du ha den dygnet runt, resten av ditt liv!

Idag är dag fyra efter operationen, är inte svullen längre men lite gul under ögonen, vilket är bra för det innebär att det håller på att gå bort!

På onsdag är det dax att ta bort gipset! Det känns mer nervöst att vänta på än själva operationen!

En bra sida är www.rhinoplasty4u.com, finns massor av information även om den är väldigt amerikansk!

Kram på er! S

Svar på tråden Jag har fixat näsan!