• compassgirl

Jag har fixat näsan!

Jag vill bara berätta för hela världen att jag har gjort det, äntligen! Blev opererad igår så nu sitter jag här med ett jättebandage i ansiktet. Känns kul men lite läskigt, på onsdag får jag se resultatet (i alla fall preliminärt, det tar ju ca en månad innan den mesta svullnaden gått ner).

Whhheeeeee!
    /Stina

• Svar på tråden Jag har fixat näsan!
  • Fillifjompan

Affeman:

Jag känner verkligen precis som du! Jag ska operera mig om drygt två veckor och har bara talat om för mamma, brorsan och en kompis. Jag tycker inte att jag ska behöva berätta för nån annan. Märker de så märker de. Jag menar, jag skulle inte tala om för alla om jag skulle operera bort åderbråck eller nåt sånt.

Röjdmark sa till mig "att operera näsan är en stor personlighets-förändring, men inte i ditt fall. Folk kommer att se att nåt är anorlunda men de kommer nog inte kunna säga vad det är som är annorlunda."

Jag måste berätta på jobbet snart i alla fall. Jag kommer ju att gå med plåster i en vecka efter gipset är taget så det vore ju bra om jag berättade i förväg. Ser inte fram emot det. De tycker jag är fåfäng nog som jag är.

Det var 4 månaders väntid för mig så du bör ju boka tid snarast om du vill operera dig i sommar. Är du osäker kan du ju avboka ända fram tills 3 veckor innan utan att det kostar dig nånting.

Lycka till!

• Affeman

Fillifjompan

2veckor! pirrigt antar jag.

Hur länge måste man gå omkring med plåster och bandage på näsan (jag förstår att det är individuellt, men ca).

Det var precis det han sa till mig. Folk kommer att se att det är något som är annorlunda min inte riktigt vad. Vet inte riktigt om jag tror på det...

En annan grej, när du var där på konsultation, fick du se före och efter bilder på olika personer? Jag glömde fråga efter det och har ganska mycket ångest för att jag inte fick se några.

Känns som om jag ville se hur duktig han är! Funderar på att åka dit på en till konsultation, som jag tidigare nämnde så var det ett år sen jag var där.

Du lär ju berätta hur det gick efter operationen :)

/A

Ps. Tackar swing för dom kloka orden.

• Fillifjompan

Affeman:

Ja, det börjar bli rejält pirrigt. Som jag fattar det så har man gips en vecka och sen plåster en vecka till. Jag fattar inte riktigt vitsen med ha plåster efter man tagit bort gipset. Glömde fråga honom det. Sen är det individuellt hur länge man ser svullen ut, men som jag fattar det så ser man skaplig ut efter 2 veckor.

Precis som du så glömde jag fråga om före & efter bilder, men vad jag har hört så är han en av Sveriges bästa plastikkirurger på just näsor. Jag tror inte att du behöver oroa dig att han inte är duktig. Jag har fullt förtroende för honom.

Om du redan varit på konsultation och bara vill se före & efter bilder kanske du kan få göra det utan att behöva gå på en ny konsultation? Ring och fråga. Känns kanske lite dumt att betala 500 kr för att få se lite bilder.

Självklart håller kommer jag att berätta hur det gick efter operationen.

• Maxie

Fillifjompan; Vad spännande, jag förtår att du är nervös. Jag är till och med nervös, och jag har inte ens bokat tid än. Jag ska ringa till akademikliniken ganska snart har jag tänkt, men jag vet inte hur jag ska säga det till min sambo. Jag har tänkt ta upp det flera gånger, men jag ångrar mig alltid. Jag vet egentligen inte vad jag är rädd för, för jag vet att han skulle stötta mig, fast han egentligen tycker att jag är fin som jag är. Det är nog bara det att näsor är ett ganska känsligt ämne för mig (och säkert för en del av er andra också)...
    Jag tänker nog inte berätta för några andra än honom om operationen innan den är utförd.

Iallafall, så vill jag önska dig lycka till! Jag hoppas att du blir jättenöjd med ditt nya utsende, och att du kommer hit och stöttar oss andra och ger oss ännu fler tips och råd!

• Affeman

Det där vart ju inte så bra?!?
    Ganska kass före och efter bild.

• Fillifjompan

Nej, den bilden var inge vidare. Kolla in denna länk istället. Dock ej från Akademikliniken.

www.smartrhinoplasty.com/beforeafterphotos.html

Maxie:
    Tack och bock för lyckönskningarna. Självklart kommer jag tillbaks med tips och råd, samt uppdateringar om hur det går.

• Fillifjompan

Det börjar dra ihop sig för min del. På tisdag är det dags. GULP! Kan inte fatta att jag verkligen ska göra det.

Har berättat på jobbet nu, vilket jag varit såååå nervös över. Men de tog det jättebra. De tyckte att det var ganska coolt + att det är väl upp till var och en vad man vill göra.

Tänkte jag skulle dela med mig av denna länk också med forum, foton, dagböcker och annat om diverse skönhetsoperationer.

www.cosmeticsupport.com/

• Fillifjompan

Jaha, gott folk, då var det gjort. Opererade näsan igår. Sitter nu här med gipsad näsa och plåster och ser ut som Hannibal när han hade "hockeymasken" på sig.

Har blåmärken under ögonen och upp lite i pannan. Smörjer med Hirudoid salva får att få de att gå bort snabbare. Är ganska svullen runt ögonen också. Det verkar som om det blivit värre under dagen. Är ganska täppt i näsan men det går fortfarande att andas lite i alla fall. Har sovit halvt sittandes för att minska blödningen och inte bli så svullen. Näsan droppar lite blod/snor fortfarande.

Det märkliga är att jag inte har det minsta ont. Det dunkade strax efter operationen men jag fick nåt piller så det gick bort direkt. Tog en Citodon för 14 timmar sen och har inte behövt ta nån mer.

Det enda som är besvärligt är att sen jag vaknade från narkosen känns det som om jag har grus i ena ögat enda. Narkosläkaren sa att det kunde bli så ibland. Fick nån ögonsalva i alla fall. Lite konstigt att man har fått en massa ben och brosk bortmejslat och så sitter man och klagar över grus i ögat...

Ska ta bort gipset på tisdag. Längtar...

• Maxie

Åh, vad skönt att höra att allt gått bra, och att du mår bra efter omständigheterna!

Berätta gärna mer, alla detaljer, för oss som fortfarande inte har gjort slag i saken. Ja, när du orkar (och om du vill) förstås!

Hoppas läkningen och allt går bra!

Svar på tråden Jag har fixat näsan!