• compassgirl

Jag har fixat näsan!

Jag vill bara berätta för hela världen att jag har gjort det, äntligen! Blev opererad igår så nu sitter jag här med ett jättebandage i ansiktet. Känns kul men lite läskigt, på onsdag får jag se resultatet (i alla fall preliminärt, det tar ju ca en månad innan den mesta svullnaden gått ner).

Whhheeeeee!
    /Stina

• Svar på tråden Jag har fixat näsan!
  • kanada

Vad hände med compassgirl???

• krukan

Grattis !! va du är duktig. Själv ska jag göra samma operation i okt, är redan nervös.Var det Jonas R som gjorde det?
    Hör gärna av dej igen och berätta hur det
    känns och hur det blev.Jag tycker du är jätte modig! Lycka till på tisdag.

• Fillifjompan

Yes, det var Jonas Röjdmark som opererade. Han verkar verkligen duktig. Men vi får väl se när gipset är borttaget. Hur som helst så kan det ju inte bli sämre.

När jag kom dit fick jag ställa mig framför spegeln och förklara vad jag ville ha gjort. Fast jag hann knappt börja innan han avbröt och sa att "jag vet PRECIS hur jag vill göra din näsa. Du ska ha en spikrak näsa. Ta bort lite här och lyfta tippen 1 grad. Då kommer du att få den idealiska näsan." Kändes bra att han var så säker på vad som skulle passa mitt ansikte.

Han sa innan att operationen skulle ta ca en timme men när jag vaknade hade det gått tre timmar. Jag vet inte hur länge det tog innan jag vaknade från narkosen men jag antar att operationen tagit längre än beräknat. Det var ganska jobbigt att vakna upp. Jag mådde inte illa eller så, kände mig mest obehaglig. Orkade inte ha ögonen öppna men kunde inte somna om. Låg mest där och väntade på att jag skulle piggna till. Var hur törstig som helt. Sköterskan kom och gav mig vatten, samt smetade Vaselin på läpparna. När jag piggnat till lite skjutsade de tillbaks mig till mitt rum där jag fick nyponsoppa och en macka. Jonas kom in efter ett tag och sa att allt gått bra. Efter ett par timmar kände jag mig pigg nog att åka hem.

Igår svullnade jag upp rejält framåt kvällen, stora påsar under ögonen samt svullen vid näsroten. Blåmärkena var som värst igår, men idag börjar de ge med sig. Måste bero på att jag smetar in mig med Huridoid salva minst 5 ggr/dag. Det kan jag verkligen rekommendera! Ögat är fortfarande irriterat sen efter narkosen. Bor hemma hos mamma nu och blir ompysslad och varje gång hon ser mig säger hon "Herregud, hur du ser uuuuuuuut!" Och jag kan ju inte annat än att hålla med.

Är ganska täppt i näsan fortfarande men det har slutat droppa. Smög mig ut på tomten igår kväll med huvtröja så ingen skulle se mig. Tänkte att lite frisk luft skulle få nästäppan att släppa men inte då. Det är nog bara att härda ut. Men det känns i alla fall inte värre än en vanlig förkylning. Som tur är har jag i alla fall inte ont.

• krukan

Oj då ! Men va skönt att du inte har ont.
    Måste få höra mer sen.Tack för att du delar med dej! Sköt om dej och tänk va skönt att nu är det gjort!

• brud för länge sen

Fillifjompan : Hej!! Ville bara fråga dig hur din näsa såg ut innan operationen. Var den en örnnäsa? mullig näsa eller hur såg den ut? För att jag har en lång näsa som skulle va lätt att operera.. Läkaren lär bara slipa bort benet. Så jag vet inte om du hade samma näsa??

• Fillifjompan

Brud för länge sen:

Jag hade en s.k. örn-näsa med en puckel mitt på. Inte sådär super-stor, men stor nog för att jag ha velat ha bort den sen jag var 10 år. Men numera har jag en spikrak näsa sägs det. Bara fyra dar tills jag får se den nu.

Nu börjar jag se skaplig ut. Blåmärkena är mestadels gula och svullnaden har nästan gått ner helt. Går skapligt att andas genom näsan. Är fortfarande blodsprängd på ena ögat med det skaver inte längre. Ser nog ut som folk igen lagom tills på onsdag då jag tänkte börja jobba igen. Men näsan kommer nog att vara svullen ett bra tag framöver sägs det ju.

Ha det bra, alla. Jag återkommer med updates.

• Jengirl

Hej!!

Jonas ska göra mina nya bröst den 3 maj! Han verkar sååå bra bara. Stämmer min uppfattning?? Du borde veta som nyss har blivit opererad av honom..

• brud för länge sen

Fillifjompan : Hur mycket kostade hela operationen???

• Fillifjompan

Jengirl:
    Jo, visst verkar han kanonbra! Jag har ju inte sett resultatet ännu, men jag tvivlar på att det kan vara annat än bra. Lycka till med dina nya bröst! Spännande.

Brud för länge sen:
    22 000 kr kostade det. Inte så farligt med tanke på att näsplastik på AK ligger mellan 18 000 och 48 000. Jag hamnade i alla fall i den nedre delen av skalan. Han sa att det var ingen komplicerad operation. Bara slipa ner benet lite och förfina tippen.

• brud för länge sen

Fillifjompan : Det var inte alls mycket ...speciellt att genom din beskrivning om din näsa liknade den min näsa jätte mycket. Men jag har en kompis som hade en sån näsa också men hon betalade 30 000 ..och det var mycket med tanke på hennes operation för att man såg bara en jätte liten förändring.

Svar på tråden Jag har fixat näsan!