• compassgirl

Jag har fixat näsan!

Jag vill bara berätta för hela världen att jag har gjort det, äntligen! Blev opererad igår så nu sitter jag här med ett jättebandage i ansiktet. Känns kul men lite läskigt, på onsdag får jag se resultatet (i alla fall preliminärt, det tar ju ca en månad innan den mesta svullnaden gått ner).

Whhheeeeee!
    /Stina

• Svar på tråden Jag har fixat näsan!
  • Affeman

Har bokat tid nu, början av agusti då gäller det!

Såg ni att ni talade om priser osv. 28 000 blir slut notan för min del. (Skulle kunna betala det dubbla om jag var säker på att jag blir nöjd med resultatet). Men men... jag har en ganska stor och bullig näsa.

Har kollat upp mr Röjdmark, han har 2 anmälningar.
    1) 1997, nåt som hade med en canser böld att göra.

2) För cirka 1,5 år sen, men det fallet var under utredning så jag fick inte mer info.

Han är även legitimerad plastikkirurg (man behöver inte vara det i Sverige för att få utföra såna operationer).

Nu vet ni! :)

Fillifjompa>> SKÖNT att det har gått bra.
    Berätta för oss om resultatet när embelaget ryker...

• brud för länge sen

Fillifjompan : Hej!! Berätta har du tagit bort gipset..vi e nyfikna!! Gör inte som compassgirl hon bara försvann!! För då kommer ni att skrämma oss

• Fillifjompan

Så var då ÄNTLIGEN gipset borttaget. Men aj aj aj vad ont det gjorde. Det var nog det som har gjort ondast av allt under hela veckan. (Stygnen är självupplösande så de behövdes inte tas.) När gipset var borta kastade jag mig över spegeln. Jag var beredd på att det var långt ifrån slutresultatet som jag skulle få se, och tur var väl det. Min första tanke var att näsan såg ut som en korv. Jätte-svullen och bra mycket bredare än den kommer att vara sen. Men puckel var borta i alla fall och när svullnaden är borta blir det nog jätte-bra.

Går numera omkring tejpad näsa för att hålla svullnaden nere. Tejpen är väldigt lik min egen hudfärg så det syns inte ens att jag är tejpad om man inte står väldigt nära. Var på IKEA igår och det var inte nån som reagerade. Ska vara tejpad i 5-6 dar.

Näsan ömmar lite om man trycker på den, vilket jag försöker låta bli. När man känner på näsan är man ju van att känna hårt ben under skinnet. Men nu är den så svullen att det känns "svampigt."

Näsan har slutat droppa som en kran och blåmärkena är nästan borta. Är tillbaks på jobbet.

Jag är i alla fall super nöjd. Detta var det bästa jag har gjort! Ungefär samma känsla som när man klippt sig i en ny snygg frisyr fast 100 gånger bättre.

Har ni några frågor så fråga på bara.

Kram på er alla.

• brud för länge sen

Hur lång tid tror du det tar innan svullnaden går bort alltså inte helt men att den blir normal..som förut..

• Fillifjompan

Ingen aning. Verkar vara väldigt individuellt. Hittade följande på www.cosmeticsupport.com

"Most people are presentable within 2 weeks (unless perhaps if they have thick skin). The bridge should be down within about 6 weeks but the tip may take months to refine, even up to a year. But this would be subtle and only noticeable to you."

Jag tror nog inte att jag ser sååååå himla tokig ut under tejpen. Vi får se nästa vecka. Hur som helst så ser näsan mindre ut nu, med svullnad och plåster, än den gjorde innan. Lite bredare, men den är definitive inte lika hög.

• Jengirl

Affeman!

Så du har kollat upp Röjdmark, två anmälningar.. hmmm inte bra. men men 1997 var han ingen plastikkirurg va, utan jobbade som vanlig läkare. Då har han fått den då. Ja det är ju alltid två sidor av historien. Ska du opereras av honom?

• brud för länge sen

Fillifjompan : Jag ville fråga dig hur såg din tipp ut innan operationen och vad har läkaren gjort med den..han har tagit bort från sidorna eller bara lyftit upp den en grad som han sa???

• Fillifjompan

Iiiiiiiiiiiiiii, vilken fin näsa jag har nu. Den ser redan jätte-bra ut. Den är förstås ganska svullen över näsryggen och är ganska bred fortfarande men jag är redan jätte-nöjd. Svårt att tänka sig att den kommer att bli snyggare och snyggare för var dag som går.

Har träffat både släkt och vänner sen plåstret åkte av och det är inte nån som märkt nåt. Konstigt tycker jag, men bra iofs.

brud för länge sen:
    Det var egentligen inga större fel på min tipp förrut, så han tog bara bort pytte-lite från sidorna. Vad jag fattar så är det tippen som är svullen längst så än så länge ser jag inte så stor skillnad.

• fia_85

HEJ alla. Hittade denna underbara sida (om man få säga så) om näsoperationer. skall göra min operation på torsdag denna veckan alltså den 28 april. o jag e så nervös nu men samtidigt längtar jag. nI berättar verkligen bra det lugnar ner mig till max. de verkar juh inte vara så farligt alls. men en sak undrar jag...jag skall nämligen operera mig på viktoriakliniken av dr. charles. han sa att två veckor efter operationen skall du kunna leva som vanligt...kunna gå ut o träffa vänner o dansa visa sig asså. upplevde ni det så. om jag ej kommer in här kan ni inte vara söta o mejla mig på pea_1985@hotmail.com. kramar

• Fillifjompan

Hej Fia_85!

Idag var det på dagen två veckor sen som jag opererade mig. Jag ser helt ok ut. Svullen fortfarande men det är nog ingen mer än jag som tänker på det. Det är ingen som sagt nåt i alla fall. Det är å andra sidan ingen som sett att jag opererat mig heller.

Vet inte om det är så smart att gå ut och dansa redan två veckor efter operationen. Fast det beror ju kanske på vilken dans det gäller. De sa till mig att man kan börja motionera lite lätt tre veckor efter operationen. Jag försökte tjuv-starta lite igår med att jogga (är rädd jag tappar för mycket kondition) men det började på att dunka i näsan. Så det blev en rask promenad istället.

Lycka till med din operation. Det är ingenting att vara nervös över. Allt kommer att gå jättebra.

Svar på tråden Jag har fixat näsan!