• compassgirl

Jag har fixat näsan!

Jag vill bara berätta för hela världen att jag har gjort det, äntligen! Blev opererad igår så nu sitter jag här med ett jättebandage i ansiktet. Känns kul men lite läskigt, på onsdag får jag se resultatet (i alla fall preliminärt, det tar ju ca en månad innan den mesta svullnaden gått ner).

Whhheeeeee!
    /Stina

• Svar på tråden Jag har fixat näsan!
  • Richita

Vad tråkigt, Vi vill veta hur det gick för henne.

COMPASSGIRL, vart är du?

Berätta om du blev nöjd med operationen.

• Richita

jajajaja vi kvinnor,

ggggggggggggggggggggggggggguuuuuuuu va nyfikna vi é!

• Maxie

Fillifjompan:

Hur går det för dig, har du bokat någon tid?

Ingen som hört något från compassgirl?

• Vår blomma

Åh jag vill oxå fixa min näsa. Har dock inte kommit så lång att jag har bokat en första tid hos någon doktor, men Akademikliniken verkar vara ett säkert kort!
    Vill bli av med bullnäsan, själva tippen känns bred och "tjock".
    Hej hopp, lycka till alla!!
    :)

• Fillifjompan

Maxie:

Jag bokade tid redan i december och har tid för operation i mitten på april. Börjar närma sig... Har gått och väntat så länge nu och snart är det dags.

• Vår blomma

Åh vad härligt nervöst!!

Nu har jag beställt tid för konsultation med Conturkliniken i Sthlm. Synd bara att man får vänta så länge, 22 april.

Jätte trevligt bemötande och bra information. De verkar super trevliga och tjejen jag pratade med ska skicka hem ännu mer information till mig och bokningsbekräftelse!!

Jippi nu kanske man äntligen blir av med bullnäsan...
    :)

• Fillifjompan

Är det nån som vet varför man måste ha plåster en vecka efter gipset är borttaget? Känns inte så himla roligt att traska omkring på jobbet med plåster på näsan... Om man nu kan vara tillbaks på jobbet så snart.

En fråga till: Vart tar benflisorna vägen när de hackar bort de? Suger de ut de eller? Usch jag blir alldeles svimfärdig när jag tänker på att de ska hacka bort delar av näsan. Huuu...

• Affeman

Hejsan!
    Jag har också funderat på att operarer näsan. Jag hade konsultation med Joans Röjdmark för ett år sedan, men har inte vågat boka tid än. Det som jag är rädd för är omgivningens reaktioner, vänner och arbetskamerater. Ska man berätta för alla innan operationen?

Jag är 23 år gammal och säger mig själv som en socialperson med väldigt många "hej kopmisar". Det jag är rädd för att jag måste stå och förklara varje gång jag ser en sådan. Och att jag kommer att känna mig uttittad på "stan", ungefär som när är på väg hemma efter man har man har varit hos frisören.

Jag är säker på att jag inte är ensam om problemet! är det någon som har några kloka tips?
    Ps. Någon som vet hur lång väntetiden är nu, tänkte göra operationen någon gång på sommaren om det går.

• Swing

Affeman: många gånger tror jag man oroar sig för att omgivningen ska märka och reagera mer än de verkligen gör. Har du "så ohyggligt ful näsa" att du verkligen är 1000% säker att alla genast ser att du opererat mig?
    Varför jag undrar är att folk ofta märker att NÅGOt är annorlunda, men inte kan säga exakt vad. (När min blonde man i ett ungdomligt vansinnesanfall färgade håret svart/lila frågade t.ex. hans pappa om han hade köpt nya glasögon)...

Var stolt över dig själv både före och efter operationen och låt ingen klanka ner på dig och ditt beslut.

Svar på tråden Jag har fixat näsan!