• Maxie

Jag har fixat näsan!

Grattis till den nya näsan!
    Hoppas att resultatet blir precis som du önskat.

Var gjorde du operationen någonstans?
    Gjorde det mycket ont?

Jag hoppas att du ska bli nöjd med ditt nya utseende!

• Maxie

Hur går det med svullnaden? Hoppas att du mår bra...
    Hur lång tid tog det från det du bestämde dig tills du fick ett datum för operation? Är det väldigt lång väntetid?

• Maxie

Compassgirl;

Hur mår du nu? Antar att du har fått ta bort stygn och bandage och liknande...

Jag har nu bestämt mig för att göra slag i saken och boka en tid. Mitt allra största problem är bara hur jag ska tala om det för mina närmaste. Ingen kommer att bli arg eller särskilt upprörd, det vet jag, men det är bara det att jag skäms så. Jag har alltid haft så svårt att prata om min näsa, och vet inte hur jag ska tala om det. Jobbigt! Men jag vill heller inte må så dåligt över den som jag faktiskt har gjort i hela mitt liv.

Problem nr två är pengarna. Jag har lite sparat, och funderar på att kanske låna till resten. Jag antar att först när man varit på konsultation får man veta på ett ungefär vad det kostar.

Nä, jag känner att det är dags för mig att börja leva, och inte ständigt gå och dälja mitt ansikte...

• Maxie

Fillifjompan:

Hur går det för dig, har du bokat någon tid?

Ingen som hört något från compassgirl?

• Maxie

Fillifjompan; Vad spännande, jag förtår att du är nervös. Jag är till och med nervös, och jag har inte ens bokat tid än. Jag ska ringa till akademikliniken ganska snart har jag tänkt, men jag vet inte hur jag ska säga det till min sambo. Jag har tänkt ta upp det flera gånger, men jag ångrar mig alltid. Jag vet egentligen inte vad jag är rädd för, för jag vet att han skulle stötta mig, fast han egentligen tycker att jag är fin som jag är. Det är nog bara det att näsor är ett ganska känsligt ämne för mig (och säkert för en del av er andra också)...
    Jag tänker nog inte berätta för några andra än honom om operationen innan den är utförd.

Iallafall, så vill jag önska dig lycka till! Jag hoppas att du blir jättenöjd med ditt nya utsende, och att du kommer hit och stöttar oss andra och ger oss ännu fler tips och råd!

• Maxie

Åh, vad skönt att höra att allt gått bra, och att du mår bra efter omständigheterna!

Berätta gärna mer, alla detaljer, för oss som fortfarande inte har gjort slag i saken. Ja, när du orkar (och om du vill) förstås!

Hoppas läkningen och allt går bra!

Svar på tråden Jag har fixat näsan!