• compassgirl

Jag har fixat näsan!

Jag vill bara berätta för hela världen att jag har gjort det, äntligen! Blev opererad igår så nu sitter jag här med ett jättebandage i ansiktet. Känns kul men lite läskigt, på onsdag får jag se resultatet (i alla fall preliminärt, det tar ju ca en månad innan den mesta svullnaden gått ner).

Whhheeeeee!
    /Stina

• Svar på tråden Jag har fixat näsan!
  • compassgirl

Maxie: Jag gjorde den på Akademikliniken i Stockholm- det gör inte ont, är ganska svullen men inte gul&blå som jag trodde att jag skulle vara. Har bara tagit lite av mina receptbelagda mediciner, annars håller jag mig till Ipren... Måste dock ha öronproppar när jag sover eftersom jag väcker mig själv med mitt högljudda snarkande (sexigt)!

Kom gärna med mer frågor om någon är intresserad/ Stina

Xite: tackar! Varje person får döma själva.

• compassgirl

Hejsan,
    Jag blev opererad av Jonas Röjdmark. Jag har letat en hel del och varit på andra konsultationer innan jag bestämde mig för honom, vad jag förstår är han en av de bästa i Sverige på just näsplastik.

Jag ändrade en blandning av gris- och potatisnäsa! Min näsa var inte extrem men jag har aldrig tyckt att den har passat in med resten av mitt ansikte; för stor, helt enkelt.
    Så kirurgen har slipat ned näsbenet på sidorna och även på näsryggen, samt ändrat brosket och lagt in ett litet implantat i nästippen. Det blev en öppen näsplastik eftersom ingreppet var ganska omfattande.

Nu ska jag gå och lägga mig, idag har varit den "värsta" dagen hitills. Jag har inte ont men hela mitt ansikte är supersvullet. Tom min panna är svullen!

Kram
    /S

• compassgirl

Hej!
    Operationen gick på 30.000 kronor totalt (plus 500 för konsultationen). Mycket pengar, men jag tänker det som så, att det är som att skaffa den absolut dyraste accesoaren du någonsin kommer köpa, och i gengäld kan du ha den dygnet runt, resten av ditt liv!

Idag är dag fyra efter operationen, är inte svullen längre men lite gul under ögonen, vilket är bra för det innebär att det håller på att gå bort!

På onsdag är det dax att ta bort gipset! Det känns mer nervöst att vänta på än själva operationen!

En bra sida är www.rhinoplasty4u.com, finns massor av information även om den är väldigt amerikansk!

Kram på er! S

• compassgirl

Hejsan Maxie,

Svullnaden var värst runt dag 3-4, på bilderna jag tagit är mitt ansikte helt klotrunt. Det var jobbigt men man får Citodon, en ganska stark smärtstillande medicin, som även gör att man blir lite trött och inte bryr sig lika mycket om det är obekvämt eller kliar.

Jag hade faktiskt en tid bokad i oktober men ångrade mig, då var det ca 2 månaders väntetid från det att man var på konsultationen. Men sen fick jag ett ryck i mitten av januari, och då hade de en lucka bara tio dagar senare! Så det kan gå fortare också, men cirka två månader får man räkna med.

Imorgon åker gipset av, det ska blir så jäkla skönt för det kliar ganska mycket nu, plus att jag tror att det kanske har börjat lukta lite illa (blä!)... känner inget själv eftersom min näsa fortfarande är så täppt...

Önska mig lycka till! Kram S

Svar på tråden Jag har fixat näsan!