• Bride2B..

Young bride seeks... ;) (3)

Tjena, då var det dags att starta en ny tråd eftersom den första och andra stängdes *suck*

Hoppas massa kommer skriva, i 1:an skrev vi 1063 inlägg, på 2:an 1017 inlägg.. Fortsätt skriva :D

Fråga:
    Finns det några unga brudar som ska gifta sig under år 2005 som jag? ;-?
    Presentera er gärna här nedan genom att svara på följande frågor..
    1. Ålder (din och din M2B's)
    2. Vad heter du/ni?
    3. Vart bor du/ni?
    4. När har ni satt datumet?
    5. Vad har ni gjort/hur långt har ni kommit än så länge?
    6. Har ni köpt kläder ännu? i så fall, hur ser de ut?

Lycka Till och fortsätt skriva :D
    /Julie

• Svar på tråden Young bride seeks... ;) (3)
  • Blåklinten

Någon mer än jag som redan e uppe, sminkad och helt klar

Kan inte fatta att jag e så morronpigg jag har ju lov....men de försvinner säkert till nästa vecka då jobbet drar i gång i gen

• Bride2B..

jag e också vaken. Jag skull egentligen iväg och jobba men eftersom vägen var avspärrad pga sprängning (nån hade sprängt en bannkomat eller liknande) så kunde varken bussar eller bilar köra förbi. Så idag har jag ledigt, skall till stan sedan för at träffa min brudtärna och köpa lite fisketråd så jag kan fästa ringarna på inbjudningarna. Sedan så tänkte jag nu beställa lite grejer från Calligraphen såsom konfetti och nätknyten. Funderar också på att köpa ett par champagneglas som jag och marcus skall ha för att fira med vid varje jubileum... Jag kan bara inte bestämma mig för vilka.. Kan nån hjälpa till?

www.romance.se/se/shopserver/showproduct.asp&calledFrom=productlist.asp&prodgrp=34756

eller

www.romance.se/se/shopserver/showproduct.asp&calledFrom=productlist.asp&prodgrp=34758

eller

för de som har calligraphens katalog så kan ni slå upp glasen på sidan 60, det är två champagneglas med "foten" format till ett halvt hjärta och när man lägger de champagneglasen igop så bildar "fötterna" ett hjärta :) pris, 395:- och tyvärr har de glasen ingen gravering!

Hjälp(?)!

• Blåklinten

Hm svårt alla glasen e fina !!!

Vi köpte glas på cervera med ett litt frostat hjärta på i mitten av foten som vi använder när vi firar något så kolla där me för dom va inte dyra alls !!

Har du bild på inbjudningskorten ??

Vilket underbart väder i dag, rena sommarn !!!!
    Hämtade precis ut en massa sommarkläder som jag beställt *längtar* !!!!

• Bride2B..

här var det jättedimmigt på morgonen, nu börjar det klarna lite gran och solen har stuckit upp lite också :)

Nej jag har inga kort på inbjudningskorten. Inte mer än de jag la upp förr på mina MSN groups men de blev ju inte riktigt så och så var de inte klara heller... har tyvärr ingen kamera här!

Angående glasen så vet jag vilka du menade. Jag ville också köpa sånna först men sen när jag var med marcus i affären och visade de för honom så sa han att han och hans ex köpte sånna innan vi blev tillsammans och då tappade jag suget på de helt och hållet fastän jag var så "kär" och förtjust i de :/

• Blåklinten

Aha då förstår jag att du tappade suget lite !!!

Efter i morgon börjas min klänning sys på riktigt !!
    Funderar på att göra en grej själv till den, en avtagbar nät grej till kjolen, den ska bara täcka typ halva kjolen eller nåt....fick iden av den här klänningen och ska spinna vidare på de

groups.msn.com/oskarochkajsa/klnningar.msnw&PhotoID=88

• Bride2B..

åhh vad spännande :) du måste också vara väldigt nervös och spänd på en gång :)
    Den detaljen med ett avtagbart nät låter ascoolt, det såg fräckt ut också på bilden ;)

• Bride2B..

har du en ungefärbild av de klänningarna på din sida på hur livet ser ut? eller kanske till o med hela klänningen?
    Har du bestämt dig för 2-delat?

• Blåklinten

Ja jag tycker också de ser fräckt ut och så e de bra om man kan ha de avtagbart ifall man skulle ädra sig !!!

Jag e nog mest ivrig på att komma i gång me klänningen, de blir en hel klänning men hon får göra provliv i bomullstyg först för att se så de stämmer måttmässigt och sen börja klippa i de riktiga klänningstyget.
    Tyckte överdelen på klänningen på bilden va fräck me men de e nog ganska svårt att sy...men kanske man skulle kolla me henne i morrn ändå....hm....*beslutsångest*

• Blåklinten

Har just upptäckt att vi kommer hem från vår bröllopsresa samma dag som ett annat bröllop går av stapeln och de e i Sthlm...ska maila apollo och kolla ifall man kan byta så man reser från Sthlm i stället för Gbg

• Bride2B..

oj! hoppas det går att ändra nudå

Svar på tråden Young bride seeks... ;) (3)