• Kosterbrud

bt träff Göteborg 2

Hej tjejer!

Såg att de stängt av vår tråd så jag tänkte starta en ny.

Det var trevligt igår, och inspirationen kom tillbaka på nytt! Så nu ska jag börja pula på inbjudningskort och festprogram igen.
    Åhh vet ni vad...fick mail om att de har skickat iväg min klänning igår!!! Så nu är den snart här hugahh vad nervöst

Kram Petra

• Svar på tråden bt träff Göteborg 2
  • Kosterbrud

FROGGY1: Det var en Maggie Sottero "Sarchi" som jag beställde på nätet. Och det var via ebay, fast från USA tyvärr, så vi får väl se nu hur det går med tullen nu när det verkar har ändrat på reglerna lite. Jag fick mail att de skickade klänningen till mig förra veckan så "so far so good" Men det är lite nervöst om det kommer något paket och om det passar och är som jag tänkt mig.

Anna gbg: jag vet inte hur lång tid det skulle ta med frakten, hur lång tid tog det för dig? Du beställde väl också från USA?

• Anna gbg

CA: Man måste spara ner det i filen som alla typsnitt finns i. Jag gjorde så (om jag minns rätt) att jag sparade ner det tex i min privata mapp i datorn. När den är nedladdad så klickar man på öppna i den rutan som kommer upp. Sen måste man "extrahera" den (tror jag det hette). När man gjort det så kan man klippa ut filen och klistra in den i mappen med alla andra typsnitt. Sen finns den med bland de andra typsnitten i word.
    Hoppas du förstår - eller har någon som är bättre på datorer än mig i närheten!

• C.A

Anna gbg:
    Tackar tackar! Det fixade sig och tjusigt blev det!

• FROGGY1

JA IGEN;)....nu har jag hittat på ebay en som säljer Dion för leverans....länkad till chic bridal ....är det någon av er som beställde från ebay som kom i konatkt med chic bridal och vet om det är bra o så...???375 dollar låg klänningen på nu men det var 9 days to go,,,,,vad tror ni ????? Det jag är så himla orolig för bara är LÄNGDEN på klänningen...jag är 1,79 lång!!!!så den inte blir för kort!!!!panik...ska mäta alla andra mått men längden ??? Kosterbrud , hur lång är du??? Vad valde du i storlek, minns inte om du tog en 8???? Skrev du hur lång du är???? Hur som helst så ska jag hem ikväll och registrera mej och sen buda,,,,,,huh...är alldeles stirrig--klänningen är ju så fin !!

• Anna gbg

CA: Det tror jag säkert! Vi har ju redan sett prov på din kreativa ådra :) Hoppas få se på nästa träff!!

Kosterbrud:
    Jag kollade min mail och det ser ut som om klänningen skickades den 11 oktober och jag hade den den 15:e oktober. Kom inte ihåg att det gick så fort!! Men jag hade kanske lite tur. Jag tror att hon jag köpte den av sände iväg ganska många på en gång. Kanske köpte jag precis innan en sån sändning?!

Froggy: Hade kvar mailadressen och namnet till hon jag handlade av. Hon heter Barbara Barrett och adressen var Om du var sugen på att maila henne...

• Anna gbg

Foggy: andas he he he.
    Kolla så de har fått mest positiva omdömmen och hur mycket/många klänningar de har sålt. Maila dem om måtten. Du kan säkert hitta en mått-omvandlare här på BT eller länkar till en sån. 9 dagar är låååång tid. De brukar svara fort på mail.
    Obs:glöm inte kolla att de skickar till sverige!
    Lycka till!!

• FROGGY1

Anna-gbg:
    Jag andas lugnare efter min beställning..;) eller kanske inte....kanske när den anlänt ,hihi...TACK för infon.....vi hörs....see u på torsdag.

Kosterbrud igen: det här med längden???????

• Bride2B..

hej tjejer!! För FROGGY1 vill jag säga att jag har haft affärer med chicbridal och hon är väldigt pålitlig! Kläderna är superfina,i original och sydda bara för dig :D

Jag skulle definitivt rekommendera henne! :D

• Kosterbrud

FROGGY1: Jag tog storlek 10, just för längdens skull. Min modell tycker jag iofs är något kortare än andra MS-klänningar. Jag är 171 cm. Dion har jag inte provat, men den går ju kanske lägga ner något...Lycka till!!

• FROGGY1

Kosterbrud: Hm,,,du tyckte de var i korta laget...jag är ju 7 cm längre än dej och blir smått orolig att de ska va tillräckligt långa...skräcken är ju att den "dansar upp på benen" så att säga...En till fråga till dej är från vem på ebay du länkades till för just din klänning...jag kom ju ex till chicbridal som Bride2b skriver väl om i inlägget ovan...jag velar så...sen har jag sett att det finns bridsave också med MS klänningar....fortsättning följer......;) kram mej...förresten om du Kosterbrud tar 10 ska jag absolut ha det....(kunde du inte beställa längdtillägg eller nåt på din klänning?????)

Svar på tråden bt träff Göteborg 2