• Jennan

Augusti-2005?

Såg att det är många som ska gifta sig augusti-05 men alla trådar e typ stängda... Vet inte om det e någon mening att starta en ny men hade vart kul att höra lite idéer och om hur ni planerar era bröllop....
    Även var ni ska vara m.m..

Kram på er!

• Svar på tråden Augusti-2005?
  • mmmajzannn

I dag kom min dotters näbbklänning=) den är suuuuuuperfin=))

• Dallandra

Vi gifter oss 6/8 2005 och insåg häromdagen att tiden rusar fram, det är bara ett halvår kvar!! :)

Men det känns som vi har koll på läget(än så länge). Lokal, kokerska, serveringspersonal, trubadur, kyrka, fotograf och frisör är bokade. Klänningen ligger hemma hos mina föräldrar och bara väntar på att jag ska använda den :) Inbjudningarna blev vi klara med i förrgår, ska skicka dem i mars.

Det som är kvar att boka är transport och hotell för bröllopsnatten, ordna ring, bestämma bordsdekorationer... och säkert en del till som jag inte kommer på nu :)

Vi bestämde oss redan för ett år sedan att vi skulle gifta oss den datum så vi har haft tid på oss att fundera över hur vi vill ha vårat bröllop :D

• ISLA

Tror inte att jag skrivit i denna tråd innan eftersom vi har ändrat datum från den 28 maj till den 6 augusti.
    Det vi har bokat är partytält, bord, ringar, frisör, make, naglar, band, transport från vigseln, präst (fast vet inte förräns i april om vi får den prästen vi vill ha)solist och fotograf. Känns som om man har en hel del kvar.
    Inbjudningarna håller vi på att göra, kommer nog att bli färdiga i helgen med dem.
    Ska på bröllopsmässa den 26 februari, så jag hoppas att jag får lite mer klarhet i vad jag vill ha för sorts klänning och bukett då, hoppas det i.a.f.

• Veronika

mimo80
    Välkommen! Var ska du gifta dig, och när?

• vintertid

Jag är också augustibrud numera, 27/8 är det dags. Är från Göteborg.

Har bokat:
    -kyrka
    -lokal
    -bröllopsresa
    -bröllopsnatt
    -fotograf

Tittar just nu ganska intensivt på det här med klänning. Präst känns väl också som att det börjar bli dags att ordna. Håller på och jämför priser hos florister med! Ja, det är ju massor kvar. Vill i stort vara klar innan sommaren, det är mitt mål .

• 050820

Betsy05: Maila mig på brud050820@hotmail.com så ska du få tips och telefonnummer till en fin lokal där ni kan ordna mat & dryck själva.

• 050820

betsy05: Det var Såsen på Kalvsund som jag tänkte på. Det ska tydligen vara jättebra.

• betsy05

tack för tips. Jag ska dit o titta snart. De hade bara ledigt en helg i september, hela sommaren var uppbokad (hade tänkt Augusti).
    Men jag har pratat med någon so har ett båtvarv på Koön, till höger om färjelägret innan man åker över till Marstrands sidan. Det är en stor lokal, men inga fönster, istället har man hela framsidan öppen (sp man ser Såsen) med brygga utanför. Vet du nåt om det stället, eller nån som haft fest där?

Svar på tråden Augusti-2005?